2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
-
JustinvS
2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Na enige tijd stilstaan heb ik mijn 2.25 5x gelagerd benzinemotor er maar eens bij gepakt.
Het begon al goed: het blok zat vast, met de hand niet rond te krijgen.
na het af- en uitbouwen van startmotor, dynamo e.d. de kop er af getrokken.
Hieronder was het probleem al snel zichtbaar, in cilinder 2 zat redelijk veel roestaanslag. Op de kop was hetzelfde te zien.
Nou was een revisie toch al nodig maar dit valt toch enigszinds tegen.
Nou is natuurlijk de vraag wat de beste weg is om nu verder te gaan.
Een optie is natuurlijk het laten reinigen (stralen?), boren en honen van het blok, en het reinigen, afpersen en vlakken van de kop. Dit natuurlijk mits het blok nog fatsoenlijk op te boren is.
Wat kost dit waslijstje? en wie in de regio Friesland/Groningen kan dit met enige deskundigheid doen?
Andere optie is natuurlijk het vinden van een goed 2e hands blok, de kosten zullen naar verwachting lager liggen, maar de kans bestaat natuurlijk dat na een jaar of wat alsnog een (lichtere) revisie nodig is.
Volgende optie is een reeds gereviseerde motor, niet goedkoop, maar wel meer zekerheid.
Wie heeft er ervaring met het volledig reviseren van zijn motor? is het de moeite waard of kan ik beter doorgaan met een ander blok?
Groeten,
Justin
Het begon al goed: het blok zat vast, met de hand niet rond te krijgen.
na het af- en uitbouwen van startmotor, dynamo e.d. de kop er af getrokken.
Hieronder was het probleem al snel zichtbaar, in cilinder 2 zat redelijk veel roestaanslag. Op de kop was hetzelfde te zien.
Nou was een revisie toch al nodig maar dit valt toch enigszinds tegen.
Nou is natuurlijk de vraag wat de beste weg is om nu verder te gaan.
Een optie is natuurlijk het laten reinigen (stralen?), boren en honen van het blok, en het reinigen, afpersen en vlakken van de kop. Dit natuurlijk mits het blok nog fatsoenlijk op te boren is.
Wat kost dit waslijstje? en wie in de regio Friesland/Groningen kan dit met enige deskundigheid doen?
Andere optie is natuurlijk het vinden van een goed 2e hands blok, de kosten zullen naar verwachting lager liggen, maar de kans bestaat natuurlijk dat na een jaar of wat alsnog een (lichtere) revisie nodig is.
Volgende optie is een reeds gereviseerde motor, niet goedkoop, maar wel meer zekerheid.
Wie heeft er ervaring met het volledig reviseren van zijn motor? is het de moeite waard of kan ik beter doorgaan met een ander blok?
Groeten,
Justin
-
Exfietser
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Als je het blok volledig reviseert moet je uit gaan van zo'n 2000 euro die je kwijt bent. Er zijn straks mensen die het hiermee niet eens zijn. Die kunnen het in een paar 100 euro. Maar geloof me dat is niet realistisch. Het kan goedkoper als je het blok zelf in elkaar en uit elkaar sleuteld. Dan kan je moschien voor zo'n 1800 euro klaar zijn. Maar het blijft een flink bedrag. En set nieuwe zuigers kost al snel 2 a 300 euro. dan heb ik het inderdaad niet over een stel goedkope engelse zuigers maar goede kwaliteit duitse zuigers. Als je mahle weet te vinden ben je nog duurder uit. En als je gaat boren heb je eerste overmaat nieuwe zuigers nodig. En alleen boren en hohnen van het onderblok kost ook snel een paar 100 euri's.
Dan komt de revisie van je kop er nog bij. De pakkingen en lagers zijn de kosten niet.
Als je pech hebt komt het volgende er nog bij: krukas, nokkenas, klepstoters en geleiders, tuimelaars + as en oliepomp.
Wat je er voor terug krijgt is een niewe motor en een cursus motortechniek en sleutelen.
Arnold. (Die het al twee keer heeft gedaan.)
Dan komt de revisie van je kop er nog bij. De pakkingen en lagers zijn de kosten niet.
Als je pech hebt komt het volgende er nog bij: krukas, nokkenas, klepstoters en geleiders, tuimelaars + as en oliepomp.
