vraag over RDW, van chassis rrc 1985 op kenteken
-
bas spaanderman
vraag over RDW, van chassis rrc 1985 op kenteken
hey prikkers. ik heb een vraag over een rrc chassis uit 1985. betreft het chassis , heeft het wel papieren op gas en grijs kenteken. zou ik op dat chassis ook een 300 tdi in mogen zetten?
en moet het ook grijs kenteken blijven? en wie weet wat de kosten hiervan zijn , van de RDW? advies en antwoorden zijn welkom.
alvast bedankt. gr. bas
en moet het ook grijs kenteken blijven? en wie weet wat de kosten hiervan zijn , van de RDW? advies en antwoorden zijn welkom.
alvast bedankt. gr. bas
-
Bart van Dessel
Re: vraag over RDW, van chassis rrc 1985 op kenteken
Hoi Bas, die vragen kun je het beste stellen aan de RDW: 0900-0739 Daar kun je alles vragen, ook via email krijg ik binnen 24 uur meestal antwoord.
groetjes, Bart
groetjes, Bart
-
Mrah
Hoi,
Heb gisteren zelf RDW gebeld voor soortgelijke situatie.
Je moet eerst ombouwen volgens de geldende regels. Je moet zorgen voor een CVO oftewel Certifikaat Van Oorsprong te regelen bij de LARO importeur. Dan laten keuren bij RDW.
Wat ombouwen naar diesel betreft. Je moet een motor inbouwen die toen (1985) ook werd gebruikt. Zet je er een te jonge diesel in dan moet de wagen getest worden in Lelystad. Erg duur.
Heb gisteren zelf RDW gebeld voor soortgelijke situatie.
Je moet eerst ombouwen volgens de geldende regels. Je moet zorgen voor een CVO oftewel Certifikaat Van Oorsprong te regelen bij de LARO importeur. Dan laten keuren bij RDW.
Wat ombouwen naar diesel betreft. Je moet een motor inbouwen die toen (1985) ook werd gebruikt. Zet je er een te jonge diesel in dan moet de wagen getest worden in Lelystad. Erg duur.
-
Bart van Dessel
Ik heb een dieselmotor ingebouwd in een '78 RRC, volgens de RDW keurmeester kon hij die zo keuren op het keuringsstation en Lelystad is niet nodig. Bas, is je kenteken geldig? Dan zou ik 'm eerst rijdend en apk waardig maken, apk keuren en daarna 300 tdi inbouwen. Je hebt dan een andere versn.bak nodig, andere steunen aan je chassis lassen, uiteraard andere uitlaat en een brandstoffilter plaatsen. Ik heb het pas gedaan en viel allemaal wel mee.
groetjes, Bart
groetjes, Bart
-
diesel
Hallo Bram,
Hier staat niks in over het overschakelen op diesel.
gr Hein
Hier staat niks in over het overschakelen op diesel.
gr Hein
-
Dennis101
Hoeft ook niet, want van benzine naar diesel betekent uiteraard altijd dat de aandrijving gewijzigd wordt en dat staat er wel in.
Vanaf 1 mei 2009 is overigens niet alleen een bezoek aan de RDW verplicht als de motorcode wijzigt (dat was altijd al zo), maar ook als het vermogen van de oorspronkelijke motor meer als 20% toeneemt.
Dit alles is duidelijk omschreven in de regeling voertuigen die op 1 mei 2009 het voertuigreglement heeft vervangen.
Dennis B
Vanaf 1 mei 2009 is overigens niet alleen een bezoek aan de RDW verplicht als de motorcode wijzigt (dat was altijd al zo), maar ook als het vermogen van de oorspronkelijke motor meer als 20% toeneemt.
Dit alles is duidelijk omschreven in de regeling voertuigen die op 1 mei 2009 het voertuigreglement heeft vervangen.
Dennis B