pook tussenbak springt uit hoge gearing

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
laro tijn

pook tussenbak springt uit hoge gearing

Bericht door laro tijn »

Beste laro freaks ik had vandaag tot twee keer toe dat de pook van de tussenbak uit z,n hoge gearing sprong tijdens het rijden op de openbare weg met een hoop geratel als gevolg.tussen de eerste en de tweede keer zat ongeveer 50 km, auto rijdt gewoon goed en pook is ook gewoon weer goed in z,n hoge gearing tezetten en vervolgens is er weer niks meer aan de hand wat zou dit kunnen zijn? Ben bang dat het weer gebeurd. Er is wel pas een nieuwe hoes rond de pook gegaan zou deze soms te stug zijn waardoor de pook niet 100% in hogegearing staat.Ik kan ook aan de onderzijde geen vreemde afwijkingen zien.Het gaat om een serie 3 diesel uit 1979 en heeft vrijloop naven.

gr Martijn.
Exfietser

Re: pook tussenbak springt uit hoge gearing

Bericht door Exfietser »

Als je de pook niet helemaal naar voren kunt zetten door de hoes kan hij er inderdaad uitspringen. Ik zou dat even nakijken. Er is erg weinig ruimte tussen het schutbord en de pook.

Arnold.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Met twee langere bouten en twee bussen of wat vulplaatjes kun je het scharnierpunt net als bij de S2(a) wat verder van de bak brengen, waardoor de pook verder van het schutbord komt.
Behalve dat de pook dan steviger in hoog blijft staan gaat het rubber ook (heel) veel langer mee.

Dennis B

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2009 00:24 door Dennis101.
laro tijn

Bericht door laro tijn »

bedankt Dennis voor de tip ik zal morgen eens kijken of ik tijd en materiaal heb om deze modificatie uit tevoeren, het is vreemd dat sinds de laatste keer gisteren en ongeveer 100km verder het probleem zich niet meer heeft voor gedaan maar goed een hoes die langer mee gaat is ook wel zo prettig.

gr Martijn.
Plaats reactie