goodridge flexibele remslangen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ignace Vandionant

goodridge flexibele remslangen

Bericht door Ignace Vandionant »

Hello,

Wil een complete remrevisie uitvoeren op mijn santana 109 van 1980. Kan in de onderdelenboek niet vinden of ik de UNF of metrische versie nodig heb. Hoe kom ik erachter zonder dat de huidige flexibel er compleet afmoet??

Alvast bedankt
Dennis101

Re: goodridge flexibele remslangen

Bericht door Dennis101 »

Afgezien van eventuele modificaties van een vorige eigenaar kun je aan de hand van de (gescheiden) hoofdremcilinder het gemakkelijkst vaststellen of het een (deels) metrisch of volledig UNF systeem is.
Het (deels) metrische systeem heeft een hoofdremcilinder met een hoekig reservoir en het reservoir is met twee spanbussen aan de cilinder bevestigd.
Het systeem met volledig UNF draad heeft een hoofdremcilinder waarbij het reservoir aan de kant van de servo met twee schroeven aan de cilinder bevestigd is.
Dit vroegere reservoir is ook te herkennen aan de afgeronde hoeken.
De wielremcilinders zijn ook bij de latere modellen nog voorzien van UNF draad, vandaar dat er geen volledig metrisch remsysteem is voor de 88" en 109".

Dennis B
ignace

Bericht door ignace »

Als ik nieuwe remcilinders toepas zijn die dan standaard metrisch?
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Zoals ik al schreef zijn de wielremcilinders allemaal voorzien van UNF draad, zowel bij de vroegere als de latere systemen bij de series Land Rovers.
De hoofdremcilinders kunnen wel UNF draad of metrische draad hebben en hoe die te herkennen zijn heb ik ook al beschreven.
Als de auto nieuw geleverd was met metrische hoofdremcilinder en het systeem is tussentijds niet gewijzigd, dan zijn alle leidingen, slangen, leidingmoeren en nippels metrisch behalve de nippels op de wielremcilinders en uiteraard de wielremcilinders zelf.

Dennis B
Plaats reactie