Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
-
bowy
Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Druk bezig met de herbouw van mijn 110 met als 1 van de aanpassingen een Salisbury vooras. Daarop ook bedacht dat ik het remleiding systeem graag wilde modificeren. Origineel loopt er een flexibele leiding van het binnenscherm naar de swivel en dan een harde koperen/nikkel leiding naar je remklauw. Op zich werkt dit prima maar heeft als nadeel dat als je je remschijf wil vervangen, of je wiellagers of wat dan ook bij je naaf los moet hebben dat je of je remleiding moet loshalen en daarna ontluchten of hem opzij moet buigen met risico op knikken of metaalmoeheid waardoor hij op een wasbord piste in Africa in 2-en rammelt..... been there done that
Originele situatie
remleiding_mod1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('41ffe659a851d2fc41969635671ed4b0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod1.jpg', 'http://www.yellowlandrovers.com/images/plaatjes/quasimodo/remleiding_mod1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod1.jpg', '', 9059892, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Mijn oplossing is een stuk flexibele slang van Goodridge monteren met aan de ene (boven)zijde een gewone landrover koppeling voor aan de harde leiding. Aan het andere einde komt een banjo bout of een recht aansluiting net wat je handig vind. Die rechtstreeks in de klauw word geschroefd. Als je nu de klauw moet loshalen kunnen je hem zo weghangen met een tajrepje.
remleiding_mod2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('57e97d109a39ba23946813cf4f106e69', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod2.jpg', 'http://www.yellowlandrovers.com/images/plaatjes/quasimodo/remleiding_mod2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod2.jpg', '', 9059892, 600, 600, 'Loading image ...', false);
remleiding_mod3.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b7cbc02e1535960953b5ede0b8f94f2d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod3.jpg', 'http://www.yellowlandrovers.com/images/plaatjes/quasimodo/remleiding_mod3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod3.jpg', '', 9059892, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tip: (met dank aan Dennis101) let erop dat je banjo bout zo monteert dat losrammelen geen optie is. En natuurlijk elke keer nieuwe koperen ringetjes.
Kosten voor deze modificatie nog geen 60,- voor de voorzijde. En als bonus meteen de rvs leidingen die minder kwestbaar zijn dan rubberen.
Benodigd M10x1 nippel + Goodridge slang (1 meter is voldoende voor beide zijdes totaal) + banjo bout met bout M10x1. Alles besteld bij Biesheuvel. ea is bij de auto op maat te maken zonder speciaal gereedschap doordat het knelkoppelingen zijn die je zelf aan de leiding monteert.
Ik hoop dat anderen ook wat hebben aan deze truuc.
Vragen stel ze gerust.
Cheers Bowy
p4pb8088768.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3fdb37feab8c65701f76e5ffc0c3076b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', 'http://ap1.pinkbike.org/p4pb8088768/p4pb8088768.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', '', 9059892, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2009 21:43 door bowy.
Originele situatie
remleiding_mod1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('41ffe659a851d2fc41969635671ed4b0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod1.jpg', 'http://www.yellowlandrovers.com/images/plaatjes/quasimodo/remleiding_mod1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod1.jpg', '', 9059892, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Mijn oplossing is een stuk flexibele slang van Goodridge monteren met aan de ene (boven)zijde een gewone landrover koppeling voor aan de harde leiding. Aan het andere einde komt een banjo bout of een recht aansluiting net wat je handig vind. Die rechtstreeks in de klauw word geschroefd. Als je nu de klauw moet loshalen kunnen je hem zo weghangen met een tajrepje.
remleiding_mod2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('57e97d109a39ba23946813cf4f106e69', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod2.jpg', 'http://www.yellowlandrovers.com/images/plaatjes/quasimodo/remleiding_mod2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod2.jpg', '', 9059892, 600, 600, 'Loading image ...', false);
remleiding_mod3.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b7cbc02e1535960953b5ede0b8f94f2d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod3.jpg', 'http://www.yellowlandrovers.com/images/plaatjes/quasimodo/remleiding_mod3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.yellowlandrovers.com%2Fimages%2Fplaatjes%2Fquasimodo%2Fremleiding_mod3.jpg', '', 9059892, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tip: (met dank aan Dennis101) let erop dat je banjo bout zo monteert dat losrammelen geen optie is. En natuurlijk elke keer nieuwe koperen ringetjes.
