Mannen en zo !
Ik heb een freelander td4 van 2001, met wisselende vrolijkheid (rekeningen) is hij al 4 jaar bij me. Recent hebben ze nog de remdrukcylinders vervangen. Nu is er weer iets nieuws. Volkomen willekeurig gaan de gele lampjes branden (links) op mijn dashbord . Soms op een dag niet, dan ineens weer aan, uit etc. Dat is wel vervelend omdat ik niet weet wat het is. Landrover zelf zegt dat het geen kwaad kan en dat alles gewoon werkt, en dat het bekend is van de freelander. Het gebeurde namelijk nadat hij een onderhoudsbeurt onderweg naar frankrijk. Nu is het niet prettig wanneer je 'savonds in de auto zit en die lampjes springen aan.
Weten jullie wat het is..
Yvette
freelander td4
-
Dennis101
Re: freelander td4
Als het de lampjes zijn van de TC en de HDC en niet het ABS lampje, probeer dan eens op te letten waneer ze gaan branden.
Als het begint nadat je het rempedaal hebt bedient dan bestaat de kans dat de remlichtschakelaar niet meer goed werkt.
De remlichtschakelaar van de Freelander heeft twee contacten, eentje voor de remlichten zelf en eentje voor de HDC/TC regeling.
Het probleem bij deze schakelaars is dat het soms voorkomt dat de instelling verloopt, omdat het ratel mechanisme lam raakt.
Dit is te testen door het rempedaal in te drukken, het pennetje van de remlichtschakelaar uit te trekken (net als bij het monteren van een nieuwe schakelaar) en het pedaal weer rustig op laten komen.
Als de lampjes dan een paar ritten uit blijven is het waarschijnlijk de remlichtschakelaar en dient deze vervangen te worden.
De schakelaars zijn niet duur (ik meen rond de €50,-) en eenvoudig te vervangen.
Als de computer uitgelezen wordt is dit terug te vinden.
Dennis B
Als het begint nadat je het rempedaal hebt bedient dan bestaat de kans dat de remlichtschakelaar niet meer goed werkt.
De remlichtschakelaar van de Freelander heeft twee contacten, eentje voor de remlichten zelf en eentje voor de HDC/TC regeling.
Het probleem bij deze schakelaars is dat het soms voorkomt dat de instelling verloopt, omdat het ratel mechanisme lam raakt.
Dit is te testen door het rempedaal in te drukken, het pennetje van de remlichtschakelaar uit te trekken (net als bij het monteren van een nieuwe schakelaar) en het pedaal weer rustig op laten komen.
Als de lampjes dan een paar ritten uit blijven is het waarschijnlijk de remlichtschakelaar en dient deze vervangen te worden.
De schakelaars zijn niet duur (ik meen rond de €50,-) en eenvoudig te vervangen.
Als de computer uitgelezen wordt is dit terug te vinden.
Dennis B