takkenvangers echt verboden!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Everhard Mulder

takkenvangers echt verboden!

Bericht door Everhard Mulder »

Vandaag gingen twee monteurs van Vis een testrit met mijn 110 uit 1984 maken om te horen of de door hen in september geleverde turbo in orde was. Toen de monteurs terugkwamen van hun rit, reed er een motoragent achter hen aan. Helm af, indrukwekkend gedoe en twee wat timide monteurs: Wat hebben we verkeerd gedaan? De agent vroeg of de auto van mij was (ja, dus) en wees, naar zijn vestzakje grijpend, naar de takkenvangers. "Verboden". Mijn reactie "Fijn dat u me waarschuwt, dan haal ik ze er vanavond even af"deed de vestzakhand gelukkig al wat zakken. "Sinds wanneer weet u dat?" vroeg ik hem en het bleek dus dat enige tijd geleden in het politieblad gestaan had dat ze dus echt verboden waren. Ik toonde mij diep onder de indruk van de actuele, grote enterzakedeskundige kennis van zaken van de agent, bedankte hem uitbuindig voor zijn tip en heb vanavond de takkenvangers maar verwijderd. De boete was niet mals, zei de agent: zei laatst niet iemand op dit forum dat het 130 euro was? Ze zijn dus echt verboden.
En o, ja, Vis zei dat de turbo in orde was. Ik hoop dat ze gelijk hebben, maar wát giert en fluit er dan wel??

Everhard Mulder
Bart van Dessel

Re: takkenvangers echt verboden!

Bericht door Bart van Dessel »

Konden ze dat bij Vis niet vertellen? Lijken me vakmensen daar. Wat overblijft is versnellingsbak, tussenbak, differentieël kruiskoppelingen in cardan, een riem of V-snaar die te slap of te strak staat, lagers dynamo (:-))

groetjes, Bart
Apke

Bericht door Apke »

Bedankt voor de waarschuwing.
Ik neem aan dat je de staaldraad uitvoering bedoeld. Deze zou je natuurlijk kunnen aanmerken als scherp.

Ik denk dat buizen (aluminium of koper) met een doorsnede van 2 of 3 centimeter geen problemen opleveren.

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('64f4f84d8d970eb6001fd0995bdbb71d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 8994068, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Erik One-ten+LW

Bericht door Erik One-ten+LW »

Die dingen zijn heel gemakkelijk afneembaar te maken. Je zou er dan voor kunnen kiezen om ze er op te ztten als je ze nodig hebt, bijvoorbeeld voor een dagje terreinrijden.
Bij de watersportwinkels is daar heel mooi spul voor te koop.

Erik
Duct tape

Bericht door Duct tape »

Everhard Mulder Schreef:
>
> maar wát giert en fluit er dan wel??
>
De takkenvangers?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2009 09:31 door Duct tape.
Jan Willem

Re: takkenvangers echt verboden??

Bericht door Jan Willem »

Kon je een feitcode bij hem ontfutselen en of in welk blad zou dat dan hebben gestaan??

Mocht het echt niet mogen dan is de staatscourant het blad om te lezen een niet het clubblaadje van welke politieregio dan ook.

Ik ben erg nieuwsgierig welke feitcode het zou moeten zijn.

Gr

JW
Vossehoff

Bericht door Vossehoff »

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Vooral gezien ik mijn roofrack op die manier wil afsteunen (schuin naar voren op de wings).

Gr. Niels
Larosaurus

Bericht door Larosaurus »

Maar kunnen we het er over eens worden dat deze staaldraden frontaal op je auto niet echt veilig zijn. Is de hele landrover natuurlijk niet voor voetgangers, maar je zal er maar op terecht komen.
Gone

Bericht door Gone »

[74.125.77.132] (Scheelt weer een hoop reacties)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2009 14:00 door wompel.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

E.e.a. is terug te vinden in de regeling voertuigen hoofdstuk 5, hier vindt je ook de verwijzing naar de EEG richtlijn waar de diverse afmetingen en krachten tot in de detail beschreven staat.

