Sinds een week heb ik een LR90 bj. 1984, rechtsgestuurd met daihatsu 2.8 TDi.
Op dit moment loopt er een (te) lange slang voor de carterontluchting van het blok naar zomaar ergens onder de lr.
Ik las dat voor de APK er geen open carterontluchting is toegestaan.
Ook in het prikarchief is er veel over te lezen met name uit de periode 2 jaar geleden.
Ik vraag me af of ik de carterontluchting aansluit op het lr luchtfilter voor de TDi, of heeft een apart carterfilter de voorkeur, of laat ik de bestaande slang gewoon uitkomen in een opvangbakje waar eventueel meekomende olie ook in wordt opgevangen.
Ik hoor graag pro's en contra's.
groet Geert
carterontluchting TDi
-
RoLandrover
Re: carterontluchting TDi
ik heb om dit moment een LPG venturie achter mijn luchtfilter zitten waarop de carter ontluchting uitkomt
zoals op het plaatje maar dan zonder de pas-flens.
LPGmengstukken.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dd5ff51922c3ba74cbe730b92b41a8a1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.tinustechniek.nl%2Fshop%2FLPGmengstukken.jpg', 'http://www.tinustechniek.nl/shop/LPGmengstukken.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.tinustechniek.nl%2Fshop%2FLPGmengstukken.jpg', '', 9516846, 600, 600, 'Loading image ...', false);
inderdaad geheel volgens de geldende regels.
wanneer je gewoon een gat boord in je inlaattrajecten de losse slang daarin steekt ben je voor de APK goed.
zet je daar nog een olie afscheider tussen in de vrom van een pvc-pijp met staalwol vulling dan zit j e helemaal goed.
zoek maar eens op : carteronluchting 2.5 td
grtn
RoLandRover
zoals op het plaatje maar dan zonder de pas-flens.
LPGmengstukken.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dd5ff51922c3ba74cbe730b92b41a8a1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.tinustechniek.nl%2Fshop%2FLPGmengstukken.jpg', 'http://www.tinustechniek.nl/shop/LPGmengstukken.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.tinustechniek.nl%2Fshop%2FLPGmengstukken.jpg', '', 9516846, 600, 600, 'Loading image ...', false);
inderdaad geheel volgens de geldende regels.
wanneer je gewoon een gat boord in je inlaattrajecten de losse slang daarin steekt ben je voor de APK goed.
zet je daar nog een olie afscheider tussen in de vrom van een pvc-pijp met staalwol vulling dan zit j e helemaal goed.
zoek maar eens op : carteronluchting 2.5 td
grtn
RoLandRover
-
Exfietser
Re: carterontluchting TDi
Probeer uit te vinden hoe het bij zo'n motor hoort te zitten. En maak dat er in.
Arnold.
Arnold.
-
Bart van Dessel
Re: carterontluchting TDi
Ik zou 'm in je inlaat-traject zo dicht mogelijk bij de motor bouwen om de leidingen schoon te houden en vrij van olie.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Geert
Re: carterontluchting TDi
- voor het luchtfilter?
- in het luchtfilter?
- na het luchtfilter maar voor de turbo?
moet lucht die de turbo ingaat niet zo koud mogelijk zijn?
ik dacht erover om een wartel in het lr luchtfilter te maken en daar de slang van de carterontluchting op te klemmen.
eventueel zet ik er zo'n zeefje tussen dat ook bij een V8 op het klepdeksel zit of is dit overbodig?
Geert
- in het luchtfilter?
- na het luchtfilter maar voor de turbo?
moet lucht die de turbo ingaat niet zo koud mogelijk zijn?
ik dacht erover om een wartel in het lr luchtfilter te maken en daar de slang van de carterontluchting op te klemmen.
eventueel zet ik er zo'n zeefje tussen dat ook bij een V8 op het klepdeksel zit of is dit overbodig?
Geert