Hallo allemaal.
Mijn 110 met 2.4 VM Diesel blokje blijft zo nu en dan koelwater eruit gooien via de dop van het expansievat. Ik heb de dop gisteren vervangen door een nieuwe en toen bleef hij droog, echter zet ik hem net weg drupt het toch weer onder de auto. Ik heb geen smurrie in de koelvloeistof maar de dikke slang van het blok richting radiator is wel hard. Temperatuur blijft netjes net onder het midden. Geen vermogensverlies of witte rook tijdens het rijden, wel wat wittig grijze rook bij het starten.
Wat kan ik nou allemaal afvinken voordat ik hem wegbreng om de koppakkingen te laten controleren? Waterpomp? Radiator?
Gaarne hulp van hen die dit ook wel eens meegemaakt hebben!!
Alvast bedankt.
Remco.
Koelwaterprobleem
-
Frans Bonnes
Re: Koelwaterprobleem
Als er te veel koelvloestof in zit, moet dat er ook op een of andere manier uit.
fb
fb
-
Andrew Colville
Re: Koelwaterprobleem
rijd even langs een garage de betere garages hebben allen een druk tester , hier mee brengen ze het koelsysteem onder druk en als de druk weg zakt is er een lekaage deze kun je dan hopelijk zien. valt de druk niet weg dan zou het systeem in orde moeten zijn. mogelijk heb je teveel koelwater in het systeem of loopt de motor iets te warm waardoor er overmatig druk onstaat deze wordt dan afgelaten via de radiateurdop bij het aflaten ka er ook koelvloeistof ontsnappen.
succes
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
succes
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )