Ook ik chassis vraag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Wijnand1

Ook ik chassis vraag

Bericht door Wijnand1 »

Hallo,

Ben door wat artikelen hier gebladerd over slechte chassis en wat te doen, waar ik echter niks over lees of gebeurt dit gewoon het meest en is het normaalst? Een niueuw of ander oud goed chassis kopen en dan de oude voorpoot incl het chassis nummer overzetten op het nieuwe chassis, dit is toch gewoon legaal?

Hoor graag van jullie, wil en 1 kopen maar deze ziet er ook niet best uit van onder, al is de prijs daar ook naar..
Jan Willem

Re: Ook ik chassis vraag

Bericht door Jan Willem »

Het zou omkatten kunnen zijn.

Wat is omkatten

Maar.
Als je een half achter chassis vervangt is er niks aan de hand.
Vervang je het daarop volgende jaar (apk tussenpozen) het voorste rechterkwart is er weer niets aan de hand.

Waar ligt die grens dan ?????

Dus waarom niet het pootje met nummer op de auto laten zitten en de rest vervangen.

Het is een heel net hoor die regelgeving. Echter hoe groter het net hoe meer mazen erin zitten

Gr

JW
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Jan Willem Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het zou omkatten kunnen zijn.
>
> Wat is omkatten
>
> Maar.
> Als je een half achter chassis vervangt is er niks
> aan de hand.
> Vervang je het daarop volgende jaar (apk
> tussenpozen) het voorste rechterkwart is er weer
> niets aan de hand.
>
> Waar ligt die grens dan ?????
>
> Dus waarom niet het pootje met nummer op de auto
> laten zitten en de rest vervangen.
>
> Het is een heel net hoor die regelgeving. Echter
> hoe groter het net hoe meer mazen erin zitten
>
> Gr
>
> JW

Ach, ik lees onder de link dat er Omkat-wedstrijden zijn, waarom zien we die hier niet vaker ????

Oeps ze zijn er al, maar dan met een soort troostprijs-finale: de grootste winnaar blijft in de schaduw.
paulus-109

Bericht door paulus-109 »

de grens is niet duidelijk, het is een groot grijs vlak.

persoonlijk, dus IK, heb er geen moeite mee als je een vervangend chassis de identiteit van jouw eigen chassis geeft.
als je er dan maar voor zorgt dat A het oude chassis niet weer ergens onder een andere auto opduikt. En B je het netjes zegt als je de auto ooit weer weg doet.

Omkatten is voor mij een gestolen, nette, auto de identiteit geven van een oude niet rendabel te restaureren exemplaar.

Jij hebt toch geen gestolen auto? je hebt alleen een beter chassis gevonden
paul
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Hoi,

Ik heb hem nog niet hoor,

Twijfels he? Maar hoeft niet bang te wezen dat oude chassis ooit weer ergens opduikt, zo ie zo ontbreekt dan veerpoot, en is in dusdanige staat dat zelfs de oud ijzerboer voorijkosten rekent vermoed ik.
Dacht meer aan een nieuw chassis te kopen en daar de oude veerpoot aan te zetten, dus gewoon 95% van het chassis vervangen / gerepareerd te hebben, en de rekeningen van dit nieuwe chassis met fotodocumentatie als bewijs materiaal bewaren, dit moet toch voldoende zijn om eventuele problemen in de toekomst uit te sluiten, omkatten is zoals ik (en andere merk ik) het bewust wijzigen van een chassisnr ten behoeven van de verkoop van gestolen voertuigen.

Vind trouwens als ik een nieuw aangekocht chassis voor 95% gebruik er ook geen sprake is van omkatten er is maar 1 chassis met serie nummer, dus valt niks om te katten, en dat eene serie nummer krijgt gewoon voor 95% nieuw chassis.

