Reviseren overdrive
-
Eric 110V8
Reviseren overdrive
Hoi!
De overdrive in Lucky (110V8 uit 1983) maakt nogal veel lawaai. Maar functioneert verder prima. Ik meende dat ik ooit hier iets voorbij heb zien komen over vervangen van naaldlagers door kogellagers of zoiets en ik heb me rotgezocht maar kan niks vinden.
Dus dan toch maar even de vraag: weet iemand hoe een overdrive te reviseren is? En klopt het dat het lawaai met het vervangen van naaldlagers door kogellagers verholpen wordt?
Hoor het graag!
Groeten, Eric
110 V8 "Lucky"
De overdrive in Lucky (110V8 uit 1983) maakt nogal veel lawaai. Maar functioneert verder prima. Ik meende dat ik ooit hier iets voorbij heb zien komen over vervangen van naaldlagers door kogellagers of zoiets en ik heb me rotgezocht maar kan niks vinden.
Dus dan toch maar even de vraag: weet iemand hoe een overdrive te reviseren is? En klopt het dat het lawaai met het vervangen van naaldlagers door kogellagers verholpen wordt?
Hoor het graag!
Groeten, Eric
110 V8 "Lucky"
-
Eric Verduyn
Re: Reviseren overdrive
tja...maar even zelf stiekem een berichtje plaatsen
Kom ik weer een beetje bovenaan de lijst misschien
en dan maar hopen dat iemand me kan helpen
Groetjes
Eric
110 V8 ('83) "Lucky"
Kom ik weer een beetje bovenaan de lijst misschien
en dan maar hopen dat iemand me kan helpen
Groetjes
Eric
110 V8 ('83) "Lucky"
-
S@nder
Is het een Fairey?
In de USA zit tegenwoordig een Firma, kan er alles voor leveren.
Ben de naam/website vergeten.
Sander
In de USA zit tegenwoordig een Firma, kan er alles voor leveren.
Ben de naam/website vergeten.
Sander
-
westfries.
Ik heb het zelf ondernomen om hem uitelkaar te trekken
Je moet de tijd nemen en zeer precies te werk gaan dus alles op volgode leggen en dan het bijbehoorende onderdeelnummer van de versleten delen even googelen dat waren inderdaad bij mijn de naaldlagers
Die ik vervolgens heb vervangen , maar dan het inelkaarzetten trek er gerust een volle dag vooruit voor dat je de engelse logica door hebt
Je moet de tijd nemen en zeer precies te werk gaan dus alles op volgode leggen en dan het bijbehoorende onderdeelnummer van de versleten delen even googelen dat waren inderdaad bij mijn de naaldlagers
Die ik vervolgens heb vervangen , maar dan het inelkaarzetten trek er gerust een volle dag vooruit voor dat je de engelse logica door hebt
-
Dennis101
Als ik de onderdelen op deze website bekijk gaat het alleen om onderdelen voor de Fairey overdrive voor een LT76, Eric heeft een overdrive voor een LT95.
Dennis B
Dennis B
-
Eric Verduyn
Wow!!!
Het werkt...
Bedankt voor de tips zover...waar het me om ging is dat ik (meen ik) ergens heb gelezen dat je de naaldlagers kan vervangen door kogellagers en dat die langer stiller zouden zijn....
@Westfries: waar heb jij de onderdelen destijds vandaan gehaald? Weer je dat nog?
Alvast super bedankt zo ver!
Groetjes,
Eric
110 V8 ('83) "Lucky"
Het werkt...
Bedankt voor de tips zover...waar het me om ging is dat ik (meen ik) ergens heb gelezen dat je de naaldlagers kan vervangen door kogellagers en dat die langer stiller zouden zijn....
@Westfries: waar heb jij de onderdelen destijds vandaan gehaald? Weer je dat nog?
Alvast super bedankt zo ver!
Groetjes,
Eric
110 V8 ('83) "Lucky"
-
westfries.
geen idee gewoon het onderdeel nr googelen en prijzen verglijken
op de engelse ebay heb je het meeste kans
en hou je rust bij het weer inelkaar zetten het blijft engels
op de engelse ebay heb je het meeste kans
en hou je rust bij het weer inelkaar zetten het blijft engels