Kosten voor deze modificatie nog geen 60,- voor de voorzijde. En als bonus meteen de rvs leidingen die minder kwestbaar zijn dan rubberen.
Benodigd M10x1 nippel + Goodridge slang (1 meter is voldoende voor beide zijdes totaal) + banjo bout met bout M10x1. Alles besteld bij Biesheuvel. ea is bij de auto op maat te maken zonder speciaal gereedschap doordat het knelkoppelingen zijn die je zelf aan de leiding monteert.
Ik hoop dat anderen ook wat hebben aan deze truuc.
Vragen stel ze gerust.
Cheers Bowy
p4pb8088768.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3fdb37feab8c65701f76e5ffc0c3076b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', 'http://ap1.pinkbike.org/p4pb8088768/p4pb8088768.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', '', 9059892, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2009 21:43 door bowy.
-
richard78
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Ziet er mooi uit! jammer dat ik net die slangen rondom heb aangeschaft.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cbb782f5578fe8309bea16331942fa03', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 9059945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cbb782f5578fe8309bea16331942fa03', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 9059945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Scratch
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('f06ff69986a463c6a179fd27429519a8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 9060700, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Scratch
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Nee, maar dat probleem van het leiding die kan knappen door het buigen ken ik. Nu heb ik wel een vels setje, maar zou toch even moeten zoeken naar de rol kopere leiding (ik heb de handel zeker niet mee in het bos!!)
Goede oplossing, ga ik zeker meenemen
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('fab1e692f5459cf428024875eb1adc28', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 9088293, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Goede oplossing, ga ik zeker meenemen
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('fab1e692f5459cf428024875eb1adc28', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 9088293, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
paulus-109
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
mooi!! maar voor ons belgen geen optie.
dit soort remslangen is streng verboden omdat de mantel eventuele haarscheurtjes etc verbergt.
mag wel op nieuwe auto,s die ze af fabriek hebben maar op alle anderen niet.
ik monteer ze geregeld op diverse engelse klassiekers als de e-type en jaguar xk,s.
zo houden we werk want met de keuring moet de oude rommel er weer op, of de auto
moet een oldtimer kenteken hebben (geen keuring), maar daar mag je bijna niet mee rijden.
vast staat dat het veel beter remt.
paul
dit soort remslangen is streng verboden omdat de mantel eventuele haarscheurtjes etc verbergt.
mag wel op nieuwe auto,s die ze af fabriek hebben maar op alle anderen niet.
ik monteer ze geregeld op diverse engelse klassiekers als de e-type en jaguar xk,s.
zo houden we werk want met de keuring moet de oude rommel er weer op, of de auto
moet een oldtimer kenteken hebben (geen keuring), maar daar mag je bijna niet mee rijden.
vast staat dat het veel beter remt.
paul
-
Hendrik-Jan
Not done!!!
Wat deze modificatie betreft, brandstofslang is totaal ongeschikt als gebruik voor remleiding / remslang.
Bij een APK afkeuring op de remslangen.
En in het begin van de winter een beetje pekel, en binnen een maand heb je geen druk meer op je rempedaal.................................
En met deze modificatie remt de Land Rover echt niet beter zoals Paulus schrijft.
Bij een APK afkeuring op de remslangen.
En in het begin van de winter een beetje pekel, en binnen een maand heb je geen druk meer op je rempedaal.................................
En met deze modificatie remt de Land Rover echt niet beter zoals Paulus schrijft.
-
bowy
Re: Not done!!!
Hendrik-Jan,
Dit is geen brandstof slang hoor, maar speciale Goodridge remslang met RVS mantel. Word veel in de racerij toegepast. Zitten al ca 4 jaar onder serious en nog geen roest te bekennen.....
Daarnaast schrijft Paulus dat het beter remt en dat klopt! Omdat de RVS slang minder rekt dan de rubberen.
