Ik heb een 88 2.25 D uit '82.
Heb bijna alles aan de motor al vervangen. Verstuivers, zuigers, cylinderkop,...
Maar bij opstart blijft hij een grijs-zwart-blauwe rook uitbraken. Dit is voor een minuutje ofzo, daarna niets meer.
Olieverbruik is hihil. ( Heb er net 3000 Km. mee gedaan met een cruise-snelheid van 100 Km/Hr, hooguit een half litertje bij moeten doen )
Iemand nog een idee hoe ik dit laatste ook nog kan oplossen?
Soms schaam ik me gek...
Sander
Grijs-zwart-blauwe rook bij starten
-
paulus-109
Re: Grijs-zwart-blauwe rook bij starten
toch het tijdstip van de pomp eens goed controleren.
als dit geen uitkomst brengt zal er waarschijnlijk veel te winnen zijn met het op tijd zetten van de distributie.
dit doe je door de versleten stukken te vervangen, en de nieuwe volgens het boekje te monteren.
bood bij mijn 88 een jaar terug veel soelaas!
paul
als dit geen uitkomst brengt zal er waarschijnlijk veel te winnen zijn met het op tijd zetten van de distributie.
dit doe je door de versleten stukken te vervangen, en de nieuwe volgens het boekje te monteren.
bood bij mijn 88 een jaar terug veel soelaas!
paul
-
S@nder
Re: Grijs-zwart-blauwe rook bij starten
Ondertussen heb ik al veel gedaan, en geleerd..
Maar distributie vervangen.... Pfff....
Ik heb ook geen sleutel om de pomp af te stellen, dus dat is op basis van trial/error gedaan.
Sander
Maar distributie vervangen.... Pfff....
Ik heb ook geen sleutel om de pomp af te stellen, dus dat is op basis van trial/error gedaan.
Sander
-
Exfietser
Re: Grijs-zwart-blauwe rook bij starten
Al eens gedacht aan een pomp revisie?
Arnold.
Arnold.
-
Bob met Piet
Re: Grijs-zwart-blauwe rook bij starten
Bij mij was de pomp toe aan revisie.
Ook grijs-blauwe dikke rook bij het stationair draaien.
Ik heb de pomp laten doormeten en die bleek bij 2 cyllinders ver achter te blijven met de opbrengst.
Na revisie was alles zo goed als rookvrij. Blijft een landrover he?
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('f1147c4a62b7704abeaf8fc312b36521', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 9786118, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ook grijs-blauwe dikke rook bij het stationair draaien.
Ik heb de pomp laten doormeten en die bleek bij 2 cyllinders ver achter te blijven met de opbrengst.
Na revisie was alles zo goed als rookvrij. Blijft een landrover he?
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('f1147c4a62b7704abeaf8fc312b36521', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 9786118, 600, 600, 'Loading image ...', false);