Ruitenwisser series

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michiel 109 V8

Ruitenwisser series

Bericht door Michiel 109 V8 »

Bonjour,

Ik ben m'n ruitenwisser installatie van m'n 109 aan 't opknappen. De wisserarmen staan niet zo netjes meer in lijn en hebben teveel speling gekregen. Als ik de wisser armen er nu afhaal heb ik een compleet rond asje van een mm of 4. Als ik nu kijk naar mijn nieuw en origineel passtukje wat op de as moet gaat dit niet passen. Via wat foto's vond ik dat er een vlakke kant op de as (v/d aandrijving) geslepen moet zijn. Heb ik nu een immitatie aandrijving of een ouder type?

Thx,

Michiel
geen

Re: Ruitenwisser series

Bericht door geen »

ouder type
heb er hier ook 2 zonder vlak kantje en ze zijn origineel 2A/3
maar een vlak kantje vijl je natuurlijk makkelijk zelf
Ton - LR88 lw

Bericht door Ton - LR88 lw »

Hallo Michiel,

Ik heb een 88 LW ex defensie, ook nieuwe passtukjes gehaald omdat ik e.e.a. strakker wilde krijgen. Tot mijn verbazing zijn de nieuwe (van de Land Rover dealer) passtukjes inderdaad aan een kant afgevlakt. Dit verbetert natuurlijk de grip, maar het koste me wel weer even wat extra tijd om de asjes van mijn ruitenwisser bij te vijlen.... Passtukjes met een rond gat zijn er niet meer volgens mij.... Voorzichtig vijlen is het devies: niet teveel kracht zetten op die dunne asjes ;-)

Groet,

Ton
The Dream

Bericht door The Dream »

Mij werdt ook geadviseerd om er een boortje door te halen .
Maar omdat ik al een paar armen en bladen ben verloren heb ik er nu uit het midden een gat geboord door arm en al en er een splitpen door gestoken (rvs)
Willem.
Plaats reactie