Electrisch brandstof pompje gezocht
-
bowy
Electrisch brandstof pompje gezocht
Ik ben bezig met de inbouw van een 2e dieseltank in mijn 110. Het word een 90 benzinetank die onder de rechterdorpel word geplaatst. Maar nu ben ik op zoek naar een electrisch diesel pompje om de inhoud van mijn aux tank door te pompen naar de hoofdtank achterin. Wie weet een geschikt model auto waarin dit word gebruikt die goed te vinden is op de sloop. Maakt het zoeken iets makkelijker zaterdag
Gr Bowy
Gr Bowy
-
Exfietser
Re: Electrisch brandstof pompje gezocht
Mischien is dit iets Bowy. Met de eerste heb je een half uur nodig om een tank te verpompen. Met de tweede red je het in 3 minuten. Alleen moet je die wel in je tank hangen. Het lijkt me dat een opvoerpomp van een auto ook niet zo hard pompt. Als die 25 liter per minuut zou moeten verpompen zoals die in de onderste link rijd de wagen wel erg onzuinig.
[www1.conrad.nl]
[www1.conrad.nl]
suc6 met zoeken.
Arnold.
[www1.conrad.nl]
[www1.conrad.nl]
suc6 met zoeken.
Arnold.
-
Bart van Dessel
Hoi Bowy, een lage druk fuel pompje kost maar een paar tientjes nieuw, en ze doen ook mee aan diesel. Ik heb er een tijdje eentje gehad in een 200 tdi,
gr, bart
gr, bart
-
Frans Bonnes
Brandstofpomp van een RR - Efi.
Heb je nog behoorlijk wat druk = kapaciteit ?
fb
Heb je nog behoorlijk wat druk = kapaciteit ?
fb
-
Bart van Dessel
Efi pompje levert veel druk, dan is het zaakje wel heel snel overgepompt, ik weet alleen niet of ze goed tegen het dikkere diesel kunnen,
gr Bart
gr Bart
-
Tom mwl
Hoi Bowy,
Wat perfect werkt is een el.benzine pompje van een kadett gsi of van een Bmw 316i van de tachtiger jaren. zijn beide indentiek trouwens. mooi kompakt (lijkt net een bobine en heeft ongeveer ook die maat) en kan goed tegen diesel want werkt op mijn auto al weer jaren. Het is wel goed om er een zoemertje ofzo of lampje bij op te zetten zodat je hem niet vergeet uit te schakelen.Waarchijnlijk kan hij niet tegen drooglopen.Zo'n zoemer vind je weer achter het dashbord van een laguna.
Klein grijs kastje met gleuven aan de bovenkant.
succes dr mee.
groet, Tom
Wat perfect werkt is een el.benzine pompje van een kadett gsi of van een Bmw 316i van de tachtiger jaren. zijn beide indentiek trouwens. mooi kompakt (lijkt net een bobine en heeft ongeveer ook die maat) en kan goed tegen diesel want werkt op mijn auto al weer jaren. Het is wel goed om er een zoemertje ofzo of lampje bij op te zetten zodat je hem niet vergeet uit te schakelen.Waarchijnlijk kan hij niet tegen drooglopen.Zo'n zoemer vind je weer achter het dashbord van een laguna.
Klein grijs kastje met gleuven aan de bovenkant.
succes dr mee.
groet, Tom
-
bowy
Hee Tom,
Dank voor de tip! Kan ik uitstekend wat mee!
Gr Bowy
Dank voor de tip! Kan ik uitstekend wat mee!
Gr Bowy
-
Tom mwl
mooi zo!
veel benzinepompen zitten tegenwoordig namelijk in de tank gebouwd en daar kun je niets mee.
Maar deze oudere types zijn gewoon losse pompjes.
groet, tom
veel benzinepompen zitten tegenwoordig namelijk in de tank gebouwd en daar kun je niets mee.
Maar deze oudere types zijn gewoon losse pompjes.
groet, tom
-
Dennis101
Pierburg maakt ook een hele reeks electrische brandstofpompen tot een debiet van 275 liter per uur.
De pompjes met het hoogste debiet hebben een maximum opvoer hoogte van 50 cm, dus daar moet je ook wel wat mee kunnen.
Zoals gebruikelijk bij brandstofpompen maakt het niet uit of je diesel of benzine verpompt.
Ik heb eventueel een digitale catalogus voor je beschikbaar.
Dennis B
De pompjes met het hoogste debiet hebben een maximum opvoer hoogte van 50 cm, dus daar moet je ook wel wat mee kunnen.
Zoals gebruikelijk bij brandstofpompen maakt het niet uit of je diesel of benzine verpompt.
Ik heb eventueel een digitale catalogus voor je beschikbaar.
Dennis B
-
bowy
Dennis,
Kun je die catalogus doormailen? Zou ik erg blij mee zijn!
Gr bowy
Kun je die catalogus doormailen? Zou ik erg blij mee zijn!
Gr bowy
-
Dennis101
Voor jou altijd, Bowy.
Als het goed is ligt hij in jouw mailbox.
Dennis B
Als het goed is ligt hij in jouw mailbox.
Dennis B
-
bowy
Vandaag naar een sloperij geweest op jacht naar een pompje. Blijken ook in Volvo's en Seats te zitten. Eentje van een Seat (begin jaren 90 leon) genomen aangezien die injectie heeft, heeft die een lekker hoge opbrengst volgens de sloper. 10,-
Gr Bowy
Gr Bowy
-
Arjan
Jambo
gele rakker pierburg is de pomp die je moet hebben (zoals dennis schrijft)
nu in land nr 25 en 29 grensen gepaseerd (dus nu in Zambia)
En mijn twee pierburg pompen werken nog steeds perfekt.
oja ik heb voor twee pompen gekozen zodat ik als er 1 kapot gaat ik toch nog, enkel iets langzamer mijn tanks leeg kan pompen.
gr Arjan
www.houdoe-overland.nl
gele rakker pierburg is de pomp die je moet hebben (zoals dennis schrijft)
nu in land nr 25 en 29 grensen gepaseerd (dus nu in Zambia)
En mijn twee pierburg pompen werken nog steeds perfekt.
oja ik heb voor twee pompen gekozen zodat ik als er 1 kapot gaat ik toch nog, enkel iets langzamer mijn tanks leeg kan pompen.
gr Arjan
www.houdoe-overland.nl