Weber 32/34 DTML carburateur

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard 110

Weber 32/34 DTML carburateur

Bericht door Richard 110 »

Hoi,

Ik heb op mijn 110 2.25 b een nieuwe weber 32/34 DTML carb.Nu heb ik enige problemen met de motor en wil ik eea graag uitsluiten. Ik heb dus ook wat vraagjes over de carb.

Van de brandstof leidingen, is de bovenste de toevoer en de onderste (grotere) de retour. Klopt dit? Ook zitten er twee solenoids op, een aan de linker kant om de motor uit te zetten en een aan de voorkant vlak bij de brandstof leidingen, ik weet niet waar deze voor is. Wie kan mij dat vertellen? Ik heb tot nu toe altijd nog gereden zonder dat deze aangesloten was, deze solonoid zat ook niet op mijn oude carb.

Groet,

Richard Werkman
Dennis101

Re: Weber 32/34 DTML carburateur

Bericht door Dennis101 »

De aansluiting die recht naar voren steekt is de aanvoer en die schuin naar beneden steekt is de retour.
Het is wel zaak om te weten of deze carburateur de restrictie in de retour wel heeft of dat deze van het type is waarbij de restrictie in de aansluiting op het koolfilter zit.
Bij de restrictie in de carburateur is er niets aan de hand en moet het werken, maar als de restrictie niet in de carburateur zit en de aansluiting op het koolfilter heeft die ook niet dan blijft het vlotterkamer niveau te laag.

Zoals ik bij jouw vorige posting al schreef is het tweede klepje de vlotterkamer ventilatie.
Bij onbekrachtigde spoel wordt de vlotterkamer ontlucht via het koolfilter en als de spel bekrachtigd wordt (contact aan) verloopt de ventilatie via een opening aan de inlaatzijde van de carburateur.

Dennis B
Richard 110

Re: Weber 32/34 DTML carburateur

Bericht door Richard 110 »

Foto-3VUUFPPK.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e00900dd0581e1a56c0f1e68e3dd19a2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-3VUUFPPK.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-3VUUFPPK.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-3VUUFPPK.jpg', '', 9046815, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-38Q4H7XZ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a20e2790fd07d53e885825a946844afd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-38Q4H7XZ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-38Q4H7XZ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-38Q4H7XZ.jpg', '', 9046815, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dennis,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Bij mij lopen beide aansluitingen recht naar voren. De een is 6 mm en de andere is 8 mm. zie ook de foto`s op mijnalbum.

Met restrictie aan het koolfilter bedoel je dan de filter op de kleppendeksel? Ik heb dit filter wel schoongemaakt, in een industriele wasmachine. Kan hij hierdoor ook stuk gegaan zijn? Hoe kan ik erachter komen waar de restrictie zit? Ik heb de carb vorig jaar nieuw gekocht.

Bij die ontluchting van de flotterkamer, wat is het beste en waar gaat dit voor?

foto`s [www.mijnalbum.nl]

Groet,

Richard
Dennis101

Re: Weber 32/34 DTML carburateur

Bericht door Dennis101 »

Deze carburateur heeft geen retourleiding, hij heeft daarom ook geen restrictie.
De bovenste (6 mm) aansluiting is de brandstoftoevoer vanaf de benzinepomp.
De aansluiting daaronder (8mm) is de aansluiting voor de vlotterkamer ventilatie die op het koolfilter (als tegen het schutbord aanwezig) of rechtstreeks via een leiding op de tank uit hoort te komen.
De electrische klep naast de brandstoftoevoer en boven de vlotterkamer ventilatie moet aangesloten worden en moet tegelijk bekrachtigd worden als de stopklep van de carburateur.
Als deze niet is aangesloten kunnen er problemen ontstaan.

Op de foto's zie je ook een T stuk met een slang naar de elleboog boven de carburateur, een dunne slang naar de voet van de carburateur en een slang naar de carterventilatie/vuldop op het kleppendeksel. Als je de dunne slang losmaakt van de voet van de carburateur en afdopt, op deze aansluiting de slang van de vacuümvervroeging aansluit en de aansluiting waar nu de vacuümvervroeging op is aangesloten af zou doppen rijdt de auto waarschijnlijk beter dan als alles op de originele manier is aangesloten.
Waarschijnlijk zal je wel het stationaire mengsel wat bij moeten stellen, maar meestal blijkt de auto dan beter te rijden.

Land Rover heeft toch voor die andere methode gekozen om aan alle emissie eisen te voldoen, maar dat ging wel ten koste van de rijeigenschappen.
Als de alternatieve manier je beter bevalt kun je alles nog altijd netter maken met een paar nieuwe stukjes slang op maat en een paar nette dopjes.
Zeker het proberen waard, want hij loopt dan stationair veel mooier rond en pakt veel beter op omdat je het gat in de vervroeging mist vlak na stationair.

Dennis B
Richard 110

Re: Weber 32/34 DTML carburateur

Bericht door Richard 110 »

Hoi,

Wat ben ik blij met mensen zoals jij. Ik ga het morgen direct uitproberen. Ik laat et wel even weten of het dan goed is.

Groet,

Richard
Plaats reactie