compressiemeting

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
stijn

compressiemeting

Bericht door stijn »

Hallo,

Ik probeer de compressie te meten van mijn 2.25 diesel. Ik heb een gloeiplug aangepast zodat deze op mijn motormeter kan d.m.v de snelkoppeling.
Ik meet nu op alle cylinders ongeveer 17 /18 bar. Dit lijkt me niet kloppen. Ik twijfel nu of de aansluitingen wel kloppen en de meter wel de juiste waarde aan geeft.

Is er misschien iemand in de buurt van roosendaal / breda die een compressiemeter met adapter heeft zodat ik kan vergelijken?

Het volgende is er aan de hand.
De motor liep prima, rookte alleen zwart bij het rijden maar stationair niks. Bij het starten alleen een klein pluimpje en daarna niks. Zoals het hoort.
Na een flinke rit op de snelweg kwam ik thuis met een kokende motor en bleek de radiatorslang los te zitten ( deze heb ik niet goed vast gezet, zit net een nieuwe kop op). Heb dit pas veel te laat opgemerkt (stom!).
Nu heb ik het volgende probleem dat de motor bij het starten wel weer rookt, lichtblauw wit-achtig. Dit is maar even, als ik ga rijden is het weg.

Ik wil dus de compressie meten om te kijken of pakking nog heel is, de kleppen nog goed zijn en hoe de staat van de motor is
(verder geen symtomen van lekke kop b.v bellen in de radiator)
Zou het kunnen dat de gloeistiften kapot gaan door een te hete motor?

We willen eigenlijk morgen op vakantie, maar ik heb erg moeite om zo op de camping te gaan staan en iedereen uit te roken als wij een stukje gaan rijden.

Groeten,
stijn
Plaats reactie