site www.stage-one.nl opnieuw leven inblazen -ideeën gevraagd

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Phillip

site www.stage-one.nl opnieuw leven inblazen -ideeën gevraagd

Bericht door Phillip »

Beste prikkers,

Ik heb de de site www.stage-one.nl overgenomen. Nog niet concreet maar ik heb wel enige tijd al het ondertekende verhuisformulier binnen en ga - hopelijk - deze of volgende week daadwerkelijk overschrijven. Ik laat hem nog even op de oude server staan omdat ik gratis kan hosten maar de nieuwe server geen asp heeft (= een webprogrammeertaal). Deze week wil ik gaan programmeren en in ieder geval een soort basis site gaan maken, zoals hij eigenlijk nu ook is. Zouden jullie willen meedenken en mij willen voorzien van nieuwe ideeën voor de site?

Wat betreft mijn motivatie voor de website: Ik studeer informatica aan de open universiteit en vind dit wel leuk om erbij te doen. Ik heb wat opleidingen website maken achter de rug (html en php) maar ben nooit professioneel aan de slag geweest. Het is, en was, altijd hobby.De studie is meer werk alhoewel ik geen ict-er ben. Ik hoop er in de toekomst iets mee te kunnen gaan doen. Verder heb ik uiteraard ook een best wel mooie stage-one (zeer tot tevredenheid) en mijn ambu.

Voor de site zit ik voorlopig aan het volgende te denken:
-een ledenlijst: iedere "lid" (het is gratis) heeft de mogelijkheid om een eigen pagina te maken. Dit kan een - door het systeem gemaakte - standaardpagina zijn maar het kan ook een volledig eigen gemaakte pagina worden al of niet gemaakt met behulp van een cms (content management systeem). Er is op dit moment een ledenlijst maar sterk verouderd.
-verzamelpagina's waarin problemen + oplossingen worden besproken specifiek van de stage-one.
-geschiedenis, specifieke dingen etc. van de stage. Grotendeels zal ik in eerste instantie de bestaande informatie gewoon overnemen.
-ik weet niet of een forum zin heeft. Evt. zou er wel een gastenboek op kunnen (blijven) staan.
-aangeboden/gevraagd?

Ieder onderdeel vergt veel tijd om te maken dus de site opbouwen zal wel langzaam gaan.

Groet Phillip

www.stage-one.nl
stage-one '81, (officiële kampeerauto)
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
Teun

Re: site www.stage-one.nl opnieuw leven inblazen -ideeën gevraag

Bericht door Teun »

Phillip,

Blij te lezen dat je 'van kiet' gaat met de site.
Hij is immers nu al te mooi om zo lang stil te laten liggen.

Succes!
Teun
Hans 109V8

Bericht door Hans 109V8 »

Hoi Philip,
mij mag je alvast al inschrijven als lid!!!

Goed plan en leuke items.
Ben reuze benieuwt!

succes!!!!!!

Hans
Arjan 109s3

Bericht door Arjan 109s3 »

Hoi Phillip,

Puik plan. Ik heb me er ooit al eens op ingeschreven maar volgens mij is er met die inschrijving nooit iets gedaan. Bij deze dus

En qua items, ik denk als je datgene wat je schreef er op hebt staan je al een heel eind in de goede richting bent. Een forum weet ik inderdaad niet of het veel zin heeft. Misschien ook wel, als er maar genoeg stage one liefhebbers zijn die er regelmatig op kijken kan het wel gaan lopen.

Succes met dit mooie initiatief.

Grt,
Arjan

...:: Stage 1 V8 - The ultimate Series 3 Land Rover ::...
Phillip

Bericht door Phillip »

@Teun
Ik zal mijn best doen maar het gaat wel langzaam.

@Hans/Arjan
Je opgeven zal ik wel via de site gaan regelen. Ik kijk wel even of ik tegen die tijd een mailtje stuur. Wel bedankt voor jullie motiverende reacties.

Misschien kunnen we ook een keer een stage-one dag organiseren. Dat idee zit ook nog in mijn hoofd.

Wie nog mooie plaatjes heeft van stage-one's mag ze toesturen. Misschien kan ik er iets mee op de site. Ik wil de lay-out vernieuwen.

Groet Phillip

www.stage-one.nl
series III, 109 ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

"Wie nog mooie plaatjes heeft van stage-one's mag ze toesturen. Misschien kan ik er iets mee op de site."

Ik heb hem nog niet ontvangen, maar ik heb pas een heel zeldzame brochure van de Stage One gekocht. Er zijn twee versies die je geregeld tegenkomt, maar het exemplaar dat ik nu gekocht heb, is voor zover ik weet uitsluitend uitgereikt toen de Stage One voor het eerst aan de pers getoond werd. Ben er zelf heel benieuwd naar, maar misschien is 'ie ook de moeite waard voor de Stage One-site.

Hermen
Phillip

Bericht door Phillip »

Ik ben zeker geinteresseerd in de brochure. Deze op de site zetten mag waarschijnlijk alleen met toestemming van de auteur. Dat had ik er nog wel moeten bijzetten: Met foto's en dergelijk moet je met website maken een beetje oppassen. Er zijn zelfs bedrijfjes actief die specifiek naar foto's zoeken waar rechten op staan.

Groet Phillip

www.stage-one.nl
Plaats reactie