Krijg wel de indruk dat dit toch gevoelig onderwerp blijkt te zijn..
paulus-109

als je voor een complete wissel gaat adviseren de meeste je met de rdw te gaan praten.
een goedgekeurd 109 chassis is er niet.............................
op een nette manier creatief zijn dus, en of je dan bij de keuring met de foto,s moet zwaaien?

succes met je beslissing
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Hoi,

Wilde maar nie langs RDW gaan, gewoon nieuw gegalvanisserd marsland chassis kopen, flink deel van de voorpoot overzetten, alles zwart lakken, en klaar?! Fotodocumentatie gewoon bewaren voor zekerheid mogen er ooit vragen of wat dan ook ontstaan over de herkomst en samenstelling van het chassis, dit is toch legaal, kan nergens artikelen of wat dan ook vinden waarin staat dat dit niet mag. Enkel dat als er aan chassis gelast word, of plaatjes in komen dit minimaal dezelfde dikte moet hebben als chassis, lijkt me met marsland chassis wel goed zitten.
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Ik geef je een tip als je nog geen kenteken hebt: licht de RDW in en overleg met ze.
Zoals een ander hier ook al zei.

Je kunt eigenwijs gaan lopen doen, maar uiteindelijk stoot je je neus. (stel je voor dat je een fuik inrijdt en ze lichten je auto door op lasnaden...)
Zonder overleg een voorpoot overzetten is formeel gezien omkatten en ze hebben het echt wel door hoor.
Land Rovers zijn fraudegevoelig en worden niet voor niets compleet doorgelicht. Een alsnaad wegslijpen maakt de boel niet bepaald sterker dus dat zou dom zijn.

Ook met een Marsland moet je langs de RDW. Waarom een Marsland slopen als je gewoon een herinslag kunt krijgen als je de eerlijke weg bewandeld?????

Als je al een kenteken hebt hoef je je eigenlijk niet druk te maken. Ga met je auto en het vervangende chassis naar de RDW, ze labelen het nieuwe chassis als het in orde is en je kunt op je gemak wisselen. daarna weer met je oude chassis(-nummer, spreek af dat je de veerhand afslijpt of zo) en je auto naar de RDW en ze doen een herinslag voor je. Kost je 84 (2x42) euro in totaal. Sorry, maar daar zou ik geen risico's voor willen nemen.

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('273ad9dd0d0641bccbd4a88053ec62d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8958166, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Hallo,

Als eerste bedankt voor je reactie,
Deze wagen (een 110) is al ingevoerd en heeft dus al NL-kenteken, wil ook zeker niet bewust de "verkeerde"weg bewandelen of eigenwijs doen?, juist graag op de goede manier.
Maar door alle verhalen die ik lees en hoor was ik eigenlijk van mening dat dit niet kon legaal..

In je laatste alinea omschrijf je de juiste weg voor een auto, al met kenteken, alleen mijn vraag daarover is dan; het vervangings chassis, zeg even een gegalvaniseerd marsland chassis.
Deze is toch niet officiel goedgekeurd / erkend door de RDW als vervangings chassis? Daarom ga ik ervan uit dat deze weg niet mogelijk is? Of zie ik iets over het hoofd.

Juist over de goedkeur / erkenning RDW van bepaalde chassis vind ik maar weinig terug op het net.

Gr, Wijnand
richard78

Bericht door richard78 »

Voor de 110 heeft het marsland chassis een OEM certificaat gekregen (was een tijdje geleden op de prik). Dat betekent dat eht door Land Rover erkent word als vervangingschassis. En daarmee moet de RDW dit ook accepteren als legale vervanging. Maar om het zeker te weten kan je even Marsland mailen, zijn doorgaans goed in het beantwoorden met vragen hierover.

Richard78
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

hoi Richard,

Kan je mij de link mailen, ik kan er niks over vinden..zou wel goed nieuws zijn..
richard78

Bericht door richard78 »

Hmm, ik was even aan het zoeken op de prik en ben bang dat het alleen voor het 88 chassis gaat. Ze zijn bezig met het verkrijgen van het declaration of conformity voor de 110. Sorry! Ze zijn er wel mee bezig! Je kan altijd even een mailtje sturen naar maarsland met de vraag wat de stand van zaken is op het moment.

Anders kan je ook even Hendrik Swane vragen, hij haalt regelmatig chassis op en doet ook aan chassis wissels.

