keuze series 3 - 109 of 110
-
Fynn
keuze series 3 - 109 of 110
Hallo allen,
Wij zijn op zoek naar een landrover defender, belastingvrij. Nu zitten we te kijken naar een 109, series 3 van eind jaren '70 of naar een vroege 110.
Wij zijn nieuwschierig wat de redenen van anderen zijn geweest om specifiek voor het ene of andere model te kiezen. Een 109 hebben we inmiddels gereden, maar is er toevallig iemand in de regio van Gouda die een belastingvrije 110 heeft en die we een keer mogen zien / in meerijden?
Graag jullie reacties......
Fynn
Wij zijn op zoek naar een landrover defender, belastingvrij. Nu zitten we te kijken naar een 109, series 3 van eind jaren '70 of naar een vroege 110.
Wij zijn nieuwschierig wat de redenen van anderen zijn geweest om specifiek voor het ene of andere model te kiezen. Een 109 hebben we inmiddels gereden, maar is er toevallig iemand in de regio van Gouda die een belastingvrije 110 heeft en die we een keer mogen zien / in meerijden?
Graag jullie reacties......
Fynn
-
Jacaranda
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Kom maar langs in Rijswijk
Je kan kiezen uit een 2.25 benzine 90 of een 2.5 NA 110
Groeten,
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0faf6ca85c1a2d3f5655640be77cb89d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 9771025, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Je kan kiezen uit een 2.25 benzine 90 of een 2.5 NA 110
Groeten,
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0faf6ca85c1a2d3f5655640be77cb89d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 9771025, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
HALRdam
Re: keuze series 3 - 109 of 110
De ene series is de andere niet .... ik heb een heel fraaie stage one V8 1981 staan die bijna klaar is en in de verkoop gaat. Als je interesse hebt om dat eens te ervaren, kom maar langs in Rdam.
-
toetankh
Re: keuze series 3 - 109 of 110
He Martin,
Das aardig aangeboden! Misschien kun je mn zus gelijk overtuigen dat er bij zo'n laro minimaal een Sankey hoort
Groet,
Sven
Net een paar weken terug uit Schotland, waar we met de Sankey met daarop de daktent hebben rondgetrokken -> helemaal top!
Das aardig aangeboden! Misschien kun je mn zus gelijk overtuigen dat er bij zo'n laro minimaal een Sankey hoort
Groet,
Sven
Net een paar weken terug uit Schotland, waar we met de Sankey met daarop de daktent hebben rondgetrokken -> helemaal top!
-
Jacaranda
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Die proefrit van mij, Frans?? Niets ! Je krijgt er zelfs een kopje koffie of thee bij !!
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('701a45553a896a2c74d0c0ebf4cb9514', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 9773197, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('701a45553a896a2c74d0c0ebf4cb9514', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 9773197, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Jacaranda
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Oh mijn Allah, de hele familie is besmet.

Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('df3c2801c6030559548aa29b5622f4df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 9773198, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('df3c2801c6030559548aa29b5622f4df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 9773198, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
paulus-109
Re: keuze series 3 - 109 of 110
ik heb gekozen om niet meer voor de 110 te gaan en een 109 stawag te kopen:
A een 109 vind ik net iets mooier.
B zoveel comfortabeler is een 110 niet, zeker niet als de 109 parabool veren heeft.
C budgettair is de 109 ook aantrekkelijker, in onderdelen en vaak ook in aanschaf.
de enige motivatie voor en 110 zou kunnen zijn dat de 2.5na een iets beter blok is als de 2.25 diesel uit de series.
paul, met zijn persoonlijke keuze die dus anders kan zijn voor anderen
A een 109 vind ik net iets mooier.
B zoveel comfortabeler is een 110 niet, zeker niet als de 109 parabool veren heeft.
C budgettair is de 109 ook aantrekkelijker, in onderdelen en vaak ook in aanschaf.
de enige motivatie voor en 110 zou kunnen zijn dat de 2.5na een iets beter blok is als de 2.25 diesel uit de series.
paul, met zijn persoonlijke keuze die dus anders kan zijn voor anderen
-
die zijn onderweg
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Dag Fynn, wij kozen voor de 109, comfort met 110 is bijna 't 'zelfde' maar dat neusje ...
grt Martijn en Caroline 109III1979exleger. (misschien nog tip: heb je al eens bij RB te ... gekeken, zie Populairste link nr.5, heeft alle soorten en maten)
grt Martijn en Caroline 109III1979exleger. (misschien nog tip: heb je al eens bij RB te ... gekeken, zie Populairste link nr.5, heeft alle soorten en maten)
-
Fynn
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Hi Martin,
We zouden graag eens komen kijken in Rijswijk. Zou het aanstaande zaterdag, 12 september rond een uurtje of 14.00 uitkomen?
