Basis cursus dag voor beginners Maasvlakte deel 3

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Anton (Rumble)

Basis cursus dag voor beginners Maasvlakte deel 3

Bericht door Anton (Rumble) »

Hallo allemaal,

Over twee weken houden we voor de tweedemaal de Basis cursus dag voor Prikkers. een leuke dag waar we kansen bieden aan prikkers om terreinrij ervaring op te doen, of gezellig samen zijn. We leren de basis beginselen, iets over de auto en over de atributen die je nodig heb om een mogelijk vast zittende auto weer vlot te krijgen.
Meerdere mensen hebben zich al opgegeven, maar een ieder die nog mee wil doen is zeker welkom. ook als je gewoon wil kijken, of vrij rijden. mensen met ervaring zijn welkom om hun kennis over te dragen. dus voor ieder wat wils.Hoe meer zielen hoe leuker.

nog even over de over camperen en de dag zelf.
Jaap en ik zijn op dit moment nog bezig met een geschikte camping voor de overnachting op zaterdag avond. waarschijnlijk weten we morgen meer. We zoeken op verzoek een camping waar de hondjes ook mee mogen, waarschijnlijk gaat dat lukken
De bedoeling is dat we zaterdag in de middag al een beetje op de maasvlakte gaan kijken en rijden. We willen namelijk wel weten wat er kan en niet kan. aan het eind van de middag gaan we dan naar de camping, We proberen daar een BBQ te regelen, of maken zelf iets klaar.
Zondag willen we om 11 uur beginnen op de maasvlakte, dan kunnen we in twee delen cursus geven met een pauze ertussen en daarna vrij rijden of enkele leuke proefjes uitzetten.
Tja, en dan is er natuurlijk een hoop ruimte voor eigen innitiatieven, heb je ideeen, missen we iets ,hoort er nog iets bij? We staan open voor sugesties.

Anton Jaap en Eric

in het grof het schema, aanvullingen zijn altijd welkom, (wie heeft er bijvoorbeeld een gitaar?)
Jan Willem

Re: Basis cursus dag voor beginners Maasvlakte deel 3

Bericht door Jan Willem »

Anton Jaap en Eric,

Ten eerste chapeau voor het organiseren. Dit is o.a. waarvoor we op de groene zitten.

Ik kom ook met de RRC van vrouwlief. Die me overigens heeft verboden om hem diep in de blubs te zetten

Ik zou heel graag eens willen zien en eventueel ervaren hoe schuin je met een Laro kan.
Ik weet niet waarom maar als ik in het terrein zit knijp ik met de billen bij de minste of geringste zijwaartse overhelling. Daar krijg je op den duur kramp van en die heb ik veel liever in mijn wangen van het glimlachen.

Cu

JW
Jorre

Bericht door Jorre »

Ik heb zin in de dag, ik ben redelijk ervaren off road rijder. Graag wil ik helpen met cursus geven aan de beginner, ook wil ik graag leren van anderen.
Wat kan ik doen om te helpen?

Jorre
Wolf 90
Apke

Bericht door Apke »

Speciaal voor de cursus kom ik met iemand die geheel nieuw is in de 4x4 wereld.
Ze kan je van alles vertellen over (outdoor) sporten, maar heeft nog nooit met een Landrover door het zand gereden.

Nee, het is niet mijn vrouw, ja het is wel een vrouw (speciaal voor de nieuwsgierige )

Ik zal straks even gaan rekenen aan de tijden voor de colonne.
Heeft iemand een adres (straat / plaats) o.i.d. zodat ik met de route planner gemakkelijk kan plannen?

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('79dbcb14141b01200930266bed79f636', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 8938798, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Tata-D2

Bericht door Tata-D2 »

Anton, Jaap, Eric,
Bedankt voor de update.
We, mijn 2 zoontjes en ik, zien er erg naar uit. Mijn vrouw blijft (wijselijk? ) thuis.
Zijn benieuwd welke camping het gaat worden. Wordt geweldig, zeker weten.
Groet, Willem, Felix en Max

Tata-D2.
Robert Raadsen

Bericht door Robert Raadsen »

Jaap en Eric,

Bedoelen jullie het weekend van 11 en 12 Juli?

Ik hoop dat ik vrij ben, het lijkt me erg leuk!!!

Groeten Robert
Anton (Rumble)

Bericht door Anton (Rumble) »

Het gaat om Zaterdag 4 juli terrein bekijken/vrij rijden en zondag 5 juli cursus ochtend en vrij rijden.

Anton
Hans 109

Bericht door Hans 109 »

Apke,

De lokatie is aan de Malakkastraat, Rotterdam. Klinkt een beetje vreemd, maar dit gebied hoort tot de gemeente Rotterdam. I.p.v. Rotterdam kun je ook Maasvlakte invoeren, maar ik heb geen idee of de navi systeem dat kent.

Zelf ben ik die dag al een tijdje op vakantie...... dus ben ik er nie....

mvg Hans
Fraggledefender

Bericht door Fraggledefender »

Ik ga zondag komen, ben erg benieuwd, eerste keer.

Ik hoor nog wel over tijden en eventuele colone vanuit Leiden en of omgeving...
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Ik ben vanavond even wezen kijken op de Maasvlakte. Het terrein is, ondanks de voorstellingen van Don Quichot, gewoon bereikbaar. Alleen wel gortdroog. Is wel een aardig stukje zandbak extra voor ons aangelegd.
Uiteraard kwam ik weer eens als geroepen. Kom je om 21.45 daar, staat er een suzuki keivast in een gat met water.Sukkel ging geheel alleen rijden daar. had zijn maatje gebeld om er uit te trekken. Kwam met VW bus. Die stond uiteraard in los zand al vast. Heb de soes maar gered. Kon hij die vw weer helpen.

!ste theorieles is dus: nooit alleen rijden en anders minstens een telfoonnummer bij je hebben van iemand die wel kan en wil helpen.

Jaap
Davy

Bericht door Davy »

Klinkt goed, en goed bezig Jaap! Ik heb inmiddels de 06-nrs van zo'n 20 prikkers van door het hele land in mn mobiel staan waaronder die van jou .

En als ik de berichten moet geloven krijgen we nog wat regen de komende dagen, dus misschien dat er nog wat zoute klei onder aan het chassis hangt bij thuiskomst. Heb dr zin an!

Davy
Davy

Bericht door Davy »

Hoe laat is de bedoeling zaterdag op de maasvlakte te zijn?
Fraggledefender

Bericht door Fraggledefender »

En hoe laat is het de bedoeling dat we er zondag zijn? Ik kan zaterdag namelijk niet...
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

+/- 11:00 uur,

iets later is ook geen probleem.

Aad Koene

Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"

Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
Plaats reactie