Dennis B
Apke

Bericht door Apke »

Ik heb even gogoegeld en kwam daar het volgende stukje tegen:
Klik hier voor het artikel
Citaat:
QuoteDergelijke bedrading heb ik ooit al eens ergens in 'verboden' context mogenontwaren, weet alleen niet meer waar/wanneer; waarschijnlijk dat dat onder 'scherpe voorwerpen' valt (en die mogen, zijdelings, als belading (en/of constructie?) pas boven de 200cm aanwezig zijn (voor/achter weet ik even niet)). en
QuoteIets andere context: imperiaals die tot over de motorkap naar voren zijn gebouwd, vooraan afgesteund op de bumper....dat die verboden zouden zijn, in dezelfde context als bullbars, is veel minder plausibel, omdat daarmee zelfs RWS rondrijdt.
Op 'glijdende schaal' rijst dan de vraag waar zo'n vertikale afsteuning overgaat in diagonale steunen/takkenvangers.
Ik vond het wel een leuk stukje over hetzelfde onderwerp

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('90bfe07734eff41849821be7ae77a914', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 8996464, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
vossehoff

Re: ik geloof dat ik wat spul van mijn landrover moet halen ...

Bericht door vossehoff »

Hier het artikel ...

5 . ALGEMENE VOORSCHRIFTEN

5.1 . De bepalingen van deze bijlage zijn niet van toepassing op delen van het buitenoppervlak die , wanneer het voertuig in beladen toestand is en de deuren , vensters en deksels , enz . gesloten zijn :

5.1.1 . op meer dan 2 m hoogte , of

5.1.2 . onder de vloerlijn , of

5.1.3 . zodanig zijn gelegen dat zij onder statische omstandigheden niet kunnen worden geraakt door een bol van 100 mm diameter .

5.2 . Het buitenoppervlak van de voertuigen mag geen puntige of snijdende delen bevatten , noch naar buiten uitstekende delen die door hun vorm , afmetingen , richting of hardheid , het gevaar of de ernst van lichamelijk letsel voor een persoon die in geval van botsing door de carrosserie wordt getroffen of aangeraakt , kunnen vergroten .

5.3 . Het buitenoppervlak van de voertuigen mag geen naar buiten uitstekende delen bevatten waaraan voetgangers , wielrijders of motorrijders kunnen blijven haken .

5.4 . Behoudens het bepaalde in de punten 5.5 , 6.1.3 , 6.3 , 6.4.2 , 6.7.1 , 6.8.1 en 6.10 mag geen enkel uitstekend deel op het buitenoppervlak een afrondingsstraal hebben van minder dan 2,5 mm .

5.5 . Uitstekende delen op het buitenoppervlak die zijn gemaakt uit een materiaal met een hardheid van niet meer dan 60 shore A , mogen een afrondingsstraal van minder dan 2,5 mm hebben .

6 . BIJZONDERE VOORSCHRIFTEN

6.1 . Versieringen

6.1.1 . Versieringen die meer dan 10 mm buiten hun steunvlak uitsteken moeten naar binnen schuiven , afbreken of verbuigen onder een kracht van 10 daN die in iedere richting op het meest uitstekende punt wordt uitgeoefend , in een vlak dat nagenoeg parallel loopt met het vlak waarop zij zijn gemonteerd . Deze bepalingen zijn niet van toepassing op versieringen op radiatorroosters ; hierop zijn uitsluitend de algemene voorschriften van punt 5 van toepassing .

6.1.2 . Strips of beschermende delen die zich op het buitenoppervlak bevinden vallen niet onder de voorschriften van punt 6.1.1 ; zij moeten evenwel stevig op het voertuig aangebracht zijn .

6.1.3 . Het voorschrift met betrekking tot de minimum-afrondingsstraal van 2,5 mm geldt niet voor versieringen die een dikte hebben van minder dan 5 mm ; de naar buiten gerichte hoeken van deze versieringen moeten evenwel zijn afgerond .

6.2 . Koplantaarns

6.2.1 . Uitstekende kappen en randen aan koplantaarns zijn toegestaan , mits zij niet meer dan 30 mm uitsteken ten opzichte van het buitenvlak van het koplantaarnglas en hun afrondingsstraal op geen enkel punt minder dan 2,5 mm bedraagt .

6.2.2 . Inklapbare koplantaarns moeten voldoen aan de bepalingen van punt 6.2.1 hierboven , zowel in de bedrijfsstand als in de ingeklapte stand .