Wat je er voor terug krijgt is een niewe motor en een cursus motortechniek en sleutelen.
Arnold. (Die het al twee keer heeft gedaan.)
-
JustinvS
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Hey Arnold,
Bedankt voor je antwoord. Er van uitgaande dat boren nodig is, zou ik bij een revisie van het huidige blok dus in ieder geval de kosten van het boren en honen hebben (ik gok op 300 tot 400 euro, is dit in de richting?) en daarmee dus overmaat zuigers. Het leuke werk uitbesteden doe ik liever niet, dit is een beetje kostenoverweging maar voornamelijk omdat ik zelf graag wil leren. Dat laatste is direct ook een reden om een set fatsoenlijke zuigers links te laten liggen, en voor een set goedkope engelse te gaan a 100 euro (bij benadering). Ik zie het dan namelijk als een eerste motorproject en ik zou het jammer vinden als ik dan direct voor het volle pond kwaliteitsonderdelen de soep in draai.
Dan krijgen we uiteraard de kop nog, afhankelijk van wat ik onder de koolafzetting tegen kom, zal het ruwweg neerkomen op nieuwe kleppen en klepveren, het opnieuw in laten slijpen van die kleppen, het vlakken en het afpersen. Ook daar zal dan bij benadering zo'n 200 euro heen gaan.
Er van uitgaande dat de krukas, nokkenas en oliepomp in orde zijn, heb ik dan voor pak hem beet 700 euro het blok min of meer weer in elkaar.
Dit staat dan in vergelijking met aan de ene kant een gereviseerd blok, of het laten reviseren van mijn blok voor een ruime 2000 euro. En aan de andere kant een 2e hands blok van 400 euro.
Dat een budgetrevisie niet bij een professioneel resultaat in de buurt komt snap ik, en zelf aan het werk lokt mij momenteel meer aan dan het werk laten doen.
Voor mij is dan, na jou verhaal, de vraag hoe zich een budgetrevisie verhoudt tot een 2e hands blok met goede compressie en weinig olieverbruik. Welke is de duurzame keuze uit de 2?
Justin (die wel eens een motor heeft gezien, maar nog nooit een echt open op de werkbank.)
Bedankt voor je antwoord. Er van uitgaande dat boren nodig is, zou ik bij een revisie van het huidige blok dus in ieder geval de kosten van het boren en honen hebben (ik gok op 300 tot 400 euro, is dit in de richting?) en daarmee dus overmaat zuigers. Het leuke werk uitbesteden doe ik liever niet, dit is een beetje kostenoverweging maar voornamelijk omdat ik zelf graag wil leren. Dat laatste is direct ook een reden om een set fatsoenlijke zuigers links te laten liggen, en voor een set goedkope engelse te gaan a 100 euro (bij benadering). Ik zie het dan namelijk als een eerste motorproject en ik zou het jammer vinden als ik dan direct voor het volle pond kwaliteitsonderdelen de soep in draai.
Dan krijgen we uiteraard de kop nog, afhankelijk van wat ik onder de koolafzetting tegen kom, zal het ruwweg neerkomen op nieuwe kleppen en klepveren, het opnieuw in laten slijpen van die kleppen, het vlakken en het afpersen. Ook daar zal dan bij benadering zo'n 200 euro heen gaan.
Er van uitgaande dat de krukas, nokkenas en oliepomp in orde zijn, heb ik dan voor pak hem beet 700 euro het blok min of meer weer in elkaar.
Dit staat dan in vergelijking met aan de ene kant een gereviseerd blok, of het laten reviseren van mijn blok voor een ruime 2000 euro. En aan de andere kant een 2e hands blok van 400 euro.
Dat een budgetrevisie niet bij een professioneel resultaat in de buurt komt snap ik, en zelf aan het werk lokt mij momenteel meer aan dan het werk laten doen.
Voor mij is dan, na jou verhaal, de vraag hoe zich een budgetrevisie verhoudt tot een 2e hands blok met goede compressie en weinig olieverbruik. Welke is de duurzame keuze uit de 2?
Justin (die wel eens een motor heeft gezien, maar nog nooit een echt open op de werkbank.)
