Hallo,
Ik ga eind van de maand voor een weekje naar Engeland met mijn Series III uit 1972 en ik ben wat onderdelen bij elkaar aan het sprokkelen 'voor het geval dat'.
Zo wil ik een extra thermostaat meenemen. Gisteren reed ik een km of 20 over de snelweg en dan klimt de temperatuur tot net onder het rood. Op zich niets ernstigs, maar ik vraag me nu af of ik het best een 74 graden of een 82 graden thermostaat mee kan nemen.
Eerlijkheidshalve weet ik niet echt het verschil. Is het nu dat de 74 graden eerder open gaat (al bij 74) en de motor dus eerder koelt? Ik weet het neit precies.
Alvast bedankt, de hulp wordt gewaardeerd!!
Ruud
thermostaat Series III
-
Ignace Vandionant
Re: thermostaat Series III
Hello,
Zoals je het zelf aangeeft gaat de ene sneller open dan de andere. In de zomer is het handiger om eentje te nemen die sneller opengaat. Maar dat is normaal enkel nodig in de wat warmere landen. Nu is het toch niet heel normaal dat de temperatuur hoog oploopt, goed om te kontroleren of hij wel opengaat!!!
Succes
Zoals je het zelf aangeeft gaat de ene sneller open dan de andere. In de zomer is het handiger om eentje te nemen die sneller opengaat. Maar dat is normaal enkel nodig in de wat warmere landen. Nu is het toch niet heel normaal dat de temperatuur hoog oploopt, goed om te kontroleren of hij wel opengaat!!!
Succes
-
plaetje
je kunt beter de radiatuur goed schoonmaken dat koelt beter. Let wel op NIET met een hogedruk spuiten gebruik de tuinslang en de onderkant is het belangrijkste. Ik doe het zeker eens per jaar en zeker als ik doe het als ik door het water ben gegaan.
Ik heb nooit last van te warme motor (en als het moet rij ik zonder termostaat)
Ik heb nooit last van te warme motor (en als het moet rij ik zonder termostaat)
-
Ruud109
Hm, das ook wel een goede tip Plaetje.
Is dat gewoon een kwestie van koelvloeitstof eruit en een tuinslang er bovenin steken en de radiateur doorspoelen?
Loop ik dan niet het risico de boel te beschadigen?
Gr. Ruud
Is dat gewoon een kwestie van koelvloeitstof eruit en een tuinslang er bovenin steken en de radiateur doorspoelen?
Loop ik dan niet het risico de boel te beschadigen?
Gr. Ruud
-
plaetje
dan heb je het verkeert begrepen; je moet de buitenkant dus door de ribben van de motor naar de bumper het water laten lopen (de ribben aan de buitenkant zitten dan dicht) . De binnenkant mag je wel verversen maar dat koelt niet meer. Dus vanavond even de motorkap open en dan de slang er op en niet te hoge druk. De radiatuur hoef dus niet los of leeg gemaakt worden.
hoop dat je het nu begrijpt
hoop dat je het nu begrijpt