Groeten,
Fynn
We zouden graag eens komen kijken in Rijswijk. Zou het aanstaande zaterdag, 12 september rond een uurtje of 14.00 uitkomen?
Groeten,
Fynn
-
Fynn
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Hi
We zouden de Stage 1 uit 1981 ook graag komen rijden om dat te ervaren. Zouden we zaterdag 12 september rond een uurtje of 16.00 langs kunnen komen?
Dat zou top zijn!
Fynn
We zouden de Stage 1 uit 1981 ook graag komen rijden om dat te ervaren. Zouden we zaterdag 12 september rond een uurtje of 16.00 langs kunnen komen?
Dat zou top zijn!
Fynn
-
Marc-my-Words
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Tja, als ik dit zo zie is de wedstrijd al gelopen ....
En op andere plekken wordt ook wel beweerd dat de traditionele bladveren ook al net zo comfortabel veren als parabolen.
Ok die manier ben ik kennelijk een witte raaf/princes op de erwt die de enige 110 heeft met een vering die ook veert.
Denk 't niet. Een 110 op normale veren en met goede schokbrekers veert gewoon (gewoon een beetje stugger als een "luxe wagen", een 109 op bladveren ... dat veert gewoon nauwelijks*, en een 109 op parabolen: die zit er tussenin.
Verder heeft een 110 permanent 4x4 en dan nog wat details (zoals bijv schijfremmen, later ook op de achterassen).
* Ik weet 't: hier komen zeker protesten, maar ik in een (toen) nieuwe Serie 3 gereden, was toen nog jong, onbedorven, ruimdenkend en ook soepel van lijf en leden, maar wat betreft de vering: het sloeg alles wat er toentertijd op de markt was - zelfs een mini veert (die tenminste stuitend stuitert) beter. Dit wil overigens niet zeggen dat het het niks vond, maar de vering van een 109 gladstrijken ... kan alleen maar met glad asfalt.
Zeker is het zo dat je aan een 109 makkelijker en goedkoper sleutelt, maar als ik dat zo zie (bijv hier) dan is dat ook iets vaker nodig.
Aan de andere kant: van de 110 komt er meer en meer op de markt, en veel van de recentere 110-onderdelen passen -- je zou niet de eerste zijn die bijv. tot een rondom schijfrem-conversie overgaat, of op stuurbekrachtiging. Natuurlijk is er ook veel met een 109 mogelijk, maar wel ten koste van meer werk, inventiviteit en geduld.
En ja .... het neusje is zeker niet hetzelfde. Toen ik indertijd in 1981 - dus toen de Engelsen alleen nog maar de Series kenden en net de Stage 1 in de showroom hadden - in Spanje de gemoderniseerde neusjes en voorruiten zag, en de "hele" deuren, moest ik ook even slikken. Toentertijd wist ik het wel, dit was perversie ten top.
Nu heb ik een inmiddels 10 jaar oude 110, en vind een mooie 109 nog steeds mooi, maar een nette, niet teveel gepimpte 110, dat heeft ook wel wat.
Marc (dienikstegenvooruitgangheeft,alshetmaarlangzaamgaat,endusnueenstandaard110rijdt)
En op andere plekken wordt ook wel beweerd dat de traditionele bladveren ook al net zo comfortabel veren als parabolen.
Ok die manier ben ik kennelijk een witte raaf/princes op de erwt die de enige 110 heeft met een vering die ook veert.
Denk 't niet. Een 110 op normale veren en met goede schokbrekers veert gewoon (gewoon een beetje stugger als een "luxe wagen", een 109 op bladveren ... dat veert gewoon nauwelijks*, en een 109 op parabolen: die zit er tussenin.
Verder heeft een 110 permanent 4x4 en dan nog wat details (zoals bijv schijfremmen, later ook op de achterassen).
* Ik weet 't: hier komen zeker protesten, maar ik in een (toen) nieuwe Serie 3 gereden, was toen nog jong, onbedorven, ruimdenkend en ook soepel van lijf en leden, maar wat betreft de vering: het sloeg alles wat er toentertijd op de markt was - zelfs een mini veert (die tenminste stuitend stuitert) beter. Dit wil overigens niet zeggen dat het het niks vond, maar de vering van een 109 gladstrijken ... kan alleen maar met glad asfalt.
Zeker is het zo dat je aan een 109 makkelijker en goedkoper sleutelt, maar als ik dat zo zie (bijv hier) dan is dat ook iets vaker nodig.
Aan de andere kant: van de 110 komt er meer en meer op de markt, en veel van de recentere 110-onderdelen passen -- je zou niet de eerste zijn die bijv. tot een rondom schijfrem-conversie overgaat, of op stuurbekrachtiging. Natuurlijk is er ook veel met een 109 mogelijk, maar wel ten koste van meer werk, inventiviteit en geduld.
