We hebben de Freelander TD4 ingeruild voor een Discovery 2 TD5.
De verkoper wist niet of het oliepomp boutje vervangen was en dacht dat dit alleen voor de eerste serie opging.
Weet iemand of dit zo is, het betreft een TD5 Highlander uit 2001 met 135000 km.
Christiaan
Boutje oliepomp TD5, welke serie had problemen?
-
Exfietser
Re: Boutje oliepomp TD5, welke serie had problemen?
Even zoeken op verschillende fora geeft al snel resultaten
[www.amanet.co.uk]
[www.lrch.nl]
Ik zou het gewoon zelf even controleren in plaats van mensen op hun woord te geloven. Die kunnen zich immers vergissen.
Arnold.
[www.amanet.co.uk]
[www.lrch.nl]
Ik zou het gewoon zelf even controleren in plaats van mensen op hun woord te geloven. Die kunnen zich immers vergissen.
Arnold.
-
christiaan 90 300TDI
Arnold,
Bedankt voor je reactie, het betreft dus niet een specifieke serie of bouwjaar begrijp ik uit lrch forum.
Kan er dus beter maar naar (laten) kijken.
Christiaan
Bedankt voor je reactie, het betreft dus niet een specifieke serie of bouwjaar begrijp ik uit lrch forum.
Kan er dus beter maar naar (laten) kijken.
Christiaan
-
Teun
Christiaan,
Bij dit bouwjaar is het zeker aan te bevelen om dit boutje even te controleren. Ook de verwachting 'hij heeft het 135.000 km. gehouden dus het zal wel goed zitten' is niet reëel gebleken.
Laat het even controleren dus. Ik zou dat gewoon bij een dealer doen en een bon vragen waarop bij de werkzaamheden staat aangegeven dat het boutje gecontroleerd is. Ben je altijd zeker.
Groet
Teun
Bij dit bouwjaar is het zeker aan te bevelen om dit boutje even te controleren. Ook de verwachting 'hij heeft het 135.000 km. gehouden dus het zal wel goed zitten' is niet reëel gebleken.
Laat het even controleren dus. Ik zou dat gewoon bij een dealer doen en een bon vragen waarop bij de werkzaamheden staat aangegeven dat het boutje gecontroleerd is. Ben je altijd zeker.
Groet
Teun
-
Larosaurus
Heb ik ook nog even laten doen vlak voor verkoop van mijn td 5, is zeker bij een oliewissel aan te bevelen, carterpan moet eronderuit waarna de pomp zichtbaar wordt en je het boutje ziet zitten, ik heb dat laten doen bij officieele dealer, rekening gevraagd als garantie, dan speel je op safe, stel dat het je gebeurt...