Aanschaf Disco II TD5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Han

Aanschaf Disco II TD5

Bericht door Han »

Hallo,

Ik zit er over te denken om een Discovery als gezins auto te gaan aanschaffen.
Nu is mijn vraag welke extra onderhouds aspecten je zou kunnen verwachten wanneer een de auto in kwestie meer dan 2-ton heeft "gelopen"
Zijn naast de motor er ook belangrijke onderdelen in de aandrijflijn die de aandacht verdienen bij een eventuele proefrit??

Alvast bedankt!

Hanheeftzichalaangemeldopwww.markelo4x4.tkvooreenmiddagjespeleninhetzandmetdedefender!!!
Marco 109

Re: Aanschaf Disco II TD5

Bericht door Marco 109 »

Hallo Han,

Zie het forum op de lrch site, daar heb ik dezelfde vraag gesteld.

Geloof dat ik overigens zojuist tot aanschaf ben overgegaan.

Keyword op LRCH forum is onderhoudshistorie....
Motor is (vrijwel) onverwoestbaar met onderhoud, bak en overige aandrijflijn is uiteraard hier en daar aan slijtage onderhevig
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

M'n vaders ex-D2 Td5 is ondertussen al aan de 3e automaatbak bezig.... Radiateur onder garantie vervangen door te korte veerweg voor, en verder wat rare electronische problematiek. Ook olie in de kabelboom gehad zoals bijna allemaal. Verder een bijzonder fijne auto. Zou 'm wel vol met opties kiezen, keuze genoeg.

Jurriaan.
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Die je nu wil heeft gelook ik automaat, als je wel voor handbak gaat: Ik kan je alleen over een 300Tdi vertellen. De mijne heeft een nieuwe handbak (+ koppeling en vliegwiel) gekregen bij 192.000. De handbak in Disco 1 (vanaf 95) en 2 zijn beide R380. Hoewel deze versies iets verschillen zal er in levensduur niet zoveel verschil zitten gok ik, en waarschijnlijk in prijs ook niet (niet goedkoop). Houd er rekening mee dat dat je die kosten er mogelijk bij krijgt met die stand.

Verder zit er op de achterste aandrijfas een rubberschijf die vibraties in de aandrijflijn dempt en deze kan uitdrogen en scheuren (en ik vind dat vrij snel gaan). Kost dan weer weinig en is makkelijk te vervangen maar maakt wel verschil, zie:
[www.expeditionexchange.com]

Multiriem en distributieriem inc spanrol moeten ook eens vervangen zijn en misschien binnenkort wel weer.

Er is vast nog veel meer maar dit is wat ik zo even weet, verder kan ik alleen zeggen dat ik het mooie wagens vind!

Groet
Lucas

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2009 11:35 door Lucas van Lierop.
discoghia

Bericht door discoghia »

Hoi,

Waarom koop je geen heerlijk rijdende Disco 2 met een V8 in het vooronder?
Ik heb nog een leuke staan met alle opties en weinig KM.

grt Henk..
erik

Bericht door erik »

Hallo Han,

Ik heb die perfecte gezinsauto te koop. ( TD5, 7-zits met alle opties ) Ik heb er met mijn gezin ruim een jaar mee gereden en ken de auto nu van binnen en buiten.
Ik ben zelf automonteur en kan je garanderen dat het enige mankement het linkerportierslot is, wat nog verholpen zal worden.
Kijk maar op marktplaats, we wonen in Lochem. Hij is blauw metallic en handgeschakeld uit 1999 met 202.000 km.
De reden dat ie verkocht wordt is dat mijn vrouw er niet aan kan wennen. Te groot voor haar en problemen met inparkeren. (Zij rijdt er voornamelijk in.)

Groet,

Erik
irene

Bericht door irene »

Ga je je auto verkopen Henk??????

waarom, geen tijd meer of toch weer naar een series/defender?

gr. Ireen en richard

die ook de disco gaan verkopen en inmiddels eigenaar zijn van een RR 4l V8
discoghia

Bericht door discoghia »

Hoi Richard en Irene.

De Disco gaat eruit omdat Anita veel meer km gaat maken vanuit Almere straks en dan wordt een V8 wel ff te duur.
Verder een heerlijke auto, caravan erachter en je merkt er niks van.
Er komt een stationcar diesel voor terug en als ik uit de verbouwing ben en weer een werkplaats heb
dan komt er wel weer een sleutelprojekt.
Tja het virus he!
Groet van Henk en Anita
Marco 109

Bericht door Marco 109 »

Lucas van Lierop Schreef:
-------------------------------------------------------
> >
> Multiriem en distributieriem inc spanrol moeten
> ook eens vervangen zijn en misschien binnenkort
> wel weer.
>
>

Td5 heeft geen distributieriem, maar een ketting toch?
In theorie heeft die een oneindige levensduur en hoeft niet vervangen te worden dacht ik
Ploertje

Bericht door Ploertje »

ja dat snap ik.. ik dacht dat die van jullie ook op gas liep.

de Range die we hebben gekocht is een V8 op gas en dat scheelt toch wel wat. de disco uiteindelijk ombouwen naar geel hebben we maar laten varen en voor deze optie gekozen.
op zich jammer want de disco is een prima auto. helemaal niks mis mee.

schiet het al een beetje op de verbouwing? hebben jullie de sleutel al?

groetjes
IReen en Richard
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Erik, ik heb je auto op m.p. bekeken, mooi ding. Ik ben ook een beetje op zoek maar vind een Highlander mooier, maar dat is kwestie van smaak. Zit er op de jouwe geen airconditioning in? Zie wel het woord airbags 2 keer staan maar geen airco.

groetjes, Bart
erik

Bericht door erik »

Hallo Bart,

Er zit een volautomatische airco in
Groet Erik
andre

Bericht door andre »

Geweldig blok, mooie auto en is nog een Land Rover ook!
Heb zelf ook ooit met de gedachte gespeeld om een Defender Td5 te kopen... werd uiteindelijk een Tdi. Voor mij was van doorslag dat onderdelen 'wat' duurder zijn dan die van de Tdi. Verstuivers bijvoorbeeld...
André
Defender 110 300Tdi
Raym

Bericht door Raym »

Heb dit weekend een D2 TD5 uit 2001 gekocht een Highlander met 177000 op de teller kleur zwart.
Was je net voor denk ik dan
Maar waar zit het diesel filter zodat ik er water kan aftappen lampje gaat aan en uit en dan weer branden.
gr. Raym
Paul Highlander

Bericht door Paul Highlander »

Filter hangt boven/achter je rechter achterwiel.

Paul
Plaats reactie