Richard78
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

jammer... maar dan heb ik toch goed begrepen, helaas is wachtten geen optie..heb Marsland al gemaild, laat wel weten wat er uitkomt..
Marc-my-Words

Dag Wijnand,

Je zou ook Marsland eens kunnen vragen of ZIJ als fabrikant een verklaring "conform" (of beter dan) de originele LandRover chassis kunnen opstellen/afgeven.
Daarmee moet je dan eens bij de RDW langs gaan. Als ze bij de RDW dan sputteren vragen wat ze wel willen ... een verklaring van de fabrikant? (En dat dan graag op schrift zien te krijgen van de RDW!)

Je heb hiermee een "zaak" -- als de fabrikant het monopoly op de chassis heeft is er geen sprake van vrije mededinging, en de EU vindt dat niet goed (de laatste tijd houdt "onze" Neelie zich daarmee bezig). In het bijzonder mbt auto-onderdelen heeft de EU de markt aardig opengebroken.
Je kan dan ook allerlei onderdelen kopen van "niet-merk" merken, ook onderdelen die bepaald veiligheidsgebonden kwaliteiten dienen te hebben en dus onderdeel zijn van de originele typegoedkeuring.

En, tenslotte, is er wellicht de Duitse route: In Duitsland moeten al dit soort onderdelen een TüV keur hebben, en die TüV-keuren worden - naar ik begreep - vaak gebaseerd op een individueel gekeurd voorbeeld. Wellicht zijn er onder onze Deutsche Bruder al zulke goedgekeurde gevallen, als je dan met zo'n voorbeeld goedkeur naar onze RDW stapt ben je wellicht weer een stap verder. (Alternatief is anders het geheel in D-land laten keuren en daarna weer terug hier. Op grond van zo'n U-bocht zijn als eerste de vervangingschassis voor de eend bij de RDW door de bocht gegaan.)

Marc
Justus Christus

Bericht door Justus Christus »

Hoi,

Ik heb mijn LaRo 88" s3 uit engeland ingevoerd. Er bleken de voorpoten van een 109 onder te zitten inclusief de nummer. Ik heb hem uiteindelijk in kunnen voeren, maar alleen maar door VOLLEDIG open kaart te spelen met de RDW. Het chassis nummer van de 88" dook namelijk na grondig zoeken op na advies van de RDW.

De reden dat men zo streng is op VIN is (speciaal bij LaRos) omdat mensen hun autos omkatten (bij defenders 90 en 110s erg intressant). Wat jij dus voorsteld lijkt me VER buiten het boekje.
Doe jezelf en anderen een plezier en doe het gewoon volgens de regels en advies van de RDW. Het zijn vriendelijke mensen hoor (die ik heb meegemaakt altans).

Groeten,
Succes,
Just.

avatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('37b538563131eb145a54a42a36516a03', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.fotoserve.nl%2F%7Ejfk%2Favatar.jpg', 'http://www.fotoserve.nl/~jfk/avatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.fotoserve.nl%2F%7Ejfk%2Favatar.jpg', '', 8961160, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Hoi,

Ik ga niet bewust VER buiten mijn boekje, ik probeer duidelijk te krijgen wat wel en niet kan... Als ik alles tot nu toe opsom is de enige manier om legaal een chassis wissel te doen voor de 90 en 110

1:koop een origineel landrover TD 5 chassis (hierbij zit EEG goedkeur document? en aankoopnota)
2:Ga met oude wagen op oud chassis en nieuwe chassis naar de rdw of laat de rdw thuis langskomen, rdw labelt auto en chassis en documenteert alles
3:Bouw de wagen om op het nieuwe chassis, maak veel fotoos en maak afspraak bij de rdw voor inslag nieuw chassis nr, neem oud chassis nr mee.

Enigste vraag die ik hier bij heb, het TD5 chassis is iets afwijkend van de eerste 90 en 110 modellen, bijvoorbeeld de motorsteunen, moet je het nieuwe chassis als td 5 aanbieden bij de RDW of al aangepast?
Marijn & Simba

Unser Deutsche Brüder sind also nicht so zu freuen mit Englischer....

