mechanische benzinepomp - defect?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ted1

mechanische benzinepomp - defect?

Bericht door ted1 »

Ik heb startproblemen met mijn SIIa. Problemen met starten blijken te komen doordat er geen benzine aangevoerd wordt. Eerst vemoeden dat de benzine leidingen verstopt zaten, echter als ik de leiding bij de carburateur loshaal en hierop blaas hoot ik de luchtbellen in de bezinetank. Is dit juiste constatering dat er geen verstopping zit?

Ik heb inmiddels sedimentglaasje/membraan schoongemaakt. In de benzine pomp zelf heb ik nog niets losgemaakt/schoongemaakt.

Als ik met het hefboompje onder de mechanische benzine pomp meerdere keren pomp komt er geen benzine uit de pomp. Als ik de slang naar de carburateur blokkeer en vervolgens pomp ontstaat er zoveel druk dat de benzine bij het sediments glaasje eruit loopt.

Heeft iemand enig idee waarom er wel druk lijkt te onstaan, echter geen benzine uit de pomp komt.

Graag advied - bedankt.
D&G

Re: mechanische benzinepomp - defect?

Bericht door D&G »

Ik had een soortgelijk probleem en het bleek een heel klein beetje valse lucht te zijn wat hij boven de tank trok. Ik heb de brandstofpomp vervangen (uiteindelijk voor niets) dus die heb ik wel voor je liggen als je eraan twijfelt.

Debbie & Gerard

90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958

BLRC Website

BLRC Facebook pagina

Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Het lijkt erop dat de brandstofpomp defect is.
In de pomp zit behalve het membraan ook een pers en een zuigklepje.
De klepjes zorgen ervoor dat er alleen benzine kan stromen vanaf de tank naar de carburateur. Aangezien je vanaf de leiding bij de carburateur terug kunt blazen is het zeer waarschijnlijk dat de klepjes niet meer goed afsluiten als het drukverschil over de pomp te klein is.
Vandaar dat je wel druk op kunt bouwen, maar dat de pomp niet meer in staat is om voldoende aan te zuigen en te transporteren.
Bij imitatie pompjes komt het nogal eens voor dat de klepjes losraken uit het huis, terwijl dat bij de originele AC pompjes zelden voorkomt.
Een gescheurd membraan is niet zo waarschijnlijk, want dan heb je lekkage naar buiten en geen drukopbouw.

Dennis B
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Yep. Klinkt als defect klepje.

Arnold.
ted1

Bericht door ted1 »

Laro rijdt weer!

Ik heb de bezine pomp vervangen. ca 35 euro heb je een nieuwe en uurtje sleutelen. Motor loopt weer als een zonnetje!

Bedankt voor de tips. Nu natuurlijk nog een keertje de auto benzinepomp demonteren en kijken wat er mee loos is.

Bedankt voor de tips.

Ted1
Plaats reactie