Ik kan misschien een 110 ('83) kopen zonder motor en versnellingsbak en rechtsgestuurd.
Nu vind ik het alleen interessant als ik hem op diesel kan laten omzetten, liefst een 300Tdi. Is dit mogelijk? Is de 110 in het verleden met een 300Tdi geleverd, of krijg ik dan allerlei problemen met de RDW? Welke versnellingsbak past het best achter een 300Tdi? Als ik voor een hogere ratio ga, blijft er dan voldoende trekkracht in het terrein?
Wat moet er allemaal omgebouwd worden om de auto linksgestuurd te krijgen? Wat zijn redelijke prijzen voor motor en v-bak?
Greetz, Maarten
110 ('83) ombouwen van 2,25benzine naar 300Tdi???
-
Jurriaan
Re: 110 ('83) ombouwen van 2,25benzine naar 300Tdi???
Staat de auto al op Nederlands kenteken? Anders kon het wel eens lastig worden met invoeren.
De beste oplossing is de complete techniek overzetten, dan heb je alles aangepast aan de 300Tdi. Schadeauto ernaast zetten kan wellicht helpen.
Mocht je niet alles aan willen passen, de 300Tdi past zowel op een R380 waar 'ie origineel mee geleverd is, als op een LT77. Voor die laatste moet je wel de achterste plaat van de motor waar het vliegwiel inzit wisselen met die van een 2.25L of 2.5N/A. Automaat zou ook nog een optie kunnen zijn?
Prijzen, koop vooral een complete auto waar je een uitgebreide proefrit mee hebt gemaakt. Zo niet, zorg dat je garantie hebt. Niet op de blauwe ogen van de handelaar vertrouwen, ook al heb je nog zoveel goede ervaringen met 'm in het verleden.
Als je per sé naar links wil ombouwen kun je beter een linksgestuurde kopen. Bart Kuil had er laatst eentje te koop staan voor niet al te veel geld zag ik. Kun je dan compleet invoeren als V8, en na het Nederlands kenteken weer een motoromkeuring aanvragen bij de RDW.
Jurriaan.
De beste oplossing is de complete techniek overzetten, dan heb je alles aangepast aan de 300Tdi. Schadeauto ernaast zetten kan wellicht helpen.
Mocht je niet alles aan willen passen, de 300Tdi past zowel op een R380 waar 'ie origineel mee geleverd is, als op een LT77. Voor die laatste moet je wel de achterste plaat van de motor waar het vliegwiel inzit wisselen met die van een 2.25L of 2.5N/A. Automaat zou ook nog een optie kunnen zijn?
Prijzen, koop vooral een complete auto waar je een uitgebreide proefrit mee hebt gemaakt. Zo niet, zorg dat je garantie hebt. Niet op de blauwe ogen van de handelaar vertrouwen, ook al heb je nog zoveel goede ervaringen met 'm in het verleden.
Als je per sé naar links wil ombouwen kun je beter een linksgestuurde kopen. Bart Kuil had er laatst eentje te koop staan voor niet al te veel geld zag ik. Kun je dan compleet invoeren als V8, en na het Nederlands kenteken weer een motoromkeuring aanvragen bij de RDW.
Jurriaan.
-
Exfietser
Re: 110 ('83) ombouwen van 2,25benzine naar 300Tdi???
Zorg eerst dat je een kenteken hebt. Leen of koop anders van iemand voor weinig een verrot 2.25B blok. Als je een oproepje doet lukt het vast wel om zo'n blokje te regelen. Leg dat in de laadruimte en breng hem op een trailer naar RDW. Zorg dat je alle nodige papieren hebt en laat hem op kenteken zetten.
Voor een kenteken bewijs hoeft de wagen geen apk te hebben of te kunnen rijden. Hij moet alleen compleet en van alle papieren met kloppende chassisnummers zijn voorzien.
Pas als je dit voor elkaar hebt moet je gaan sleutelen. Als je de zoekfunctie hier gebruikt kun je heel veel gevallen vinden van mensen met opgeknapte wagens die geen kenteken meer krijgen van RDW omdat er iets in de papieren of nummers onduidelijk is.
Arnold.
Voor een kenteken bewijs hoeft de wagen geen apk te hebben of te kunnen rijden. Hij moet alleen compleet en van alle papieren met kloppende chassisnummers zijn voorzien.
Pas als je dit voor elkaar hebt moet je gaan sleutelen. Als je de zoekfunctie hier gebruikt kun je heel veel gevallen vinden van mensen met opgeknapte wagens die geen kenteken meer krijgen van RDW omdat er iets in de papieren of nummers onduidelijk is.
Arnold.
-
richard78
Re: 110 ('83) ombouwen van 2,25benzine naar 300Tdi???
Ik ben het met Arnold eens.
Een auto waar nog niet aan gesleuteld is is ook geloofwaardiger. Een vastgerot oertje is echt niet liggeweest voor een motorwissel, chassiswissel of noem maar op. Bij mooie schone nieuwe moertjes is dat een ander verhaal. De keurmeester zal dus minder moeilijk doen bij een hoop vaswtgerotte moertjes.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0d9c93afc90487d19c01212447d9e9dc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 9773870, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Een auto waar nog niet aan gesleuteld is is ook geloofwaardiger. Een vastgerot oertje is echt niet liggeweest voor een motorwissel, chassiswissel of noem maar op. Bij mooie schone nieuwe moertjes is dat een ander verhaal. De keurmeester zal dus minder moeilijk doen bij een hoop vaswtgerotte moertjes.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0d9c93afc90487d19c01212447d9e9dc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 9773870, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
tijdrovers
Re: 110 ('83) ombouwen van 2,25benzine naar 300Tdi???
maarten, ik las net een berichtje van 2 jaar geleden over schijfremmen van een susuki en austin.
heb jij daar ervaring mee of informatie over?
wil je mij dit dan mailen?
henri.bettuelle@gmail.com
alvast bedankt!
heb jij daar ervaring mee of informatie over?
wil je mij dit dan mailen?
henri.bettuelle@gmail.com
alvast bedankt!
-
Martijn ten Broeke
Re: 110 ('83) ombouwen van 2,25benzine naar 300Tdi???
Ik heb nog wel een blokje liggen, het is een 2,25 B die uit elkaar is geweest om te gaan reviseren maar zo weer in elkaar gezet is (alles zit os in elkaar).
Blok mag je zo komen ophalen voor de RDW keuring!
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('62c991f435cbb18bff8e30c531e55504', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 9984818, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Blok mag je zo komen ophalen voor de RDW keuring!
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('62c991f435cbb18bff8e30c531e55504', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 9984818, 600, 600, 'Loading image ...', false);