binnenkant chassis: blijkt al moddervet

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erik

binnenkant chassis: blijkt al moddervet

Bericht door Erik »

Lekker zonnetje vandaag, dus nu moest het er maar eens van komen: hogedrukspuit met rioolontstopper gepakt om eindelijk eens de chassisbalken van binnenuit schoon te spuiten.

De slang ging er meteen lekker in, metertje of 2, en daarna een 'zachte' weerstand waar hij echt niet verder doorheen ging.

Maar, twee dingen vond ik opvallend:
- uit alle ontwateringsgaatjes, (waren er bij een vorige 'behandeling' waarschijnlijk ook bijgeboord: zeker op het laagste punt), kwam onmiddellijk kraakhelder leidingwater. Geen spoortje bruin/grijs/modder/roest te bekennen. (dus ook voorbij deze 'weerstand' die ik voelde)
- bij het terugtrekken van de slang was deze rondom echt moddervet: grijsachtig met heel klein beetje zandkorreltjes eraan.

De 'weerstand' na die 2 meter voelde ook echt aan als 'vet' / smeerachtig.

Eehmm,... mag ik er nu eigenlijk vanuit gaan dat de binnenzijde gewoon 'vetgoed' behandeld is, en dat het voor mij vooralsnog geen nut heeft om hier energie in te steken?
plaetje

Re: binnenkant chassis: blijkt al moddervet

Bericht door plaetje »

grijs en vet dan is die op de maasvlakte geweest

jo
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Klei......
door vet zou hij zich heen moeten werken, zeker een rioolrat met een hogedruk erachter....

Gerrit
Erik

Bericht door Erik »

G-men (Gargamel) Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klei......
> door vet zou hij zich heen moeten werken, zeker
> een rioolrat met een hogedruk erachter....
>
>
> Gerrit

Eehmm,... sorry, maar het verschil tussen 'vette klei' en vet is nogal groot.
Dit is overduidelijk vet, (je weet wel: enkel en alleen van je handen te krijgen met warm water en handenreiniger: klei spoel je gewoon weg onder de kraan,...).
Vet dus,... een beetje zoals die dikke soort die je gebruikt om machines te smeren enzo.
Def130 Traveling in Style

Bericht door Def130 Traveling in Style »

Hoi,

Waarschijnlijk is je auto een keer bij Dinitrol of een dergelijk bedrijf geweest. Die spuiten in de holle ruimtes een licht gekleurd vettig goedje. Werkt uitstekend. Nagenoeg alle Land Rovers op Terschelling zijn behandeld met dit sapje. En niet voor niets. Lekker laten zitten en vooral niet wegspuiten.

Vriendelijke groet,

Tsjip
Plaats reactie