Gr Bowy
Dit is geen brandstof slang hoor, maar speciale Goodridge remslang met RVS mantel. Word veel in de racerij toegepast. Zitten al ca 4 jaar onder serious en nog geen roest te bekennen.....
Daarnaast schrijft Paulus dat het beter remt en dat klopt! Omdat de RVS slang minder rekt dan de rubberen.
Gr Bowy
-
herman-lux
Re: Not done!!!
netjes,
ziet er uit als de remleidingen die ook op
de motor gebruikt worden om een betere remwerking te krijgen.
hier in luxemburg toegelaten als ombouw, echter alleen
als je er een TUV certificaat bij hebt.
herman
ziet er uit als de remleidingen die ook op
de motor gebruikt worden om een betere remwerking te krijgen.
hier in luxemburg toegelaten als ombouw, echter alleen
als je er een TUV certificaat bij hebt.
herman
-
G-men (gargamel)
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Het zijn inderdaad dezelfde leidingen die op motorfietsen gebruikt worden. Prima spul !!!
De binnenleiding is van een speciale plasticsoort, die niet verouderd en uitzet. Hij is echter wat minder buigzaam als rubber; dus altijd met ruime boog monteren. Spul is echter ijzersterk, zelfs sterker als de standaard rubberleidingen.
RVS is alleen voor de mechanische bescherming en de looks. Als mijn slangen op zijn gaat dit er ook onder !
Spul is in de beter motorzaak zo te koop en voor de mensen in Noord Holland is Roukema in wormerveer een aanrader. Daar zijn ze goedkoper als bij de meeste reguliere handelaren.
Gerrit
De binnenleiding is van een speciale plasticsoort, die niet verouderd en uitzet. Hij is echter wat minder buigzaam als rubber; dus altijd met ruime boog monteren. Spul is echter ijzersterk, zelfs sterker als de standaard rubberleidingen.
RVS is alleen voor de mechanische bescherming en de looks. Als mijn slangen op zijn gaat dit er ook onder !
Spul is in de beter motorzaak zo te koop en voor de mensen in Noord Holland is Roukema in wormerveer een aanrader. Daar zijn ze goedkoper als bij de meeste reguliere handelaren.
Gerrit
-
Roelodink@Gmail.com
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Ziet er super uit
Denk dat het ook functioneel goed is
Kom je het binnenkort eens laten zien??
Roel
Denk dat het ook functioneel goed is
Kom je het binnenkort eens laten zien??
Roel
-
paulus-109
Re: Not done!!!
Het is naar mijn idee ook grote onzin dat het voor de keuring in belgie niet ok is.
Veel mensen hebben hun auto op een speciaal oldtimer kenteken staan zonder apk plicht,
voor hen maakt het dus niet uit.
Het idee er achter is dat je niet kan zien hoe de staat van de leiding zelf is.
paul
Veel mensen hebben hun auto op een speciaal oldtimer kenteken staan zonder apk plicht,
voor hen maakt het dus niet uit.
Het idee er achter is dat je niet kan zien hoe de staat van de leiding zelf is.
paul
-
Eric&Betty Boop
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Goede tip Bowy.
Pepé moet toch rondom nieuwe remleidingen dus dan ga ik dit ook meenemen.
Ik snap die constructie van Landrover ook niet.
Jaren geleden heb ik die steuntjes op de bovenste fuseepen doorgezaagd en met het lasapparaat weer aangepikt.
Als ik nu de remklauw eraf moet hebben is het een kwestie van het laspikje doorzagen en na de werkzaamheden weer vastpikken,maar deze oplossing is wel veel beter.
Ik heb pas 1 keer meegemaakt dat hij op een las gebroken was en dat was zo weer gefikst,maar voor een paar 100Km wasbord in Afrika is mijn oplossing niet de beste.
Groet Eric.
--> mod_embed_images_loadimage('f53d2c9b6c4ecfaf93bde25bcd47ea6a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=PDZCVM86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', '', 9446883, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('8974bed084ef0daf93899e4960b03021', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=JR4NBGBE', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', '', 9446883, 600, 600, 'Loading image ...', false);
MiniFoto-C37WISQS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6540494fd00907adb3fc454a9ee60667', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', '', 9446883, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-U3QEX83E.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8af2b892cba1e5d52617b2b9d75ad35c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3QEX83E.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', '', 9446883, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pepé moet toch rondom nieuwe remleidingen dus dan ga ik dit ook meenemen.