Hier geldt inderdaad echter het gelijkwaardigheidsbeginsel. Als er al een in Duitsland bekend is, kun je zo een wissel doen. Zo hoort het eigenlijk ook te zijn, maar ja, regels zijn regels en daar zijn onze vrienden hier over de westelijke grens wel redelijk consequent in.

Marijn & Simba & Serious

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0c9bffeccb7e2b111f72791efd4147c0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8963192, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marijn & Simba

TD5 is TD5. Die enkele afwijking accepteren ze wel. Belasting betalen moet je toch >
Sterker nog, als je je motor origineel laat, en je opbouw ook, heb je 2/3 en is het ook goed. Als het maar gelijkwaardig is en je overleg met de RDW pleegt

Marijn & Simba & Serious

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('476b4e8d433b9fbfbf7399329bc41090', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8963215, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

ja die belasting he,,,

Maar belasting betalen voor een oude 110 was ik toch echt niet van plan, maar de boven beschreven weg is de enige juiste dus? Nieuw chassis td 5 aanbieden en naderhand met opbouwen aanpassen aan de 110? Verder wilde ik alles origineel laten dus zit aan de goede kant van die 2/3 regel dan..

Wie weet wat een origineel (stalen dus) landrover td 5 chassis kost? en waar te bestellen om de juiste documenten erbij te krijgen, wie o wie heeft dit al eens gedaan?
Paul Stroink

Bericht door Paul Stroink »

officieel moet je je chassis vervangen door een like-for-like vervangingsdeel. Een TD5 chassis is geen 2.5n/a of 2,25na of 3.5v8 of 2.5b chassis, de RDW hoeft dit daarom niet te accepteren. Land Rover levert geen andere dan TD5 chassis meer, officieel is het dus eigenlijk niet mogelijk om legaal je chassis te vervangen.
Als je echter een vriendelijke keurmeester treft zou het best eens kunnen lukken.
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

mmm? dus wat nu??

De I-Vinner van dichstbijzijnde RDW station contacten via hun geweldige 0900 nummer en daar alles voorleggen?? En dit zwart op wit vragen?
Lijkt me nogal een gok om nieuw landrover chassis te kopen en dan te horen dat niet gaat lukken bij de rdw, dan kunnen ze toch niet je kenteken innemen? Je hebt dan alleen chassis voor $%^&# gekocht..
Marc-my-Words

Paul Stroink Schreef:
> officieel moet je je chassis vervangen door een
> like-for-like vervangingsdeel. Een TD5 chassis is
> geen 2.5n/a of 2,25na of 3.5v8 of 2.5b chassis, de
> RDW hoeft dit daarom niet te accepteren. Land
> Rover levert geen andere dan TD5 chassis meer,
> officieel is het dus eigenlijk niet mogelijk om
> legaal je chassis te vervangen.
> Als je echter een vriendelijke keurmeester treft
> zou het best eens kunnen lukken.

Precies, dat is dus punt 1 dat pleit voor een gelijkwaardig vervangingschassis.
Punt 2 is de (EU) mededingingsregels -- als alleen de oorspronkelijke fabrikant een vervanginsdeel mag maken is er geen vrije markt/mededinging.
Punt 3 is een verklaring van de fabrikant - die van de chassis - dat het chassis gelijkwaardig is -- immers alleen de fabrikant weet wat hij gebrikt/maakt, en het is een heel rare gedachte dat de oorspronkelijke auto-fabrikant een product van een concurrent gaat testen.
En dan punt vier: in overleg gaan met de RDW, alles documenteren navragen etc.
Vraag ook steeds naar de hieromtrent van belang zijnde regels (ook weer zwart op wit).

Iets vergelijkbaars is wat betreft de 88 chassis al doorgezet, en eerder al wat betreft de 2CV chassis.

Als dan alles OK lijkt - eventueel later checken bij iemand die doorgestudeerd heeft in dit soort dingen (die zijn wel een stuk duurder als een gemiddels werkplaatstarief) - dan gewoon doen vlgs de regels. Als ze dan niet conform de verwachting oordelen een voor beroep vatbare beslissing vragen en een en ander door een bezwaar en beroepstraject terkken.

