Nieuw op het forum
-
eric.rrc
Nieuw op het forum
Hallo,
Mijn naam is Eric Quak en ik woon in Bennekom. Ik heb pas geleden een RRC uit feb. 1985 gekocht die in feb. komend jaar belastingvrij wordt. Het is een 3.5 liter en momenteel geen APK en ook nog geen NL kenteken (Belgische papieren) dus er is nog wel het nodige te doen voor februari. Korte opsomming:
- verlichting
- ruitewisvloeistofreservoir en pompjes ontbreken
- claxon ontbreekt
- laaste deel vd gedemonteerde LPG installatie (vulnippel) moet er nog uit voor de keuring bij de RDW (daarna wil ik overigens wel op LPG gaan rijden)
- dorpels zijn niet goed meer maar misschien nog wel voldoende voor de APK (wat zijn de richtlijnen?)
- achterklep is behoorlijk rot
Op zoek naar info stuitte ik ook op dit forum waar als ik het goed zie veel kennis en kunde aanwezig is! De auto staat nu onder de carport. Als er iemand nog stallings-/sleutelruimte heeft of weet in de omgeving van Ede/Bennekom/Wageningen hou ik mij aanbevolen.
gr.,
Eric
Mijn naam is Eric Quak en ik woon in Bennekom. Ik heb pas geleden een RRC uit feb. 1985 gekocht die in feb. komend jaar belastingvrij wordt. Het is een 3.5 liter en momenteel geen APK en ook nog geen NL kenteken (Belgische papieren) dus er is nog wel het nodige te doen voor februari. Korte opsomming:
- verlichting
- ruitewisvloeistofreservoir en pompjes ontbreken
- claxon ontbreekt
- laaste deel vd gedemonteerde LPG installatie (vulnippel) moet er nog uit voor de keuring bij de RDW (daarna wil ik overigens wel op LPG gaan rijden)
- dorpels zijn niet goed meer maar misschien nog wel voldoende voor de APK (wat zijn de richtlijnen?)
- achterklep is behoorlijk rot
Op zoek naar info stuitte ik ook op dit forum waar als ik het goed zie veel kennis en kunde aanwezig is! De auto staat nu onder de carport. Als er iemand nog stallings-/sleutelruimte heeft of weet in de omgeving van Ede/Bennekom/Wageningen hou ik mij aanbevolen.
gr.,
Eric
-
Roel
Re: Nieuw op het forum
hoi erik volgens mij heb ik het ruitensproeierresevoir nog liggen , over van een project.
een claxon kun je zo bij iedere automaterialenzaak kopen
groet roel
een claxon kun je zo bij iedere automaterialenzaak kopen
groet roel
-
bram-rrc
Misschien is het handig hem eerst in te voeren. Dus alleen op Nl kenteken zetten.
Dus alleen kentekenonderzoek, geen apk.
Dan weet je zeker dat dat in iedergeval goed zit, voordat je gaat opknappen.
Dus alleen kentekenonderzoek, geen apk.
Dan weet je zeker dat dat in iedergeval goed zit, voordat je gaat opknappen.
-
Bart van Dessel
Inderdaad, eerst NL papieren want invoeren kán een peuleschilletje zijn maar kan ook heel erg tegenvallen. Daar is hier genoeg over geschreven. Gelukkig zijn er genoeg onderdelen in omloop om je Range Rover op te knappen. Daar is de paginamarkt voor, een oproepje wordt daar snel beantwoord. Staat het gas niet vermeld op de Belgische papieren? Dan kun je de oude installatie laten zitten voor de RDW.