6.3 . Roosters en ruimten tussen delen

6.3.1 . De voorschriften van punt 5.4 zijn niet van toepassing op ruimten tussen vaste of beweeglijke delen , met inbegrip van de delen van de luchtin - of luchtuitlaatroosters en van het sierrooster , mits de afstand tussen twee opeenvolgende delen niet meer dan 40 mm bedraagt . Wanneer deze afstand ligt tussen 40 mm en 25 mm moeten de afrondingsstralen ten minste 1 mm bedragen . Wanneer de afstand tussen twee opeenvolgende delen gelijk aan of kleiner dan 25 mm is , moeten de afrondingsstralen van de buitenvlakken der delen ten minste 0,5 mm bedragen .

6.3.2 . De aansluiting van het voorvlak aan de zijvlakken van elk deel dat een rooster of een ruimte vormt moet afgerond zijn .

6.4 . Ruitewisser

6.4.1 . De ruitewisserarmen moeten zodanig zijn aangebracht dat de as van de wisserarmhouder wordt bedekt door een afschermkap met een afrondingsstraal die voldoet aan het voorschrift van punt 5.4 , en met een minimumoppervlakte van 150 mm2 .

6.4.2 . Punt 5.4 is niet van toepassing op de wisserbladen noch op enig deel van de wisserbladhouder . Deze onderdelen mogen evenwel geen scherpe hoeken noch puntige of snijdende delen bezitten die uit functioneel oogpunt onnodig zijn .

6.5 . Bumpers

6.5.1 . De uiteinden der bumpers moeten naar het buitenoppervlak zijn omgebogen ten einde het gevaar voor haken te verminderen .

6.5.2 . De samenstellende delen van de bumpers moeten zodanig zijn uitgevoerd dat alle naar buiten gerichte stijve vlakken een minimum-afrondingsstraal van 5 mm hebben .

6.6 . Handgrepen , scharnieren en drukknoppen van deuren , bagageruimten en kleppen ; openingen en deksels van reservoirs

6.6.1 . Deze delen mogen niet meer dan 40 mm uitsteken bij handgrepen van zijdeuren , en niet meer dan 30 mm in alle overige gevallen .

6.6.2 . Indien handgrepen van zijdeuren van het draaitype zijn , moeten zij aan de volgende eisen voldoen :

6.6.2.1 . Het open uiteinde van de handgreep moet naar achteren zijn gericht en de handgreep moet zodanig zijn aangebracht dat hij parallel met het deurvlak draait en niet naar buiten kan draaien .

6.6.2.2 . Het uiteinde van de handgreep moet naar de deur zijn omgebogen en in een holte zijn ondergebracht .

6.7 . Wielmoeren , naafdoppen en wieldoppen

6.7.1 . De voorschriften van punt 5.4 zijn niet van toepassing op deze delen .

6.7.2 . Wielmoeren , naafdoppen en wieldoppen mogen geen vleugelvormige uitsteeksels vertonen .

6.7.3 . Bij rechtuitrijden mag geen enkel deel der wielen , behalve de banden , gelegen boven het horizontale vlak door de draaiïngsas ervan , uitsteken buiten de vertikale projectie op een horizontaal vlak , van het buitenoppervlak of de buitenconstructie . Indien zulks evenwel uit functioneel oogpunt nodig is mogen wieldoppen die de moeren van wielen en naven bedekken , buiten de vertikale projectie van het buitenoppervlak of de buitenconstructie uitsteken , mits het vlak van het uitstekende deel een afrondingsstraal heeft van tenminste 30 mm en de afstand waarover het betreffende deel buiten de verticale projectie van het buitenoppervlak of de buitenconstructie uitsteekt in geen geval meer dan 30 mm bedraagt .

6.8 . Randen van plaat

6.8.1 . Randen van plaat , zoals de randen van goten en de rails van schuifdeuren , zijn toegestaan op voorwaarde dat zij zijn omgebogen of zijn voorzien van een afscherming die voldoet aan de bepalingen van deze bijlage die daarop van toepassing zijn .

6.9 . Carrosseriepanelen

6.9.1 . De afrondingsstraal van vouwen in carrosseriepanelen mag minder dan 2,5 mm bedragen , mits zij niet kleiner is dan 1/10 van de hoogte H van het uitstekende deel , gemeten volgens de in bijlage II beschreven methode .

6.10 . Aan de zijkanten aangebrachte lucht - en regendeflectoren

6.10.1 . De randen van aan de zijkanten aangebrachte deflectoren die naar buiten kunnen worden gericht moeten een afrondingsstraal van tenminste 1 mm hebben .

