accu stroom

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Reinoud W

accu stroom

Bericht door Reinoud W »

Hallo ik heb een serie 3 benzine 88 uit 73 weet iemand hoeveel stroom de dynamo moet geven bij 12 volt stroom op de accu .ik meet ongeveer 1 volt meer met draaiende motor is dit wel voldoende
Groet Reinoud
G-men (Gargamel)

Re: accu stroom

Bericht door G-men (Gargamel) »

Bij een toerental van 1500 toeren moet hij normaal gesproken zo'n 13,8-14,2 volt laden.
Klein beetje afhankelijk van de verdere belasting (lampen, radio etc.etc.)

Stationair is het meestal iets lager.

Gerrit
Roy B

Bericht door Roy B »

Hallo reinoud,

Normaal zou hij inderdaad bij ligt intrappen van je gaspedaal ongeveer 13,8 a 14,2 Volt moeten laden. Bij stationair lopen laat de mijne (nieuwe dynamo ongeveer 13,5volt)
- Heb je een nieuwe dynamo geplaatst of zit er de oude nog in?
- Meet is de stroom direct na je dynamo. Is deze gelijk aan de laadstroom die je meet bij je accu?
- Leg eventueel om te proberen een extra massa aan vanaf de motor naar chassis (mbv bijv. een startkabel)

Je accu zou normaal zo rond de 12,5volt moeten zitten. Ik vindt persoonlijk de 12Volt wat aan de lage kant (maar dit kan aan je dynamo liggen omdat hij, zoals het nu lijkt niet goed bijlaad)

Gr,

Roy
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Je hebt meel reinoud.

Maar je moet iets van 13,8 volt meten met draaiende motor en tussen de 12,5 en 13 bij stilstaande motor.

Arnold.
Reinoud W

Bericht door Reinoud W »

ja bedankt voor de adviesen ,ik heb het gevonden de dynamo zat een draadt aan die loshing en dit was het laadstroomkabeltje en mijnj charge lampje brande ook niet ,heb het weer verbonden en alles doet weer
Bedankt vvor de reacties kan ik toch nog meedoen met de twenterit as zondag
Groet Reinoud
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Heel mooi om te horen. Vaak is het helemaal niet duur of lastig. Ik ben even opzoek geweest naar jouw foto's, maar helaas geen resultaat. Als je even een linkje sturen wilt.

Arnold.
Reinoud W

Bericht door Reinoud W »

[www.landrovernames.com]
onder blue thunder in nederland
Groet reinoud
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Ik heb het gezien Reinoud. Een hele mooie bak zeg.

Arnold.
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Voor je antenne van je bakkie heb je alleen niet zo'n beste plek gekozen. Op de velg van je reserve wiel of een wing doet hij het beter. Het beste is midden op het dak.

Arnold.
Reinoud W

Bericht door Reinoud W »

klopt arnold maar ik dacht dat alluminium niet geleide geen grondplane had ,maar dan kan ik nog niet in de garage ,om er iedere keer uit te stappen om de antenne naar beneden te doen is ook geen pretje
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Daar heb ik ooit eens een paar jaar geleden een posting aan gewijd.

[landrover.startpagina.nl]
[landrover.startpagina.nl]

Arnold.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2009 23:56 door Exfietser.
Plaats reactie