start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
-
witje 110
start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Vandaag begonnen aan de chassiswissel van Ferm Bakske.
Gelukkig heb ik hulp, want met het uit elkaar halen van de ouwe rommel is het fijn als iemand weet welke trukjes je kunt gebruiken om alles los te krijgen. Ik heb veel last van het "laatste boutje "syndroom, dwz ik krijg alles los op een boutje na, dan ontbreekt mij de kracht/ de techniek, en kan ik niet verder. Ik sta er dus bovenop om te kijken hoe de soms totaal verroestte bouten en moeren het gevecht uiteindelijk verliezen.
Vandaag de hardtop eraf, stoelen eruit, en de achterbak bak los op de bedrading na. Wel tevreden na zo'n dag werken.
Nog geen foto's gemaakt, jullie weten wel hoe zo'n ontmantelde landrover eruit ziet
Zaterdag weer verder.
Marijke ( witje 110 )
Gelukkig heb ik hulp, want met het uit elkaar halen van de ouwe rommel is het fijn als iemand weet welke trukjes je kunt gebruiken om alles los te krijgen. Ik heb veel last van het "laatste boutje "syndroom, dwz ik krijg alles los op een boutje na, dan ontbreekt mij de kracht/ de techniek, en kan ik niet verder. Ik sta er dus bovenop om te kijken hoe de soms totaal verroestte bouten en moeren het gevecht uiteindelijk verliezen.
Vandaag de hardtop eraf, stoelen eruit, en de achterbak bak los op de bedrading na. Wel tevreden na zo'n dag werken.
Nog geen foto's gemaakt, jullie weten wel hoe zo'n ontmantelde landrover eruit ziet
Zaterdag weer verder.
Marijke ( witje 110 )
-
richard78
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Klinkt goed!
Van plan om alles in onderdelen eraf te halen?
succes,
Richard78
Van plan om alles in onderdelen eraf te halen?
succes,
Richard78
-
witje 110
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Ja, veel stukken zijn slecht, het aluminium is zelfs doorgerot op sommige plaatsen, hij moet echt helemaal uit elkaar, ontroest worden, geverfd, en weer in elkaar gezet. Het gegalvaniseerde chassis staat al klaar, en we willen nu gebruik maken van het mooie droge weer om hem te ontmantelen.
Marijke
Marijke
-
S@nder
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Doe je de wissel op een legale manier..?
Ik bedoel met medeweten van de heren van de RDW?
Ik zou het ook wel willen doen, maar zie tegen de administratie op...
Sander
Ik bedoel met medeweten van de heren van de RDW?
Ik zou het ook wel willen doen, maar zie tegen de administratie op...
Sander
-
richard78
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Mijn volgende opmerking zou ik zijn dat je vast nog een hoop tegen zal komen. Maar dat weet je dus al:-)
Succes
Richard78
Succes
Richard78
-
paulus-109
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
witje is net als ik woonachtig in belgie waar ze heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk doen als er iets niet klopt aan een auto. daarom zorgen wij er hier voor dat alles van te voren klopt met de papieren.
hoe dat tot stand komt is niet de vraag, nee klopt het is de vraag, zo werkt alles eigenlijk hier, heerlijk
hoe dat tot stand komt is niet de vraag, nee klopt het is de vraag, zo werkt alles eigenlijk hier, heerlijk
-
witje 110
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Ik woon in België, daar is een hoop veel lastiger met de keuring dan in Nederland, maar dit weer net niet gelukkig.
Ik had 2 keuzes, of dit, of de auto in onderdelen verkopen, het chassis is gatenkaas ( wist ik toen ik hem kocht hoor, daar was de prijs ook naar )
Marijke
Ik had 2 keuzes, of dit, of de auto in onderdelen verkopen, het chassis is gatenkaas ( wist ik toen ik hem kocht hoor, daar was de prijs ook naar )
Marijke
-
witje 110
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Ze doen officieel moeilijk, maar eigenlijk.........
Ik moet bv een officiële verklaring hebben het het oude chassis niet meer te herstellen is. Dus, als het chassis straks kaal is, bel ik de wijkagent ( die mij goed kent, hij zwaait steeds als hij mij met Witje tegenkomt ) hij krijgt een bakje koffie en stelt een verklaring op. Hij heeft totaal geen verstand van auto's, maar dat geeft niks, als ik maar een officieel document heb.