Bedenk: het gaat je om de belasting, het is je dus wat waard.
Om te beginnen moet je in overleg en je documenteren, dat is dus een investering in tijd en papier. Wellicht kom je er zo al uit.
Volgende stappen zijn wellicht duurder maar zolang je kans op de hoofdprijs maar hoog genoeg is ...

Marc
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Hoi Marc,

Weer bedankt voor je volledige omschrijving, is nou precies waar ik ook allemaal aandacht, vind ook zo onrechtvaardig dat het voor een eend wel legaal kan (kitcar basis) en voor bepaalde landrovers nog steeds niet.
Heb Marsland gemaild met zo een soort verzoek om een verklaring af te geven over hun chassis, ben benieuwd..heeft iemand misschien het email adres van Marsland welke ik het beste kan gebruiken??
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Marc nog even een vraag,

Wat bedoelde je met "het gaat je om de belasting", de wagen heeft al kenteken en met nieuw chassis voldoet hij toch gewoon aan de 2/3 regel dus belastingvrij toch?
Marc-my-Words

Wijnand1 Schreef:
> Marc nog even een vraag,
>
> Wat bedoelde je met "het gaat je om de belasting",
> de wagen heeft al kenteken en met nieuw chassis
> voldoet hij toch gewoon aan de 2/3 regel dus
> belastingvrij toch?

Ik bedoel: het gaat jou om de belasting(vrijheid), en dat is je kennelijk wat waard, en tegelijkertijd heb je wel een nieuw chassis.
Ofwel, jammer dat niemand eerder het goed en tot de bodem heeft uitgezocht maar er is in ieder geval voor jou een financiele drijfveer.
Zie het vanaf nu als een loterij waarbij je de winstkans kan beïnvloeden.
Er zijn er meer zoals jij, dus is het slimmer met een paar gelijk gestemden op te trekken, en eventueel samen te investeren in de juridische bijstand.

Immers, wie geen belastingvrijheid in het vooruitzicht heeft kan ook best leven met een samengesteld voertuig.

Groeten Marc
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Oke duidelijk Marc,

Beetje symbolisch omschreven maar voorruit :-), bij deze dus: wie voelt zich nog meer geroepen om e.e.a. uit te gaan zoeken op poten te zetten?? Juristen onder ons?Voor mij onbekend gebied en daarom misschien op voorhand al niet zinvol, maar nooit geschoten altijd mis?
Misschien beetje simpel gedacht, maar als het voor een 88 kan waarom dan niet voor de rest??
Hendrik "Blue-Box"

Bericht door Hendrik "Blue-Box" »

Ga gewoon eerst eens praten met de keurmester…………..

Met groet,
Hendrik “Blue-Box”

veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's

mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ae6f631923568daa938248bb3c193589', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 8964843, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Hallo,

Daarmee bedoel je de I-vinner van desbetreffende keurstation vermoed ik? Maar is het niet raar dat er voor 2cv wel goedgekeurde chassis zijn en landrover niet? Moet wel zeggen dat ik nu al veel geleerd heb!
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Verkeerd geplaatst zag ik,

Hallo Hendrik, je bedoelt de I-vinner (of is dat de keurmeester) van het desbetreffende keuringssation En dan gewoon dit keuringssation opbellen en vraag voorleggen welke chassis hij goedkeurt?

Hoor het weer graag.
paulus-109

omdat in een eerder chassis draadje al naar voren kwam dat de chassis voor de 110 een aantal versterkingen missen en het maken van de chassis kokers ander gebeurd.

alleen het td5 chassis is net zo sterk.

paul

oh ja, ik denk da hendrik bedoeld dat je gewoon eens langs het keuringsstation moet gaan en het hele probleem daar voorleggen aan de keurmeester. zodra je een bevredigend antwoord krijgt , laat je het zwart op wit bevestigen.
mailen gaat ook goed met de rdw overigens.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2009 06:39 door paulus-110.
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Hoi Paul,

Heb jij dus ervaring met mailen met de RDW, welk mailadres? Zie alleen het contctformulier op hun site waar je van alles moet invullen wil je het kunnen versturen o.a. kenteken e.d., beetje huiverig voor omdat je dan misschien wel gelijk kruisje bij je kenteken krijgt?
Marc-my-Words

Dag Paulus,

Ik meen me te herrinneren dat de Marsland chassis alle verstevigingen hebben, en daarmee geheel vergelijkbaar met origineel zijn (en dus zeker beter als een rot origineel, of een opgekalefaterd rot origineel).
De anderen Designa & .... hebben die niet naar het schijnt.

