verbruik 2.25benzine / 2.5 n/a diesel
-
Arjen Molenaar
verbruik 2.25benzine / 2.5 n/a diesel
Hallo,
Ivm eventuele aanschaf van een belastingvrije 110, ben ik wel eens benieuwd naar het verbruik van verschillende motoren o.a. 2.5 n/a diesel en 2.25 benzine.
Heeft iemand hier enige ervaring mee? graag hoor ik van jullie
gr
Arjen
Ivm eventuele aanschaf van een belastingvrije 110, ben ik wel eens benieuwd naar het verbruik van verschillende motoren o.a. 2.5 n/a diesel en 2.25 benzine.
Heeft iemand hier enige ervaring mee? graag hoor ik van jullie
gr
Arjen
-
plaetje
Re: verbruik 2.25benzine / 2.5 n/a diesel
diesel 1op10 haalbaar benzine 1op7,5 haalbaar
jo
jo
-
Arjen Molenaar
Re: verbruik 2.25benzine / 2.5 n/a diesel
bedankt !!!!!
plaetje Schreef:
-------------------------------------------------------
> diesel 1op10 haalbaar benzine 1op7,5 haalbaar
>
> jo
plaetje Schreef:
-------------------------------------------------------
> diesel 1op10 haalbaar benzine 1op7,5 haalbaar
>
> jo
-
Willem
Re: verbruik 2.25benzine / 2.5 n/a diesel
Hoi Arjen,
Rij zelf een 110 2,25 benzine omdat ik geen leuke / goede diesel kon vinden destijds.....maar de benzine bevalt me eigenlijk veel beter!
Ligt er natuurlijk aan wat je ermee wilt gaan doen, maar rij zelf meestal gewoon op de weg en af en toe wat licht terrein, de benzine is sneller (iets), maar wel net genoeg om nog beetje met moderne verkeer mee te komen en een stuk stiller dan de diesel uitvoeringen, neem dit ook mee in je besluit vorming! kijk niet alleen naar verbruik.
En je kan tuurlijk ook nog gas inbouwen, is dan en voordeliger (op termijn) en langere actieradius!
Succes met je keuze!
Groet Willem
Rij zelf een 110 2,25 benzine omdat ik geen leuke / goede diesel kon vinden destijds.....maar de benzine bevalt me eigenlijk veel beter!
Ligt er natuurlijk aan wat je ermee wilt gaan doen, maar rij zelf meestal gewoon op de weg en af en toe wat licht terrein, de benzine is sneller (iets), maar wel net genoeg om nog beetje met moderne verkeer mee te komen en een stuk stiller dan de diesel uitvoeringen, neem dit ook mee in je besluit vorming! kijk niet alleen naar verbruik.
En je kan tuurlijk ook nog gas inbouwen, is dan en voordeliger (op termijn) en langere actieradius!
Succes met je keuze!
Groet Willem
-
westfries.
Re: verbruik 2.25benzine / 2.5 n/a diesel
lpg 1:5 gemiddeld kan iets zuiniger naar niet met mijn rijsteil in een ambu
-
Cor
Re: verbruik 2.25benzine / 2.5 n/a diesel
WAUW 1:5 op LPG, kom niet verder dan 1: 3.9 met mijn SIII. Zou een electronische ontsteking iets schelen?
Maar ach, belastingvrij kom ik onder de streep nog altijd goedkoper uit dan standaard benzine slurper..
Maar ach, belastingvrij kom ik onder de streep nog altijd goedkoper uit dan standaard benzine slurper..
-
westfries.
Re: verbruik 2.25benzine / 2.5 n/a diesel
Nou die ondsteking scheeld wel iets
het belangrijkste is dat de wagen lekker rolt dus een klein zetje en rollen maar
als ik me inhou en niet harde als 90km rij rustig optrek en er om denk red ik 1:6.3 , maar daar is niks aan
Toen ik de ambu kocht reed ik ook iets van 1:3.5 of zo maar na het vervangen vam 2 wiellagers en het monteren van vrijloopnaven en elektronise ondsteking werd het een stuk beter
het belangrijkste is dat de wagen lekker rolt dus een klein zetje en rollen maar
als ik me inhou en niet harde als 90km rij rustig optrek en er om denk red ik 1:6.3 , maar daar is niks aan
Toen ik de ambu kocht reed ik ook iets van 1:3.5 of zo maar na het vervangen vam 2 wiellagers en het monteren van vrijloopnaven en elektronise ondsteking werd het een stuk beter
-
plaetje
Re: verbruik 2.25benzine / 2.5 n/a diesel
Weet je wat ook helpt de banden met 3at lucht vullen
jo
jo