En ja .... het neusje is zeker niet hetzelfde. Toen ik indertijd in 1981 - dus toen de Engelsen alleen nog maar de Series kenden en net de Stage 1 in de showroom hadden - in Spanje de gemoderniseerde neusjes en voorruiten zag, en de "hele" deuren, moest ik ook even slikken. Toentertijd wist ik het wel, dit was perversie ten top.
Nu heb ik een inmiddels 10 jaar oude 110, en vind een mooie 109 nog steeds mooi, maar een nette, niet teveel gepimpte 110, dat heeft ook wel wat.
Marc (dienikstegenvooruitgangheeft,alshetmaarlangzaamgaat,endusnueenstandaard110rijdt)
-
Jacaranda
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Das prima Fynn. Kom maar naar de zaak : Optiek van der Velde, Lindelaan 209, 2282 ET, Rijswijk
Groeten,
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a55d70787974a68caf2d1236b641b44f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 9773911, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten,
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a55d70787974a68caf2d1236b641b44f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 9773911, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Fynn
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Hi Martin,
Top, je ziet ons zaterdag verschijnen tegen 14.00 uur.
Groeten.
Top, je ziet ons zaterdag verschijnen tegen 14.00 uur.
Groeten.
-
Bob met Piet
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Mooi verhaal Marc. Ben ik het mee eens.
Ik vergelijk dan een 88 met parabolen (van een vriend) met een 90 (van mij).
In de 90 heb je geen niergordel nodig in de 88 weet ik het nog niet zo
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('9b0590e1a9c35ccd9ffd936df0b7cf33', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 9774295, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik vergelijk dan een 88 met parabolen (van een vriend) met een 90 (van mij).
In de 90 heb je geen niergordel nodig in de 88 weet ik het nog niet zo
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('9b0590e1a9c35ccd9ffd936df0b7cf33', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 9774295, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
G-men (gargamel)
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Marc vriend.......
Nee, zonder gekheid. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. 110 of een (stage one) 109.
Uiteindelijk voor de 110 gegaan om de volgende redenen :
- Hoe je het ook wend of keert een standaard 110 t.o.v. een standaard 109 rijdt toch echt een stuk beter, stiller en comfortabeler. Natuurlijk kun je een 109 met andere veren een stuk verbeteren, maar dat is geen eerlijke vergelijing. Ik heb nu ook heavy duty veren en gas schokbrejkers onder de 110... en dat rijd ook weer stukken beter als de standaard.
- De 110 is geleverd nmet de V8, naast het geluid, een prima alternatief voor de diesel als ie ouder is als 25 jaar en op gas rijdt. Stuk stiller en ruim voldoende vermogen om lekker mee te komen met het verkeer.
- Meeste V-8's hebben stuurbekrachtiging, erg lekker....... ook op 109 te bouwen, maar kost weer muchos pesos.
- Bijna alle onderdelen voor een 110 zijn (net als de series) nog leverbaar. Voor de stage one wordt dat erg lastig en/of duur.
- Wat het neusje betreft.... ja, daar slaat hij de 109 niet, zeker met een mooie kaapstander erop. Aan de andere kant, de eerste modellen hebben wel shuifruitjes....
Gerrit
Nee, zonder gekheid. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. 110 of een (stage one) 109.
Uiteindelijk voor de 110 gegaan om de volgende redenen :
- Hoe je het ook wend of keert een standaard 110 t.o.v. een standaard 109 rijdt toch echt een stuk beter, stiller en comfortabeler. Natuurlijk kun je een 109 met andere veren een stuk verbeteren, maar dat is geen eerlijke vergelijing. Ik heb nu ook heavy duty veren en gas schokbrejkers onder de 110... en dat rijd ook weer stukken beter als de standaard.
- De 110 is geleverd nmet de V8, naast het geluid, een prima alternatief voor de diesel als ie ouder is als 25 jaar en op gas rijdt. Stuk stiller en ruim voldoende vermogen om lekker mee te komen met het verkeer.
- Meeste V-8's hebben stuurbekrachtiging, erg lekker....... ook op 109 te bouwen, maar kost weer muchos pesos.
- Bijna alle onderdelen voor een 110 zijn (net als de series) nog leverbaar. Voor de stage one wordt dat erg lastig en/of duur.
- Wat het neusje betreft.... ja, daar slaat hij de 109 niet, zeker met een mooie kaapstander erop. Aan de andere kant, de eerste modellen hebben wel shuifruitjes....
Gerrit
-
HalRdam
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Zaterdagmiddag stage one proefrijden is OK - bel me maar even voor adres op nulzes 53489972
-
G-men (Gargamel)
Re: keuze series 3 - 109 of 110
Eventueel kan een keertje meerijden natuurlijk ook.
Gerrit
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2009 18:46 door G-men (Gargamel).
Gerrit
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2009 18:46 door G-men (Gargamel).