Ik snap die constructie van Landrover ook niet.
Jaren geleden heb ik die steuntjes op de bovenste fuseepen doorgezaagd en met het lasapparaat weer aangepikt.
Als ik nu de remklauw eraf moet hebben is het een kwestie van het laspikje doorzagen en na de werkzaamheden weer vastpikken,maar deze oplossing is wel veel beter.
Ik heb pas 1 keer meegemaakt dat hij op een las gebroken was en dat was zo weer gefikst,maar voor een paar 100Km wasbord in Afrika is mijn oplossing niet de beste.
Groet Eric.
--> mod_embed_images_loadimage('f53d2c9b6c4ecfaf93bde25bcd47ea6a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=PDZCVM86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', '', 9446883, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('8974bed084ef0daf93899e4960b03021', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=JR4NBGBE', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', '', 9446883, 600, 600, 'Loading image ...', false);
MiniFoto-C37WISQS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6540494fd00907adb3fc454a9ee60667', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', '', 9446883, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-U3QEX83E.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8af2b892cba1e5d52617b2b9d75ad35c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3QEX83E.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', '', 9446883, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marijn & Simba
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Ff een dikke KICK.
Ik wil vanaf de hoofdkoppelcilinder naar de slave ook 1 koppelingsleiding leggen.
Origineel gaat dat het halve schutbord rond, en is een klein stukje maar flexibel. Maar recht omlaag met wat speling voor een wiebelende motor zou ook moeten kunnen toch?
Kunnen deze leidingen op elke lengte worden gekocht of beperkt het zich tot de lengtes die Paddock bijvoorbeeld levert?
En niet onbelangrijk: wie levert dit spul in de regio provincie Drenthe/ Groningen?!
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0d2dc349b6eb4d03eb609dd6ea673b07', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10966560, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik wil vanaf de hoofdkoppelcilinder naar de slave ook 1 koppelingsleiding leggen.
Origineel gaat dat het halve schutbord rond, en is een klein stukje maar flexibel. Maar recht omlaag met wat speling voor een wiebelende motor zou ook moeten kunnen toch?
Kunnen deze leidingen op elke lengte worden gekocht of beperkt het zich tot de lengtes die Paddock bijvoorbeeld levert?
En niet onbelangrijk: wie levert dit spul in de regio provincie Drenthe/ Groningen?!
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0d2dc349b6eb4d03eb609dd6ea673b07', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10966560, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Aluhok
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Bij Pirtek in Groningen kunnen ze vrijwel iedere slang/leiding met koppelingen op gewenste lengte maken.
-
Marijn & Simba
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
En die is dan van hetzelfde spul? Klinkt goed, ga daar eens informeren! tnx.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0e798a286cd0db5551a64dbeb1149e9d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10966635, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0e798a286cd0db5551a64dbeb1149e9d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10966635, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Dennis101
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Je hebt altijd een slang nodig tussen het schutbord en het koppelingshuis, een vaste leiding breekt gegarandeerd af.
Dennis B
Dennis B
-
Boelo
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Denk dat Marijn bedoelt dat hij één geheel flexibele leiding gaat aanleggen, ben wel benieuwd naar het resultaat. Ik ga voor origineel. Ik had laatst de slave al vervangen maar ga nu de hoofdkoppelingscilinder en de leidingen (2x hard en 1x flex) ook vervangen.
Groet Boelo
Groet Boelo
-
marclw
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
ik zie helemaal niks,geen foto's
wel image error
wel image error
-
Jurriaan
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Klopt, als je naar de startdatum kijkt zie je dat een wat ouder topic is opgegraven. Bowy heeft z'n foto's vast alweer teruggestopt in z'n archief
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Marijn & Simba
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Klopt, ik wil in plaats van een koppelingsleiding van bijna 1m20 liever zo recht mogelijk omlaag. En dan op de slave én de master een vast pijpje en daartussen een stuk flexibel.