Leuk land, België, nog leuker als de verkeersboetes niet zo hoog zouden zijn
Marijke
Ik moet bv een officiële verklaring hebben het het oude chassis niet meer te herstellen is. Dus, als het chassis straks kaal is, bel ik de wijkagent ( die mij goed kent, hij zwaait steeds als hij mij met Witje tegenkomt ) hij krijgt een bakje koffie en stelt een verklaring op. Hij heeft totaal geen verstand van auto's, maar dat geeft niks, als ik maar een officieel document heb.
Leuk land, België, nog leuker als de verkeersboetes niet zo hoog zouden zijn
Marijke
-
S@nder
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Foei Marijke toch...
Hoe durf je een agent zo te misbruiken... Haha
Is me nog niet gelukt om een snelheidsboete te krijgen met de mijne.
Sander
Hoe durf je een agent zo te misbruiken... Haha
Is me nog niet gelukt om een snelheidsboete te krijgen met de mijne.
Sander
-
Laro
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Dat is gewoon GEBRUIK maken van een agent, is hier in Belgie heeeeeeeeeeeeeel normaal....................
-
paulus-109
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
volgens mij is het strafbaar als je het niet doet!
even zonder gekheid, er kan hier gelukkig heel veel, zolang de auto maar is zoals door de constructeur bedoeld.
paul
even zonder gekheid, er kan hier gelukkig heel veel, zolang de auto maar is zoals door de constructeur bedoeld.
paul
-
Marc-my-Words
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Dag Sander,
Uit de berichtenstroom nog niet zo lang geleden lijkt het erop dat een echt nieuw (gegalvaniseerd) chassis tegenwoordig (of misschien altijd al) goed beschouwd niet zo moeilijk is. In beknopte vorm komt het neer op:
1 De identiteit van het te herstellen voertuig door de RDW laten vaststellen
2 Een Marslandchassis bestellen
3 Aan het werk
4 Bij de RDW het eindresultaat weer tonen en van het juiste chassisnummer laten voorzien
Als je dan bovendien punt 3 nog een beetje documenteert (is sowieso nuttig in het overbouw-proces als ook leuk achteraf)
Marc (dienogjarenmetzijnhuidigeeneerstechassisdenkttedoen)
Uit de berichtenstroom nog niet zo lang geleden lijkt het erop dat een echt nieuw (gegalvaniseerd) chassis tegenwoordig (of misschien altijd al) goed beschouwd niet zo moeilijk is. In beknopte vorm komt het neer op:
1 De identiteit van het te herstellen voertuig door de RDW laten vaststellen
2 Een Marslandchassis bestellen
3 Aan het werk
4 Bij de RDW het eindresultaat weer tonen en van het juiste chassisnummer laten voorzien
Als je dan bovendien punt 3 nog een beetje documenteert (is sowieso nuttig in het overbouw-proces als ook leuk achteraf)
Marc (dienogjarenmetzijnhuidigeeneerstechassisdenkttedoen)
-
Jan Willem
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Hoi Marijke,
Veel gebruik maken van een bepaalde kruipolie en soms gewoon brute kracht gebruiken.
Boutje, als je genoeg grip hebt gewoon breken of het haakse slijpertje erin
In je eentje is het helemaal leuk want dan heb je niemand om de andere kant van de bout vast te houden
Wordt je heel inventief van hoor
Sleutels ze
JW
Veel gebruik maken van een bepaalde kruipolie en soms gewoon brute kracht gebruiken.
Boutje, als je genoeg grip hebt gewoon breken of het haakse slijpertje erin
In je eentje is het helemaal leuk want dan heb je niemand om de andere kant van de bout vast te houden
Wordt je heel inventief van hoor
Sleutels ze
JW
-
Jurriaan
Re: start gemaakt chassiswissel Ferm Bakske
Zelfs zonder verstand van auto's zal 'ie wel begrijpen dat een vers chassis stukken veiliger is dan een doorgerotte
Hoewel, ombouw naar schijfremmen rondom schijnt ook niet te mogen bij de Zuiderburen...
Succes! En bouw je op een Marsland chassis? Of een andere leverancier?
Jurriaan.
Hoewel, ombouw naar schijfremmen rondom schijnt ook niet te mogen bij de Zuiderburen...
Succes! En bouw je op een Marsland chassis? Of een andere leverancier?
Jurriaan.