universeel temperatuurmeter

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
rangiejan

universeel temperatuurmeter

Bericht door rangiejan »

Ik wil een losse temperatuurmeter in bouwen ( dashboard doet het niet) kan ik deze "gewoon"aansluiten op de bestaande zender en wat moet ik nog meer doen ? Het betreft een V8 range rover .

Graag suggesties.
Aad Koene

Re: universeel temperatuurmeter

Bericht door Aad Koene »

Zal niet zomaar gaan.

Temperatuur zender en meter zijn altijd een stel omdat verschillende zenders verschillende weerstanden hebben.

Aad Koene

Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"

Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Wil jij de water of de oietemp meten? En waarschijnlijk lukt het niet om een willekeurige tempmeter aan te sluiten op je huidige tempzender. De tempzender en het meetsysteem hoort meestal bij elkaar. Alleen als je de bij de meetzender horende klok te pakken krijgt gaat het werken. Combinaties van bijvoorbeeld een vdo meter en een landrover of bijvoorbeeld equis zender werken waarschijnlijk niet goed.

Arnold.
Jan

Bericht door Jan »

Dan zal ik dus op zoek moeten naar een complete set , is er ook een manier om de meter te testen in het daschboard ?
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Sensordraad aan massa leggen, meter moet dan volledig uitslaan.

Aad Koene

Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"

Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
Jan

Bericht door Jan »

Sensor bleek stuk te zijn ,
nu er een andere in zit lijkt alsof de meter een eigen leven gaat lijden , eerst naald naar rechts dan helemaal naar links en vervolgens in een bocht weer in het midden . schommelt vervolgens wat .

Meter ook stuk ??
GeraRRCd

Bericht door GeraRRCd »

Koelvloeistof niveau?
Plaats reactie