Ik heb een rotte nippel op de originele leiding, dus moet alles toch vervangen.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7fbcafa3319423279975d20ef6877356', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10969563, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb een rotte nippel op de originele leiding, dus moet alles toch vervangen.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7fbcafa3319423279975d20ef6877356', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10969563, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Boelo
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Maar dan heb je vast een RHD als je praat over 1,20m. Lijkt me toch niet dat je veel kunt krimpen in lengte, je zult toch eerst horizontaal naar lijnks moeten en vervolgens verticaal naar beneden. En kun je niet direct met flexibel op de beide cilinders binnenkomen?
Boelo
Marijn & Simba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klopt, ik wil in plaats van een koppelingsleiding
> van bijna 1m20 liever zo recht mogelijk omlaag. En
> dan op de slave én de master een vast pijpje en
> daartussen een stuk flexibel.
>
> Ik heb een rotte nippel op de originele leiding,
> dus moet alles toch vervangen.
Boelo
Marijn & Simba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klopt, ik wil in plaats van een koppelingsleiding
> van bijna 1m20 liever zo recht mogelijk omlaag. En
> dan op de slave én de master een vast pijpje en
> daartussen een stuk flexibel.
>
> Ik heb een rotte nippel op de originele leiding,
> dus moet alles toch vervangen.
-
paulus-109
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
marijn wil van zijn master recht naar de slave, dus niet eerst naar rechts en dan weer naar links.
-
bowy
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Gewoon volledig flexibel leggen. Ik bestel het spul vaak bij Biesheuvel autosport. binnen enkele dagen in huis. Leiding nog geen 10,- per meter en koppeling vaak ook niet te duur. Schat voor jou leiding 30 a 40,- en daar kunnen ze hem bij pirtek niet voor maken. Je kunt trouwens zelf gewoon de slang op maat maken, is een soort van knelfitting.
Gr Bowy
Gr Bowy
-
Dennis101
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Dit verandert de zaak, met een hiervoor geschikte harde kunststof slang is het wel mogelijk.
De kunststof slang moet wel goed beschermd worden tegen de hitte van de uitlaat en let erop dat de bochten ruim genoeg blijven.
Dennis B
De kunststof slang moet wel goed beschermd worden tegen de hitte van de uitlaat en let erop dat de bochten ruim genoeg blijven.
Dennis B
-
Marijn & Simba
Re: Handige modificatie voor de remmen op een 110/90
Kick em nog een keer, ik ben nu de boel weer aan t opbouwen en moet ondertussen toch echt eens slang gaan bestellen Heb even bij Biesheuvel zitten kijken en ook al contact met die gasten dus dat gaat wel goedkomen. Moet alleen nog even beslissen wat ik nodig heb.
Op zowel de slave als de master zitten van die kleinere imperial male nippels aan de originele leiding, alleen is de leiding in zijn geheel veel dikker. niet 3/16" (4,76mm) maar groter. Maakt t voor de werking uit als hier dunnere leiding wordt gebruikt? Of dikkere? T gaat bij een ontlucht systeem toch om dat er druk kan worden opgebouwd? Lijkt me bij een dunnere leiding makkelijker dan bij een dikkere?
Dit weekend eerst maar even de outriggers vervangen, dan kan ik de boel echt gaan afmaken.
Misschien met een week of 2, 3 de boel hopelijk weer rijdend!
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22d15d42f21d9f1afccbf8d3a8d61098', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11101911, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Op zowel de slave als de master zitten van die kleinere imperial male nippels aan de originele leiding, alleen is de leiding in zijn geheel veel dikker. niet 3/16" (4,76mm) maar groter. Maakt t voor de werking uit als hier dunnere leiding wordt gebruikt? Of dikkere? T gaat bij een ontlucht systeem toch om dat er druk kan worden opgebouwd? Lijkt me bij een dunnere leiding makkelijker dan bij een dikkere?
Dit weekend eerst maar even de outriggers vervangen, dan kan ik de boel echt gaan afmaken.
Misschien met een week of 2, 3 de boel hopelijk weer rijdend!
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22d15d42f21d9f1afccbf8d3a8d61098', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11101911, 600, 600, 'Loading image ...', false);