-
luc.b
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Hey Just
Denk ook dat je je moet afvragen wat je met dat blok wil gaan doen, ga je er jaarlijks 40000 km mee rijden dan zul je misschien voor wat mee duurdere ( kwaliteits ) spullen moeten gaan.
Ik heb net zelf een kop weggebracht naar revisie bedrijf hier in de buurt. vlakken persen schoonmaken gasgeschikt maken en eventueel nieuwe klepgeleiders voor ongeveer 250 euro.
Daar komen dan de nieuwe kleppen en andere nieuwe delen bij dus reken voor de kop ( is ie wel weer als nieuw ) 350 euro. ( en ja ik gebruik voor de meeste delen gewoon goed budget spul )
de kunst is om steeds prijs kwaliteit af te wegen.
Over je onder blok kan ik weinig zeggen, ik neem aan dat de krukas nog recht is aangezien het een 5x lager is. Begin is met de oxidatie weg te poetsen en dan de zuigers en cilinders eens na
te meten en kijk dan wat je nieuw moet hebben en of je die cilinders niet zelf kan honen... Met een beetje geluk hoef je dan alleen een paar nieuwe zuigerveren en lagers en laten deze nou
niet zo heel duur zijn . Voor alle delen geld meten is weten doe hier je voordeel mee. Wat goed is moet je niet vervangen.
Ik denk dat als je het zo doet en er hobby aan hebt dat je een prima blokje krijgt voor onder de 750 euro.
Suc6
Luc van den Berkmortel
Denk ook dat je je moet afvragen wat je met dat blok wil gaan doen, ga je er jaarlijks 40000 km mee rijden dan zul je misschien voor wat mee duurdere ( kwaliteits ) spullen moeten gaan.
Ik heb net zelf een kop weggebracht naar revisie bedrijf hier in de buurt. vlakken persen schoonmaken gasgeschikt maken en eventueel nieuwe klepgeleiders voor ongeveer 250 euro.
Daar komen dan de nieuwe kleppen en andere nieuwe delen bij dus reken voor de kop ( is ie wel weer als nieuw ) 350 euro. ( en ja ik gebruik voor de meeste delen gewoon goed budget spul )
de kunst is om steeds prijs kwaliteit af te wegen.
Over je onder blok kan ik weinig zeggen, ik neem aan dat de krukas nog recht is aangezien het een 5x lager is. Begin is met de oxidatie weg te poetsen en dan de zuigers en cilinders eens na
te meten en kijk dan wat je nieuw moet hebben en of je die cilinders niet zelf kan honen... Met een beetje geluk hoef je dan alleen een paar nieuwe zuigerveren en lagers en laten deze nou
niet zo heel duur zijn . Voor alle delen geld meten is weten doe hier je voordeel mee. Wat goed is moet je niet vervangen.
Ik denk dat als je het zo doet en er hobby aan hebt dat je een prima blokje krijgt voor onder de 750 euro.
Suc6
Luc van den Berkmortel
-
Exfietser
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Mijn onderblok reviseren dat ik zelf gedemonteerd had kostte toen 1200 euro. Daarvoor had ik goede kwaliteit zuigers, boren, honen, drijfstangen gemeten en een ervan vervangen. krukas na laten meten. Nieuwe lagers oliekeringen etc, cilinders gevlakt en de krukas en zuigers en distributie gemonteerd. Ik wist toen weinig van motoren en het nameten van onderdelen moet met professioneel gereedschap en vakkennis gebeuren. Nu zou ik het blok zelf in elkaar zetten. Het meten zou ik nog wel laten doen. Als je alleen laat boren, honen en vlakken en verder zelf alles in en uit elkaar zet kan het een stuk goedkoper inderdaad. Maar dat is jouw keuze.
Het plaatsen van van nieuwe zuigerveren en alleen honen is geen revisie maar een reparatie. O.a. de onrondheid van de cilinders haal niet weg met alleen honen. Als je dit doet kun je over een paar jaar weer aan de bak.
Arnold.
Het plaatsen van van nieuwe zuigerveren en alleen honen is geen revisie maar een reparatie. O.a. de onrondheid van de cilinders haal niet weg met alleen honen. Als je dit doet kun je over een paar jaar weer aan de bak.
Arnold.