Een Marsland chassis, zeker gezien de erkenning van hun 88-chassis, is dus waarschijnlijk de beste basis - letterlijk en figuurlijk - om verder op te bouwen.

Marc (diegewooneenTd5chassisonderzijnTd5heeft)
Marijn & Simba

Neem contact op met de RDW (klik hier)

Stel je vraag en je weet wat je volgens hun kunt doen. Zo doen wij het ook als we wat specifieks willen weten.
Vooral eerlijk zijn, je hebt niks te verliezen want je hebt een kenteken!!
(tip: vooral de terugbelservice is super!)

Marijn & Simba & Serious

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('eb44144c053cf90e36f7ec85f1e07d37', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8966254, 600, 600, 'Loading image ...', false);
paulus-109

gewoon via het formulier gemaild zonder kenteken te vermelden, onder het motto van een algemene vraag.

paul
paulus-109

je hebt gelijk, ik was even in de war met richard,s
de chassis van ,,mars,, zijn wel verstevigd.

sorry voor mijn fout.

paul
richard78

Bericht door richard78 »

Ik zou ook gewoon even contact opnemen met de RDw onder het mom van een vrijblijvende vraag. Geen kenteken geven dan loop je ook geen riciso. Ik zou wel alles per E-mail doen. Duurt misschien iets langer maar je hebt het wel op papier staan. k kreeg ook iets toegezegdt via de telefoon maar bij de keuring bleek dat niet zo te zijn. Toen had ik graag het op zwart wit staan want dan had ik nu gewoon een geel kenteken.

Richard78
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Hallo,

Vandaag email van Marsland gehad met 3 bijgevoegde statements, voor mij nog niet helemaal duidelijk of ik er iets aan heb maar zijn 2 verklaringen 1 voor de series en 1 voor de defender, waarin Marsland verklaart dat zij de chassis hebben ingekocht bij GKN (de huis chassis bouwer van landrover) en de motorsteunen aanpassen en galvaniseren..volgens mij heb je hier niks aan als verklaring.
De derde bijgevoegde statement vind ik wel interessant maar voor mij als leek niks zinnigs over te zeggen, hij komt van GKN af en is gedateerd op 15 April 2009 vrij recent dus met daarop dik gedrukt "certificate of authenticity". waarin zij bevestigen zwart op wit dat de chassis door Marsland gebruikt van hun afkomstig zijn en ook voldoen aan alle gestelde eisen betreffende materiaal, kwaliteit en fabricage methode en ondertekend.

Misschien zijn deze documenten bij jullie al bekend maar ben erg benieuwd of er onder onze prikkers iemand is die wat meer juridische achtergrond heeft dan mij, ga in ieder geval verhaaltje opzetten op mail naar de RDW , als jullie nog tips hebben hoor ik het graag,

Vandaag bij 2 keuringssations geweest en 1x een vinner gesproken, kon niks zeker zeggen en wilde niks afspreken over welk chassis dan ook, ook afgelopen week 3x de rdw gebeld, super geholpen, echt waar, maar wel 3x ander antwoord..
Marc-my-Words

Dag Wijnand,

Zou je mij de mail/documenten kunnen toesturen.
(Als je op mijn onderstreepte naam klikt is er een berichten-optie.)
Ik ben wel nieuwsgierig wat ze nu verklaren.
Zou goed kunnen dat je een eerste stap verder bent.
(Aangenomen dat het geen "loze praatjes" zijn.)

Groeten Marc
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Hoi Mark,

Omdat je al paar goede tips gegeven hebt geen probleem om het je te mailen, aan loze praatjes doe ik trouwens niet..of je moet marsland / gkn bedoelen alhoewel dit best serieus overkomt. Mail mij op Marsland@live.nl en stuur je verklaringen toe!

