Hallo allemaal
Vandaag de veren onder mijn 109 D militair gehaald(gezaagd) shackles kon ik gewoon los draaien van chassis, maar toen begon de ellende, bouten en de bussen willen niet uit de veren, nou is mijn vraag, ik heb de beschikking over een werkplaatspers, waar flink wat geweld mee veroorzaakt kan worden 20 T of misschien wel meer. Is het verstandig om de boel er proberen uit te persen, of misschien de voorzichtige manier van uitboren en daarna bussen inzagen, en er uit halen. Wie het weet mag het zeggen. Alle oplossingen zijn welkom. De methode met de bushwaka ken al maar die heb ik niet
mvrgr
Leo van der Poel
vering
-
bas88pickup
Re: vering
Dat probleem had ik ook, ik heb ze eruit geperst, bij 5 ton op de teller sprong ie eruit. Wel persen op de rand van de bus, dus met een passend stuk pijp.
Gr, Bas
Gr, Bas
-
Exfietser
Re: vering
Met een pers moet het lukken hoor. Ik heb het gedaan meet een aantal passen de ringen en moeren en een draadeind M14.
Dat ging heel goed.
Arnold.
Dat ging heel goed.
Arnold.
-
bowy
Re: vering
Persen gaat prima. Andere optie is even goed heet stoken met een brander, dan smelt het rubber eruit en komt de binnesten bus met bout eruit vallen. Dan zaag je zo de buitenbus door. Boren hoef je dan ook niet te doen.
GR Bowy
GR Bowy
-
Exfietser
Re: vering
Hmm, Een veer heetstoken Bowie? Ben je dan niet bang dat je de materiaal eigenschappen veranderd?
Arnold.
Arnold.