-
JustinvS
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Hey Luc,
Ben zojuist verder gegaan met het schoonmaken van de cilinder. Het roest is echt ingevreten, dus met honen ga ik het zeker niet redden. Tevens heb ik de zuigers schoongemaakt en daar het getal 020 op tegengekomen. Het blijkt dus niet de eerste keer te zijn dat iemand met deze gedachten boven het blok hangt.
De roestpitjes die er nu inzitten zijn zeker 0,5 mm diep, en goed voelbaar met de hand. Sommige plekken zijn er nog erger aan toe waardoor ik denk dat er zeker 2 maten verder geboord moet worden, als het niet meer is. Als er dus meer uitgehaald moet worden vallen de standaard goedkopere cilinders buiten de boot, ik zie die namelijk niet verder als 040 aangeboden.
Ik vraag me nu af of het blok de moeite nog waard is als er geen serieuze revisie bijkomt, en is het de vraag tot hoever je op wilt boren voordat je het niet meer vertrouwd.
Groeten,
Justin
Ben zojuist verder gegaan met het schoonmaken van de cilinder. Het roest is echt ingevreten, dus met honen ga ik het zeker niet redden. Tevens heb ik de zuigers schoongemaakt en daar het getal 020 op tegengekomen. Het blijkt dus niet de eerste keer te zijn dat iemand met deze gedachten boven het blok hangt.
De roestpitjes die er nu inzitten zijn zeker 0,5 mm diep, en goed voelbaar met de hand. Sommige plekken zijn er nog erger aan toe waardoor ik denk dat er zeker 2 maten verder geboord moet worden, als het niet meer is. Als er dus meer uitgehaald moet worden vallen de standaard goedkopere cilinders buiten de boot, ik zie die namelijk niet verder als 040 aangeboden.
Ik vraag me nu af of het blok de moeite nog waard is als er geen serieuze revisie bijkomt, en is het de vraag tot hoever je op wilt boren voordat je het niet meer vertrouwd.
Groeten,
Justin
-
Jan
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Justin,
ik heb eventueel nog een motor met alles erbij liggen.
[landrover.paginamarkt.nl]
vraagprijs is €350
gr
jan
ik heb eventueel nog een motor met alles erbij liggen.
[landrover.paginamarkt.nl]
vraagprijs is €350
gr
jan
-
westfries
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
optie 3 maar dan komt er vat en reiskosten bij [www.mod-sales.com]
-
bas88pickup
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Goeiemorgen Sergej, even ietsje beter kijken, de versteviging onderaan het blok...5x gelagerd.
Gr, Bas
Gr, Bas
-
Dennis101
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Een 5x gelagerde benzinemotor om precies te zijn.
Dennis B
Dennis B
-
JustinvS
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Net zoals die van mij, ook groen geschilderd (origineel was het rood met zwart geloof ik) door (waarschijnlijk) het Engelse leger.
Die dus waarschijnlijk de vorige revisie op hun naam hebben staan.
Groeten,
Justin
Die dus waarschijnlijk de vorige revisie op hun naam hebben staan.
Groeten,
Justin
-
paul, be
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
ik zou voor een ander blok gaan.
revisie is veel te duur. Een goede revisie kun je zelf echt niet doen.
revisie is veel te duur. Een goede revisie kun je zelf echt niet doen.
-
Phillip
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Ik heb pas een revisieproject afgerond. Ik heb iemand erbij gehad die het echte, moeilijke, revisiewerk heeft gedaan. Het betreft een 5 x gelagerd 2,5 diesel n/a. Hij zit nu in mijn ambulance en we zijn net terug van vakantie.. Onderweg hebben we het blok nog moeten inrijden. Het blok loopt goed. Alles, maar dan ook werkelijk alles, is aangepakt. Het heeft uiteindelijk zo'n 4000 euro gekost maar daar zit ook de dieselpomp bij, krukas slijpen, honen, nieuwe nokkenas etc. etc. Het heeft wat gekost maar dan heb je ook wat. Het blok heeft nog wel wat kinderziekten maar loopt eigenlijk als een zonnetje en begint steeds beter te lopen. Ik begin er dan ook echt vertrouwen in te krijgen maar zou niet snel helemaal zelf aan een revisieproject beginnen.
