Luchtinlaat ? 2.5 l benzine

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
White Range

Luchtinlaat ? 2.5 l benzine

Bericht door White Range »

In de landrover 90 (2.5 benzine/gas) van mijn vriendinnetje tref ik een luchtfilter waarvan de luchtinlaatzijde eigenlijk alleen met goed fatsoen naar de motor gericht kan zijn en verder geen slangen richting grill of iets dergelijks. Nou zit ik te denken om om de linker wing ook een luchthapper te zetten (om niet direct een snorkel te plaatsen).Ben nl in de veronderstelling dat koudere frisse lucht beter is. Zijn er mensen die hetzelfde hebben gedaan en wat zijn de ervaringen. En hoe gaat dat met regenwater ? truukje ? groet.
White Rage

Re: Luchtinlaat ? 2.5 l benzine

Bericht door White Rage »

Ik heb inmiddels begrepen dat je bij gas de luchtaanvoer niet positief moet forceren. Maar zijn er helemaal geen ervaringen ?
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De carburateur van de 2.5 heeft geen temperatuurcompensatie en wil daarom graag een zo constant mogelijke temperatuur.
Het verschil in luchttemperatuur bij verschillende omgevingstemperaturen is onder de motorkap het meest constant en daardoor een mooie plaats voor de luchtinlaat voor deze motor.
Te koude lucht voor de carburateur zorgt ervoor dat deze z'n werk niet goed kan doen (slechte menging en mogelijk zelfs bevriezing).
In het spruitstuk wordt het mengsel door de (thermisch) gekoppelde inlaat en uitlaat nog eens opgewarmd om neerslaan van de benzine in het inlaatspruitstuk te voorkomen.

Dennis B
White Range

Bericht door White Range »

Dennis, dank je hier heb ik wat aan. Had al bijna de flex in het spatbord gezet om een tweede luchtopening te maken maar jou verhaal snijd hout. Daar waar ik me liet leiden door verhalen dat koele aanzuiglucht altijd het beste is lees ik nu argumenten waar ik niet om heen kan. Dank je
Plaats reactie