Groeten Wijnand
Marc-my-Words

Wijnand1 Schreef:
> Hoi Mark,
>
> Omdat je al paar goede tips gegeven hebt geen
> probleem om het je te mailen, aan loze praatjes
> doe ik trouwens niet..of je moet marsland / gkn
> bedoelen alhoewel dit best serieus overkomt.
> .......
>
> Groeten Wijnand

Dag Wijnand,

Ik doelde op loze verkooppraatjes, en eigenlijk neem ik aan dat dat wel mee zal vallen.
Kijk verder in je mailbox.

Groeten Marc
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Hoi Marc,

Even voor de prik, en vallen de praatjes mee?

Groeten
Marc-my-Words

Dag Wijnand,

Even over jou hoofd het algemene publiek, en met name het chassis-publiek bedienen:

De documenten lijken mij een heeeel goede start voor een goed gesprek met de RDW.
Tot voor kort waren het "loze woorden" dwz de aanbieder die met zijn "loze" woorden de RDW moest overtuigen (en kennelijk lukte dat soms, als ik de suggesties in de berichten hier mag geloven) maar nu is er een stevig houvast. Wellicht wil de RDW meer maar dan moeten ze maar duidelijk maken wat en waarom (en of dat dan qua regelgeving wel gedekt is - ik krijg het gevoel dat er ook nogal wat individuele interpretatie bestaat).

Ik zou bijna zeggen "jammer dat mijn chassis het nog geruime tijd zal uithouden".

Groeten Marc
Marijn & Simba

Zou het dan niet super zijn dit document ergens te download zetten zodat iedereen er wat mee kan, als het bij de RDW allemaal gaat lukken?? Eenmaal goedkeuring, altijd goedkeuring lijkt me.

Marijn & Simba & Serious

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a7d909a2ed8fd1260a40811278049f3c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8971406, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wijnand1

Bericht door Wijnand1 »

Hoi Marijn of simba en of allebei,

Ieder die dit wil kan mij mailen op marsland@live.nl en zal dit een ieder toesturen, of de rdw of wie dan ook er verder iets aan heeft is mij totaal onbekend.
Wel is er een soort gelijke vraag verstuurd richting RDW, met daarin ook de verklaring van GKN...
Marijn & Simba

Simba mailt je niet, die staat onder de carport

Maar je hebt mail.

Marijn & Simba & Serious

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fbb93ce5fe807567f52ca294a3f3174c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8972303, 600, 600, 'Loading image ...', false);
richard78

Bericht door richard78 »

Van mij heb je ook een mailtje!

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6ace0f43920c7ec54f6be22785d56d81', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 8972881, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marc-my-Words

Heren, Heren, en Dames ook,

Wat een oorverdovende stilte .... wacht nu de ene helft op wat Wijnand1 bereikt, en heeft de andere helft zijn chassis opgeknapt of helemaal legaal van LandRover zelf? En bedenk eens wat een berg roestige chassis zal ontstaan als dit nu eens wil lukken -- met natuurlijk allerlei toch nog best bruikbare delen voor wie het graag origineel houdt.
Zelf hoor ik tot de luxe-lijers die een relatief jonge 110 hebben en dus nog even geen chassis-zorgen.

Groeten Marc
richard78

Bericht door richard78 »

Ik geloof dat er gewoon even op de achtergrond word gewerkt waarna er weer een mooie discussie kan ontstaan. Even geduldt, het ijzer is nog heet genoeg om te smeden. De rest wacht gewoon in spanning af.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2a0ad99b8a1875bf8139aeb08db3c957', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 8980804, 600, 600, 'Loading image ...', false);

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2009 11:29 door richard78.
Marc-my-Words

Tja - afwachten is nogal passief - maar goed met dit weer krijg je het al warm van het bier drinken.

Nog even een vraagje: Wie kan de discussie over de Marsland series chassis en hun goedkeuring terugvinden?
Ik krijg het zoeken niet op gang - zeker te warm (of teveel bier) - en ik weet dat er een en ander de revu gepasseerd is.

Groeten Marc
paulus-109

bedoel je deze? [landrover.startpagina.nl]
Plaats reactie