6.11 . Steunpunten voor de krik

6.11.1 . De steunpunten voor de krik mogen niet meer dan 10 mm uitsteken buiten de vertikale projectie van de vloerlijn die onmiddellijk daarboven is gelegen .

Bron: [eur-lex.europa.eu]

Gr. Niels
plaetje

Bericht door plaetje »

ik heb een vraag hierover gestelt op het forum van de politie

plaetje

morgen niet berijkbaar ga naar zoeterwoude
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Als ik de regels "even" lees zijn er bij een standaard zo van de plank Defender nog wel een paar twijfelgevalletjes, bij een oudere zelfs meer. (En waarschijnlijk bij meer toegelaten voertuigen zijn er wel haken en ogen .. )

Aan de andere kant, een takkenvanger met 5 mm dikte mag al weer wel -- ik hoop overigens dat deze sluiproute niet teveel wordt bewandeld: Ook 5 mm staalkabel kan een passerend ledemaat geheel uitbenen (om het maar eens plastisch te omschrijven) - wellicht is de schade nog groter als bij een dunnere draad (daar krijg je tenminste een schone gladde wond).

Marc

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2009 23:32 door Marc-my-Words.
mwb

Bericht door mwb »

Een en ander staat omschreven in artikel 5.1.1 ivm 5.2.48 van het Voertuigreglement.

Verder stond inderdaad over deze draden een stukje in een landelijk intern blad voor politiemensen.
Daarin kunnen vragen worden gesteld of zaken voorgelegd.
Antwoorden worden dan in dat blad gepubliceerd zodat iedereen er wat mee kan.
Het blad heet "Blauw" (is recent nog in het nieuws geweest omdat er een interview in stond met de biker die op koninginnedag net aan de zwarte suzuki ontsnapte).

Dat is dus niet het "clubblaadje van welke regio dan ook" zoals Jan Willem dat omschrijft.
Om een lang verhaal kort te maken: de agent die jullie alleen maar heeft gewaarschuwd en geen bon heeft geschreven had gelijk.

Groeten,

mwb van het forum waar Plaetje de vraag had gesteld.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2009 08:52 door mwb.
jurgen

Bericht door jurgen »

er bij een test gebleken dat je beter door een landrover (of auto met zelfde formaat) aangereden kunt worden dan door een gewone luxe wagen,de landrover kwam wel hard aan maar de dummy gaf aan dat er nog leven in zat met de luxe wagen was dat niet meer het geval....en als je dat nog van die takke touwtjes heb blijf je daar mooi achter hangen anders wordt je overreden als je van de moterkap af ketst!!

gr jurgen
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Kleine correctie:

Het voertuigreglement is per 1-5-2009 vervallen en vervangen door de regeling voertuigen.
De regelgeving m.b.t. dit onderwerp is echter niet verandert.

Dennis B
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Aardige agent dat ie geen bon heeft geschreven.

Ben zelf van mening dat spul wat er niet op hoeft te zitten op welk moment dan ook, er gewoon niet op moet zitten. Ook bullbars eraf als je geen koeien aan t vangen bent bijvoorbeeld Mijne lag na 1 dag al op de schroot, heb em na aanschaf van Simba gelijk eraf gehaald, daarom vind je ook geen foto's met bullbar.
Staat allemaal mooi en stoer, maar je zou er maar iemand tussenuit moeten pulken na een dagje greenlanen.

Zouden ze bij alle auto's moeten doen, ook die moderne "Kijk-eens-waar-ik-in-rij"-SUFs en bestelbusjes (waar te f*** hebben die die rommel voor nodig??!?)

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f5648d687dba0bc34a8fe6e734778179', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8999565, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Justus Christus

Bericht door Justus Christus »

Ik ben het met je eens, bedenk eens wat een ravage het op levert als je iemand aanrijd met gespannen staaldraden die hij moet ontwijken wanneer je ongewild over een motorkap surft.

Ik begrijp dat het makkelijk is met laaghangende takken, maar goed je kunt ze ook demonteerbaar maken d.m.v. een spanner.
Ik vind ze het er mooi uitzien.

Misschien kunnen we ze i.p.v. takkenvangers beter "garrote" draden noemen.
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Ik ben het er ook volledig mee eens.

