Ja, daar ben ik weer....
Als ik rijd dan rammelt (meestal bij ietwat hogere snelheden) mijn versnellingspook.
Als ik dan mijn vinger er tegenaan duw is dat weg, maarja....... omnu altijd met mijn vinger tegen de versnellingspook aan te duwen tijdens het rijden, dan houd ik liever mijn hand ergens anders ....
iemand een idee hoe ik dit eenvoudig maar goed kan verhelpen bij mijn 110?
Dank je wel weer !
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Rammelen versnellingspook
-
Mark-109SIII
Re: Rammelen versnellingspook
Hoi Pamela,
Ik heb exact hetzelfde gehad. Ook bij hoge snelheden, en met je vinger ertegenaan voorkom je de herrie.
Onderaan de versnellingspook (in de bak) zit een kogel. Om dat kogeltje zit een rubbertje, dat zal kapot zijn of eraf liggen.
Zonder rubbertje rammelt de kogel tegen de versnellingsbak aan. Sleutelwerk valt mee, staat allemaal in werkplaatshandboek.
Succes!
Mark
Ik heb exact hetzelfde gehad. Ook bij hoge snelheden, en met je vinger ertegenaan voorkom je de herrie.
Onderaan de versnellingspook (in de bak) zit een kogel. Om dat kogeltje zit een rubbertje, dat zal kapot zijn of eraf liggen.
Zonder rubbertje rammelt de kogel tegen de versnellingsbak aan. Sleutelwerk valt mee, staat allemaal in werkplaatshandboek.
Succes!
Mark
-
Exfietser
Is inderdaad niet moeilijk te verhelpen. Het genoemde rubbertje is een soort o-ring. Het is ook mogelijk dat de kogel niet echt rond meer is. Dan helpt alleen het vervangen van de pook.
In de rode pook zit een klein metalen bladveertje dat het rammelen moet voorkomen. Dat veertje is ook altijd met de rammelmuziek mee weg.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2009 22:12 door Exfietser.
In de rode pook zit een klein metalen bladveertje dat het rammelen moet voorkomen. Dat veertje is ook altijd met de rammelmuziek mee weg.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2009 22:12 door Exfietser.
-
bowy
Heren arnold en Mark,
Het gaat hier om een 110, daarbij is het helaas niet zo gemakkelijk op te lossen als jullie zeggen (bij een series wel)
Bij de LT77 moet je even de topcover eraf halen en daar wat shims aanpassen en dan kun je het iets verhelpen. even werkplaatshandboek erbij en dan word veel duidelijk.
Gr Bowy
Het gaat hier om een 110, daarbij is het helaas niet zo gemakkelijk op te lossen als jullie zeggen (bij een series wel)
Bij de LT77 moet je even de topcover eraf halen en daar wat shims aanpassen en dan kun je het iets verhelpen. even werkplaatshandboek erbij en dan word veel duidelijk.
Gr Bowy
-
Exfietser
Je hebt gelijk. Bowie. En het staat ook nog in zijn posting. Ik maar denken dat het over zijn 88 ging. Niet goed gelezen dus.
Arnold.
Arnold.