Welke grondlak?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
County110

Welke grondlak?

Bericht door County110 »

Ik wil mijn 110 "verfen".
Ik denk er over om te beginnen met Sigmacover 280 en als lak S2U.
Maar welke grondlak kan ik het beste gebruiken?

Ik kan het ook vragen aan de verfwinkel, maar hoor ook graag jullie ervaringen en evt opties.
The Dream

Re: Welke grondlak?

Bericht door The Dream »

Er word in de verf wereld gesproken over een verf systeem het is belangrijk wat je er op smeert maar ook wat je door weer overheen smeert/spuit
In mijn geval werdt er een goeie hecht primer aanbevolen door de verfboer .
Misschien toch even langs gaan met de auto of een stukje daarvan kan die zelf zien waar het over heen moet.
Suk6 Willem
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Als je de laklaag wilt opbouwen vanaf kaal aluminium, heb je absoluut een etsende primer nodig, anders laat het geheel op termijn los. Voor de vraag welk merk of type je het beste kunt kiezen, zou ik op het advies van de verfwinkel vertrouwen.

Hermen
Fraggledefender

Bericht door Fraggledefender »

allgrund gebruiken van de firma sudwest. Absoluut top als primer en grondlak. Zomaar gewone verf of gewone grondlak op aluminium gebruiken is niet slim, gaat er zo van af.
Erwin 110TD5

Bericht door Erwin 110TD5 »

Allgrund van Sudwest, net als Jan Suijkerbuijk aangeeft. Ik heb hier hele goede ervaringen mee...
Kost ook niet heel veel trouwens !

Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Frans Mien Mesjien

Bericht door Frans Mien Mesjien »

Je kan over het kale aluminium en oude verflagen goed Sigma Cover 280 zetten en gelijk daarover kan je ook een lak zetten.
Wil je de auto echt glad krijgen dan is een grondlak daarvoor handig. Die kan je dan schuren zonder dat je door de hechtprimer, Sigma Cover 280, heen gaat. Van Sikkens weet ik dat Onol Plus een goede gronlak is, van Sigma weet ik de naam niet. Een betere verfhandel zal je het wel vertellen. Je kan de grondlak ook in de kleur van de aflak nemen.
Wel een dampmasker opzetten bij het gebruik van Sigma Cover 280!
County110

Bericht door County110 »

Heren,

Bedankt voor jullie reacties
Ik zal zeker ook even met mijn verfwinkel overleggen. (met een stukje van de auto)
Plaats reactie