Een aanrijding beleef je gelukkig ook weer niet zo vaak, maar als het ervan komt lijken die dunne staaldraden me helemaal geen goed nieuws. Vanzelfsprekend is originaliteit niet heilig en de vraag wat Land Rover van origine leverde is dat ook niet. Toch valt op dat Land Rover zelf nooit iets dergelijks in het assortiment had. Dat feit sterkt me in mijn beeld dat zulke draden volstrekt niet functioneel zijn. Het is en blijft natuurlijk strikt persoonlijk, maar wat mij betreft ziet om die reden een keurige oude Land Rover er ook meteen volkomen belachelijk uit met zijn overbodige waslijnen. Voor mij zijn het de "spinners" van de Land Rover-wereld.

Hermen
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Laten we nou asjeblieft wel even serieus blijven zeg, garotte vangers en andere onzin, tjemig hé ik wordt er niet goed van.

Ja, het is zeker dat, wanneer je iemand op de motorkap van een Def krijgt en daar zitten dan ook nog eens takkenvang kabeltjes op, de persoon die geschept wordt een hoop pijn gaat krijgen en het wellicht niet overleefd, al dan niet door die gespannen kabels.

Maar laten we wel wezen, ik zag pas een lijstje van hoeveel defenders er op dit moment in Nederland rond rijden, hoeveel zouden er takkenvangers op hebben zitten, dan kom ik op een wellicht aantal tientallen wagens die zo rond rijden, heel misschien honderd.

Hoe groot is dan de kans dat iemand geschept wordt door zo'n auto, 1 op heel veel miljoen, je loopt gvd nog ruim meer kans om door de bliksem geraakt te worden of, en da's mijns inziens fijner, de lotto miljoenen te winnen.

Zullen we alles weer even in proporties gaan zien en lekker normaal gaan doen, we weten allemaal dat autorijden gevaarlijk is en als je een megool achter het stuur zet helemaal, daar valt veel meer te winnen dan draadjes van een paar auto's verbannen, echt wer zo'n opgeblazen nonsense idee dat de wereld ingeschopt is en nou helemaal uitgekauwd wordt door voor en, met name, tegenstanders.

Kom, ik hang mezelf wel op dan loopt niemand meer risiko door mijn leven en hobbies, oh nee, ik wil gecremeerd worden, zou ik dan niet teveel vervuilen en loopt dan niet een hele grote groep omwonenden van het crematorium risico iets op te lopen en wellicht eerder dood te gaan door mijn verbranding?
Dan maar laten begraven, geeft vast minder problemen, oh nee, dan moeten ze een gat graven met een graafmachien, want scheppen kennen en kunnen ze niet meer, dus loopt er weer een hele volksstam risiko door mij, vervuiling door de graafmachien, misschien flikkert er wel iemand in mijn gat enz. enz.

Je ziet, het leven is één groot mijnenveld en ik breng altijd wel iemand in gevaar, nou, dan doe ik dat maar door zelf heel veel plezier en een paar gecalculeerde risiko's te nemen voor mezelf en mijn medemens.

Of ben ik nou weer te cynish?

Pfffff, laat maar, ik ga lekker aan m'n La Ro werken.

G-J.
Scratch

Bericht door Scratch »

Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Dag Crazy-G,

Laat ik kort zijn: Je statistische benadering van het effect van waslijnen op de motorkap lijkt steekhoudend maar is dat in het geheel niet.

Zelfs al mag zo'n lijn wel als ie 5 mm dik is is dat nog steeds dun genoeg om iemand compleet te fileren -- om maar niet te spreken van de afgezaagde doorgezaagde goochel-assistenten truuk (een truuk die hier beslist fataal afloopt). Dus gewoon niet doen en niet willen.

Marc
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Marc,

ik doe het ook niet en ik wil ze ook niet,
ik wil hier ook niemand persoonlijk aanvallen, het gaat mij er alleen om dat er weer een eindeloze discussie ontstaat die feitelijk en statistisch gezien (er rijden slechts een ruime 2000 series en defenderachtige wagens in Nederland rond) helemaal nergens over gaat omdat het veronderstelde "fileren" zoals jij het zelfs noemt in de praktijk mijns inziens nooit en te nimmer zal voorkomen gezien de uiterst minuscule kans dat voetganger, fietser of andere kwetsbare weggebuiker er ooit mee in aanraking zal kunnen komen.

