hallo, ik heb een beetje een rare vraag over mijn fairy overdrive. ik heb al vaker horen zeggen dat je een fairy overdrive ivm met het separate oliereservoir niet al te lange tijd ingschakelt moet laten staan ivm oververhitting van de olie.
nu vraag ik me af, als dit het geval is, hoe weet ik dan wanneer de olie te warm word?!
ben benieuwd naar de reacties, alvast bedankt, grz misha
gebruik fairy overdrive
-
westfries.
Re: gebruik fairy overdrive
Tegen de tijd dat hij herry gaat maken ,stinkt de olie ook en dan is het te laat
Gebruik overdrive als tussen versnelling en nooit te lang
ja er zit volgens mij 0.25ltr olie in dus das niet veel
maar een ieder verder advies volg ik graag hier
zelf heb ik er wel eens aan gedacht om een seperate olie koeler voor de overderive te maken
Gebruik overdrive als tussen versnelling en nooit te lang
ja er zit volgens mij 0.25ltr olie in dus das niet veel
maar een ieder verder advies volg ik graag hier
zelf heb ik er wel eens aan gedacht om een seperate olie koeler voor de overderive te maken
-
Aad Koene
Er zit 0,5 liter olie in en is gemaakt voor continu-gebruik in, bij voorkeur, de hoogste versnelling.
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
-
mirza.denhond@hotmail.com
Om een nog betere smering te verkrijgen in de overdrive en ook in de versnellingsbak en de voor- en achterpont voeg ik er een hoeveelheid Marly G grafiet aan toe. Ik doe dit al 30 jaar met mijn auto's en dit tot mijn grote voldoening. Dit toevoegsel kan zeer hoge temperaturen verdragen en draagt ook bij voor een meer geruisloze werking.
-
arend
wat is het nut van een overdrive als je hem maar kort mag gebruiken??
hij is juist om verbruik te verminderen dus inschakelen dat ding anders heeft hij nog geen zin.
ik rijd dagelijks in min 109 srie 2 A, altijd ingeschakeld,( heb wel een TORO, die heeft groter oilereservoir,, ongeveer een liter,) wil niet meer zonder!!
maar horen doe je hem wel, ik ga dat grafiet eens proberen.
hij is juist om verbruik te verminderen dus inschakelen dat ding anders heeft hij nog geen zin.
ik rijd dagelijks in min 109 srie 2 A, altijd ingeschakeld,( heb wel een TORO, die heeft groter oilereservoir,, ongeveer een liter,) wil niet meer zonder!!
maar horen doe je hem wel, ik ga dat grafiet eens proberen.