Voorste krukaskeerring

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
The Dream

Voorste krukaskeerring

Bericht door The Dream »

Ik ga binnen kort van mijn 109 met een 2.25 dieseltje er in de voorste krukaskeerring vernieuwen .
Ik denk dat deze nog nooit vernieuwd is en dus nog vast zit met de orginele klinknagels.
Als ik nu de kopjes weg boor en het plaatje er af heb keerring er uit hoe kan ik dan de klinknagels die naar binnen uit ge tikt gaan worden op vangen,(met een dun magneettje) of laat ik ze gewoon in het carter vallen want ze kunnen toch niet door de oliezeef?
De dan in de verkregen gaatjes draad tappen (vet aan de tap ivm de krullen die dan blijven plakken)en na het monteren van de nieuwe keering het plaatje met vloeibare pakking /loctite weer monteren.
welke schroefdraad moet ik tappen is daar misschien een setje voor naar jullie weten?
Ik hoor het graag van jullie ervaring.
BVD Willem
Exfietser

Re: Voorste krukaskeerring

Bericht door Exfietser »

Tja ik heb het gedaan toen mijn blok uit elkaar lag. Dus bij mij waren de krullen geen probleem. Maar ik had dacht ik M4 getapt had. Dat paste het best. En of daar een setje voor is. Gewoon een tap m4 halen. In het handboortolletje en dan tappen. De restjes zullen ben ik bang toch in het carter vallen. Om dat te voorkomen moet je het carter vrees ik los halen.

Verder alles o.k. Willem. Hoe is het met de reisplannen? We zouden nog eens motorkap gluren maar om een of andere reden komt het er niet van.

Arnold.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2009 13:05 door Exfietser.
The Dream

Re: Voorste krukaskeerring

Bericht door The Dream »

Hallo Arnold.
Ik heb ook even geoefend op een los distributie deksel maar weet niet hoeveel speling ik overheb tussen de krukas en het deksel om die klinknagels en krullen er uit te vissen.
Ik maak me dan ook niet echt zorgen maar onder het motto niet geschoten altijd mis er even een posting aan gewaagt.
Ja dat motorkap gluren lijkt niet te lukken maar ik loop tegen woordig rood en ben dus net thuis uit de eerste middagdienst.
Kom gerust ens langs op de Belgielaan 40 tel 0653264664 mijn Dream staat vaak voor mijn werkplaats en dus bijna onzichtbaar vanaf de weg.
De reis gaat zeker gebeuren nog 22 maanden werken en dan zou het wel eens kunnen gebeuren.
Groet Willem
Plaats reactie