Feit dat er bij de politie extra aandacht voor gevraagd wordt vind ik echt belachelijk, is voor mij hetzelfde als gaan posten bij ieder huis om de mensen op tijd te kunnen ontruimen mocht de hemel naar beneden komen vallen.

Typische Nederlandse overtrokken reaktie op iets wat totaal geen impact heeft behalve voor de mensen die die waslijnen om wat voor reden dan ook op de auto willen hebben.

Als het er dan om gaat dat men alleen nog maar nuttige auto's of motorfietsen mag rijden en anders bekeurd dient te worden dan kunnen de diverse merkenclubs wel opgedoekt worden, ga ik wel eens off-road met mijn La Ro, nee, natuurlijk niet, boeit me helemaal niet, ik vind het een mooie auto en heb er op mijn manier een hele hoop plezier mee, maar nodig? Nee dus.
Ik heb een hele mooie off-road motorfiets, heeft die wel eens zand of andersoort off-road gezien, nou nee, wederom dezelfde reden als bovenstaand.

Nee, Nederland moet en zal voorop lopen om alles wat ook maar in de verste verte een probleem zou kunnen veroorzaken te verbannen en af te branden en er vooral veel en hoge boetes op zetten, bah, waarom roomser als de paus zijn, pak echte problemen aan en discussieer daar over, is veel interessanter.

Nogmaals, ik wil niemand persoonlijk aanvallen en doe dat dus ook niet, ik erger me alleen al aan de stomme discussies die dit onderwerp weer oplevert.

Voor zover,

G-J.
Justus Christus

Bericht door Justus Christus »

Ah, kijk mijn verhaal was natuurlijk ook voor een groot deel cynisch.
En je hebt natuurlijk een punt dat de kans klein is dat er ooit wat mee gebeurt.

Maar laat ik het zo uitdrukken, ik loop liever niet het risico dat; wanneer ik iemand onverhoopt aan zou rijden; ik diegene ernstig zou verwonden met iets waarvan ik wist dat het gevaarlijk was.

Iedereen moet voor de rest zelf weten wat hij of zij doet. Ik ben de laatste die iemand zal weerhouden.
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Getver, om het zo plastisch te moeten lezen. Je hebt alleen helemaal gelijk.

Arnold.
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Ik denk dat Oom Agent dan ook niet alleen Land Rovers van de weg haalt hoor. Er rijden wel meer terreinauto's en wannabees rond met allerlei onnodige onnozele poeha op en rond de wagen.
En dan wordt de statistische kans dat je door een dergelijk uitgedoste auto wordt geraakt iets groter (maar nog klein, maar ja, everybody knows mr. Murphy is always in the hood )
Als dit regeltje namelijk alleen voor Land Rovers was bedoeld, zou dat zelfs discriminatie zijn.

Maar als wij als Land Rover rijders die verantwoordelijkheden wel nemen, zijn we misschien wel het "braafste jochie van de klas" maar laten we wel zien dat we niet slechts een stelletje milieuvervuilende malloten in onveilige auto's zijn

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ebfe58503a0a5b6c2897b5a9f08b99d8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 9004318, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Noud88

Bericht door Noud88 »

Ennehhh

Hoe zit het dan met de naderhand aand\gebrachte sleepogen, trekhaakknobbels, NATO-trekhaken en andere fraaie Dixon-recovery voorzieningen die VOOR de voorbumper zijn aangebracht?

Zijn ook niet bepaald vriendelijke voorwepen om koppies tegen te geven.

groetjes,

Noud88
Scratch

Bericht door Scratch »

> Hoe zit het dan met de naderhand aand\gebrachte
> sleepogen, trekhaakknobbels, NATO-trekhaken en
> andere fraaie Dixon-recovery voorzieningen die
> VOOR de voorbumper zijn aangebracht?

Leuk dat je het aanhaalt, ik zou ook niet graag op de motorkap belanden van een serie II waarvan het reservewiel verwijderd is. of in aanraking komen met een gegalvaniseerde zonnenklep boven een raam

Laten we daarom "verstandige" accessoires monteren op onze Land Rovers en uiteraard rijden als een "heer in het verkeer"

Zelf ben ik overigens geen voorstander van waslijnjes aan mijn wagen, is meer iets voor snelheid evenmenten in dicht beboste gebieden

gr Eric

laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('9e4bd59253aa0c625d1cbc186bede9a8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 9007998, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Plaats reactie