Groetjes, Bart van Dessel
Groetjes, Bart van Dessel
-
eric.rrc
Ik voel er inderdaad wel voor om de auto eerst in te voeren. De auto heeft een Belgisch grijs kenteken (lichte vracht) op gas en moet naar benzine en liefst direct op een geel kenteken. De gasinstallatie is er volledig uit op de vulnippel na. Hebben jullie toevallig ervaring met de RDW in Arnhem of Nieuwegein. Deze beide zijn voor mij het dichtste bij. De auto is wel rijdbaar. Schijnt met remmen wel naar één kant te trekken maar remt wel dus dat zou allemaal goed moeten gaan. En dan daarna APK waardig maken en vervolgens de techniek leren kennen en betrouwbaar maken zover dat nodig zal zijn.
gr.,
Eric
gr.,
Eric
-
partech@planet.nl
Hoi Eric,
Is de gas installatie nog compleet en wat ga je er mee doen?
mvg Rolf
Is de gas installatie nog compleet en wat ga je er mee doen?
mvg Rolf
-
Bart van Dessel
Laat je eerst even goed informeren door de RDW, officieël moet je de auto eerst op grijs kenteken invoeren met de juiste brandstof zoals vermeld op de buitenlandse papieren, lpg dus en grijs kenteken. Daarna kun je de auto weer terug keuren op geel kenteken. Ik persoonlijk heb zeer goede ervaringen met RDW Venlo.
gr, Bart
gr, Bart
-
eric.rrc
De gasinstallatie is niet meer compleet. Wel een verdamper erbij maar geen tank bijvoorbeeld. Ik wil er na invoer wel een gasinstallatie in gaan bouwen. De consumptie van een V8 is vrij fors lees ik overal en dan is LPG wel het betere alternatief. Voor het invoeren heb ik al even contact gehad met zowel Arnhem als Nieuwegein. Twee verschillende verhalen gehoord. Arnhem verzoekt een speciale afspraak te maken aangezien het van gas -> zonder gas en grijs -> geel gekeurd moet worden. Nieuwegein kun je gewoon melden. Belangrijkste is dat er niets meer op de auto zit dat lijkt op een gasinstallatie en voor het keuren naar geel volstaat een achterbank als ik het goed heb. Gordels achterin zijn niet verplicht heb ik begrepen. Dat zou dan (in theorie) soepeltjes kunnen verlopen. Qua papieren zou het nl. ook goed moeten gaan aangezien ik het Belgisch inschrijvingsbewijs en het attest erbij heb. Dat zijn de papieren die volgens de RDW benodigd zijn.
Desondanks ben ik straks wel blij als er een NL kenteken op zit.
gr.,
Eric
Desondanks ben ik straks wel blij als er een NL kenteken op zit.
gr.,
Eric
-
Bart van Dessel
Waarom laat je de gas installatie niet zitten? Als er lpg op de Belgische papieren staat dan volstaat een oude installatie zonder de nieuwste keuringseisen. En hoef je niet een nieuwe installatie in te bouwen als je er naderhand eentje ingebouwd wil hebben. Ik heb nog wel oude onderdelen liggen voor weinig.
groetjes, Bart
groetjes, Bart
-
eric.rrc
Bart,
Het enige dat er nu nog in zit is de vulnippel, de b/g schakelaar en de ringen bij de carburateur. Los in de auto liggen slangen en een verdamper. Wat zijn overigens de nieuwste keuringseisen? Ik ben daar niet in thuis. De zaken die ik mis zijn een tank en misschien wat schakelmateriaal om tussen gas en benzine te schakelen.
groet,
Eric
Het enige dat er nu nog in zit is de vulnippel, de b/g schakelaar en de ringen bij de carburateur. Los in de auto liggen slangen en een verdamper. Wat zijn overigens de nieuwste keuringseisen? Ik ben daar niet in thuis. De zaken die ik mis zijn een tank en misschien wat schakelmateriaal om tussen gas en benzine te schakelen.
groet,
Eric
-
Bart van Dessel
De nieuwste keuringseisen zijn te vinden op www.vogelsautogas.nl, is te veel om zomaar even hier op te noemen. Omdat je al G op het kenteken hebt staan hoeft jouw installatie niet aan de nieuwste eisen te voldoen. Je hebt, zoals ik je bericht lees, dus nodig een tank en een schakelaar. Dan ben je dus voor € 50,- klaar. Inbouwen is een eitje. Ik wil het ook voor je doen maar dan moet je de auto brengen en wat uren betalen. Bij interesse mag je me een PB sturen,
groetjes, Bart
groetjes, Bart