Reviseren is een vak, dat is me wel duidelijk geworden. Er komt veel specialisme bij kijken met daarnaast een behoorlijke hoeveelheid speciaal gereedschap en meetapparatuur. Op dit forum wordt naar m.i. soms te lichtvaardig over gedacht. Budgetparts - uit Gouda - verkocht in het verleden revisieblokken maar daar kwamen veel klachten over dus daar zijn ze mee gestopt. Het geeft aan dat het -ook voor professionals- lastig is om een revisieproject tot een goed einde te brengen. Ik heb drie jaar geleden een versnellingsbak laten vervangen door een welbekende reparateur, zeer bekend op dit forum. Bak nr. 1 verloor als zijn olie tijdens de vakantie. Bak nr. 2 heeft nog geen 10.000 gelopen en is nu al weer kapot dus nu moet bak nr. 3 erin. Gelukkig is die reparateur mij enigszins tegemoet gekomen maar ik baal er goed van en het geeft weer aan dat reviseren een vak is.
Begin met een behoorlijke basis. Dat is - ten opzichte van de rest van de kosten die je moet maken - niet zo duur. Ik had geen goede basis en daardoor moest vrijwel alles vervangen worden. Of je wel of niet gaat reviseren het hangt ook af hoeveel waarde je aan een goed blok hecht . Ik ben voor veel kwaliteit gegaan omdat het onze vakantie-auto is. Voor ons is reizen en vakantie superbelangrijk.
Mocht je nog wat meer details willen hebben over het revisieproject; mail me dan maar. Ik heb ook veel foto's gemaakt. De komende tijd gaan we een versnellingsbak reviseren en inbouwen.
Groet Phillip
www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
Reviseren is een vak, dat is me wel duidelijk geworden. Er komt veel specialisme bij kijken met daarnaast een behoorlijke hoeveelheid speciaal gereedschap en meetapparatuur. Op dit forum wordt naar m.i. soms te lichtvaardig over gedacht. Budgetparts - uit Gouda - verkocht in het verleden revisieblokken maar daar kwamen veel klachten over dus daar zijn ze mee gestopt. Het geeft aan dat het -ook voor professionals- lastig is om een revisieproject tot een goed einde te brengen. Ik heb drie jaar geleden een versnellingsbak laten vervangen door een welbekende reparateur, zeer bekend op dit forum. Bak nr. 1 verloor als zijn olie tijdens de vakantie. Bak nr. 2 heeft nog geen 10.000 gelopen en is nu al weer kapot dus nu moet bak nr. 3 erin. Gelukkig is die reparateur mij enigszins tegemoet gekomen maar ik baal er goed van en het geeft weer aan dat reviseren een vak is.
Begin met een behoorlijke basis. Dat is - ten opzichte van de rest van de kosten die je moet maken - niet zo duur. Ik had geen goede basis en daardoor moest vrijwel alles vervangen worden. Of je wel of niet gaat reviseren het hangt ook af hoeveel waarde je aan een goed blok hecht . Ik ben voor veel kwaliteit gegaan omdat het onze vakantie-auto is. Voor ons is reizen en vakantie superbelangrijk.
Mocht je nog wat meer details willen hebben over het revisieproject; mail me dan maar. Ik heb ook veel foto's gemaakt. De komende tijd gaan we een versnellingsbak reviseren en inbouwen.
Groet Phillip
www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
-
Hermen Vlothuizen
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
"Het heeft uiteindelijk zo'n 4000 euro gekost maar daar zit ook de dieselpomp bij, krukas slijpen, honen, nieuwe nokkenas etc. etc"
Laten we nog eens een "can of worms" openen, maar ik begreep altijd dat het slijpen van de krukas van de dieselblokken een buitengewoon slecht idee was?
Hermen
Laten we nog eens een "can of worms" openen, maar ik begreep altijd dat het slijpen van de krukas van de dieselblokken een buitengewoon slecht idee was?
Hermen
-
Phillip
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Dat geldt alleen voor de drie keer gelagerde blokken.
Groet Phillip
www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
Groet Phillip
www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
-
Exfietser
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Ik ben het helemaal met je eens Philip. De prijzen die ik opgaf zijn inderdaad zonder dieselpomp reviesie en heel veel onderdelen zoals de complete distributie enzo heb ik zelf geleverd. Nadat ik het natuurlijk gekocht had.
Ik begrijp ook niet hoe mensen voor een paar 100 tot 1000 euro een hele motorreviesie kunnen doen.
