stoelen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Leo van der Poel

stoelen

Bericht door Leo van der Poel »

Hallo allemaal

Heb op een site highback seats gezien. Nu is mijn vraag: ik heb heb laro 109 militair met de tanks onder de stoelen. Is het mogelijk om deze stoelen te gebruiken en om te klappen om te tanken.

mvrgr

Leo van der Poel
larosaurus

Re: stoelen

Bericht door larosaurus »

Heb net van die high backs in mijn 110 gemonteerd, je kunt de achterbank dan niet meer naar voren klappen omdat de bovenkant van de high back tegen de voorstoelen aankomt. Ook niet met de voorstoelen verder naar voren omdat ze dan op de voorstoelen bak terechtkomen. Wellicht kun je wel de achterbank wat verder naar achteren plaatsen. Heb trouwens laatst bij wim janssen (via smoelenboek kom je op zijn fotopagina terecht) een mooie 109 achterbank gezien die wat verder naar achteren staat, dan wordt rijden loungen.
larosaurus

Lees de vraag net nog eens goed, gaat om de voorstoelen, maar daarvan blijft de rugleuning toch gewoon staan en haal je alleen het zitgedeelte los... De hoogte van de rug maakt daarbij dus niks uit. Je moet alleen opletten dat je er uitneembare zittingen in hebt. Heb deze toevalling laatst in mijn series geplaatst en de tank is als je de zitting eruit haalt prima te bereiken net als bij de vierkant kussens die er orgineel in zitten.
die zijn onderweg

Bericht door die zijn onderweg »

Yep Leo, wij hebben ze in het oude, leger, frame gezet, dus met de losse zitting om te tanken. Of bedoel je dat je de héle stoel wilt 'omklappen' zitkussen en leuning samen?
Zonder reclame te maken wij hebben: van paddock Deluxe Outer Seat Highback - SERIES MRC6982H.
En die zitten super (na 5 jaar leger stoeltjes) grt Martijn en Caroline 109IIIexleger 30 jaar!
larosaurus

ik heb deze erin gezet:
[www.brookwell.co.uk] en natuurlijk ook de rechtse. Zijn redelijk aan de prijs, maar je zit er natuurlijk wel een behoorlijke tijd in, en het heeft natuurlijk altijd een flinke restwaarde. Een mooie stoel kost tweedehands al vaak 150 dus... Voordeel is dat je een goede slede erbij hebt en de zitting eruit kan. Bij de paddocks zit je nog steeds op dat oncomfortabele kussen, maar dat is uiteraard ieder voor zich. Het prijsverschil is natuurlijk behoorlijk.
Ik zie trouwens deze ook net staan:
[www.paddockspares.com]
dat is voor die prijs natuurlijk ook een mooie stoel. Ik heb in mijn series ook defenderstoelen zitten, dat gaat perfect. Vordeel van die bij brookwells is dat het van vinyl is en afwasbaar is.
RoadRocket

Bericht door RoadRocket »

of stoeltjes van exmoor....erg tevreden over, nog steeds... passen gewoon in het standaard series-frame en kunnen dus verwijderd worden om te tanken...

in mijn geval niet meer van vinyl maar van leer omdat ik niet steeds zo'n 'plakrug' wilde hebben in de zomer...

[boesmans.web-log.nl]
voske

Bericht door voske »

Heb in mijn ambulance 109 twee stoelen van peugeot 205,zitten uitstekend, is iets meer
werk om te tanken,stoel voorover en naar voren en dat twee keer,heb twee tanks.
Bram109

Bericht door Bram109 »

Ik heb in de 109 ex mil. 2 stoelen van een defender zitten.
Voordeel is dat je de zittingen eruit kunt halen om onder de stoel te komen.
In jouw (en ook mijn geval) dus om te tanken.

Bram.
The Dream

Bericht door The Dream »

Ik heb in mijn 109 mil een bestuurdersstoel (scheel)gezet waarvan de rugleuning naar voren kan klappen.De zitting heb ik met scharnieren aan de achterkant aan de wagen bevestigd.
Dus als ik ga tanken klap ik eerst de rugleuning naar voren en dan zittng en rugleuning tegelijk achterover zodat de zitting ook achteroverklapt en dus de tankdop vrijkomt.De stoel zit dus gefixeerd dwz kan niet schuiven maar er is bij mij niemand die in de 109 wil rijden dus hoef ik ook niks te verstellen.Over de bank heb ik na het verwijderen van alle stoel frames een plaat betonplex gemaakt waar ik alles in kan schroeven.
Wel moest ik om de Scheel stoel te monteren een stuk uit het schot achter mijn stoel halen anders zit ik te dicht op het stuur.
Suk6
Plaats reactie