Verschil schutbord Defender-Series

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
A3

Verschil schutbord Defender-Series

Bericht door A3 »

Wie kan me vertellen wat de wezenlijke verschillen zijn, m.a.w., is een Defender schutbord redelijk makkelijk aan te passen voor een Series?
Hermen Vlothuizen

Re: Verschil schutbord Defender-Series

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Hoewel ik daar geen eigen ervaring mee heb, las ik weleens dat die aanpassing mogelijk is.

Op zijn minst zijn de voetenbakken bij een Defender heel anders dan bij een Series. Daarnaast zit de bevestiging van het schutbord aan het chassis op een andere plaats, omdat de outriggers bij een Defender verder naar voren zitten dan bij een Series. Ik ben niet heel goed thuis in de mogelijke verschillende generaties schutborden voor Defenders, maar ik verwacht dat je in elk geval ook de bevestiging van het frame van de voorruit moet aanpassen. Verder zie ik aankomen dat je aan de slag moet in het gebied rond de transmissietunnel. Geen idee hoe de bevestiging van het dashboard zit, maar mogelijk wijkt die ook af. Als laatste punt dat ik zo kan bedenken, is de bevestiging van de deurrubbers anders, al is dat geen probleem als je voor de deurrubbers van een Defender kiest.

Hermen
A3

Re: Verschil schutbord Defender-Series

Bericht door A3 »

Dank je Hermen. Dat zijn dus nogal wat aanpassingen die het waard maken naar een orgineel Series exemplaar om te zien.
Plaats reactie