En inderdaad voor het nameten van onderdelen is echte meetapparatuur en expertise nodig. Ik ben ook van mening dat je dat zelf niet zomaar doen kunt.
Wat voor ambu heb je. En wat voor reisplannen heb je?
Arnold.
Ik begrijp ook niet hoe mensen voor een paar 100 tot 1000 euro een hele motorreviesie kunnen doen.
En inderdaad voor het nameten van onderdelen is echte meetapparatuur en expertise nodig. Ik ben ook van mening dat je dat zelf niet zomaar doen kunt.
Wat voor ambu heb je. En wat voor reisplannen heb je?
Arnold.
-
Phillip
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Arnold,
Ik heb wat foto's online gezet op deze link.
Groet Phillip
www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
Ik heb wat foto's online gezet op deze link.
Groet Phillip
www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
-
Exfietser
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Wauw, Philip. Gave plaatjes. Waar zijn de foto's genomen? Het zou ijsland kunnen zijn, maar in scandinavie en verschillende oostbloklanden is dit ook mogelijk. En in een series natturlijk. Je inrichting ziet er ook goed uit.
Arnold.
Arnold.
-
Phillip
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Het is IJsland. We zijn er twee keer geweest. We hopen de komende jaren meer reizen te kunnen maken. Vandaar ook dat er een goed blok in moet zitten. We gaan dus nu ook werken aan een goede versnellingsbak alleen had ik liever iets van een LT95 bak gehad of zo.
Groet Phillip
www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
Groet Phillip
www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
-
Exfietser
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Vis heeft goede bakken. Ze komen uit een opslag en zijn dus (pakweg twintig jaar geleden) nog met orginele onderdelen in elkaar gezet. Vers gereviseerde bakken hebben het probleem dat de onderdelen niet helemaal meer aan de specs voldoen. De onderdelen worden nu namelijk gemaakt in derde wereldlanden waar ze de toelanties wat ruimer nemen. Het gevolg is dus v-bakken die steeds uit de versnelling schieten enzo. De revisiebedrijven kunnen hier ook niet altijd wat aandoen. Of ze moeten alle onderdelen zelf nieuw gaan maken. Het is een van de redenen dat veel revisies van de lt76 tegenwoordig niet helemaal goed gaan. Vis kost wel wat maar je hebt garantie en met problemen helpen ze je wel. Dat is mijn ervaring tenminste.
Arnold.
Arnold.
-
Phillip
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Arnold,
Je geeft interessante informatie. Raad eens waar ik mijn bak heb laten wisselen. Nu snap ik waarom hij kapot is gegaan. De synchroonring van zijn 2 werkt absoluut niet meer. Ook schiet hij voortdurend uit zijn 3. We gaan er nu zelf een reviseren maar we kunnen dus niet op de onderdelen vertrouwen? Ook niet als we die bij Paddock gaan bestellen?
Je geeft interessante informatie. Raad eens waar ik mijn bak heb laten wisselen. Nu snap ik waarom hij kapot is gegaan. De synchroonring van zijn 2 werkt absoluut niet meer. Ook schiet hij voortdurend uit zijn 3. We gaan er nu zelf een reviseren maar we kunnen dus niet op de onderdelen vertrouwen? Ook niet als we die bij Paddock gaan bestellen?
-
Exfietser
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Phillip, Ik heb je prive mail gestuurd.
Arnold.
Arnold.
-
Exfietser
Re: 2.25 5x gelagerd: revisie? ander blok?
Ik heb geen idee wat paddock levert. Maar ik heb de indruk dat nieuwe onderdelen helaas bij de meeste leveranciers moeilijk zijn. Er zijn gewoon maar een zeer beperkt aantal fabrikanten en die voldoen vaak niet echt (meer) aan de specs. Of de onderdelen nu bij de ene of de andere l;everancier vandaan komen. Grote kans dat ze bij dezelfde fabrikant vandaan komen. Enige mogelijkheid is dat als er oude (leger)vooraden verkocht worden. Voor de kapotte priceas heb ik dus ook doelbewust een gebruikte maar wel orginele oem versie gekocht. Hij was bijna net zo duur als een nieuwe. Maar dan heb je wel een echte.
Arnold.
Arnold.