Revisiemotor inrijden, wat wel en wat niet?
-
Hanzzl
Revisiemotor inrijden, wat wel en wat niet?
Beste prikkers,
Na ruim een jaar komt Ysbrandt (Series III 88 Stawag 1973) aanstonds weer op de weg, met zijn eigen, gereviseerde 2.25 petrol motor!
YES!!
Maar nu he ... wat is een verstandige manier om de nieuwe deeltjes in het blokje op elkaar in te laten werken? Ik heb nog nooit een nieuwe auto / motor gehad, dus inrijden is een vreemd fenomeen voor mij.
Wat zijn de Do's and Don'ts?
En na hoeveel kilometer kan je zeggen, die is ingereden?
Groetjes,
Hanzzl
Na ruim een jaar komt Ysbrandt (Series III 88 Stawag 1973) aanstonds weer op de weg, met zijn eigen, gereviseerde 2.25 petrol motor!
YES!!
Maar nu he ... wat is een verstandige manier om de nieuwe deeltjes in het blokje op elkaar in te laten werken? Ik heb nog nooit een nieuwe auto / motor gehad, dus inrijden is een vreemd fenomeen voor mij.
Wat zijn de Do's and Don'ts?
En na hoeveel kilometer kan je zeggen, die is ingereden?
Groetjes,
Hanzzl
-
G-men (Gargamel)
Re: Revisiemotor inrijden, wat wel en wat niet?
Volgens mij is het allemaal vrij eenvoudig. In elk geval niet teveel toeren, gevarieerd rijden (veel schakelen) en vooral de boel even goed op temperatuur laten komen. . Niet lange stukken op 1 toerental rijden, in het begin geen hoge toeren draaien.
Na 1000 km even ander filter en olie. Dan komt het helemaal goed.
Helemaal ingereden zit je denk ik zo tussen de 5 en 10k kilometer.
Gerrit
Na 1000 km even ander filter en olie. Dan komt het helemaal goed.
Helemaal ingereden zit je denk ik zo tussen de 5 en 10k kilometer.
Gerrit
-
Hanzzl
Dus je kan beter wat kleinere korte stukjes door stad en platteland rijden dan meteen een lang stuk de snelweg op bijvoorbeeld?
-
Reinoud W
Heel goed
En LET OP NA 1000 KM Kopbouten aanhalen NIET VERGETEN
Is mij ook gebeurdt Koppakking lek PECH
En LET OP NA 1000 KM Kopbouten aanhalen NIET VERGETEN
Is mij ook gebeurdt Koppakking lek PECH
-
Frank 110V8
Nee Zeker gaan korte stukjes, zorg dat de motor mooi rustig warm word.
groet frank
groet frank
-
Puffino
of jij je kopbouten moet natrekken weet ik niet.
Wel dat je "gewoon normaal" moet rijden in het begin, dus inderdaad relaxed, gevarieerd, en vooral niet meteen "tjop de snelweg op". Hoewel je op de snelweg ook gewoon 80 kunt rijden wat al minder erg is
Gefeliciteerd, Hanzzl, want het was wel erg lang Hanzzzzzzzzzzzzzl he? Geniet ervan!!
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Wel dat je "gewoon normaal" moet rijden in het begin, dus inderdaad relaxed, gevarieerd, en vooral niet meteen "tjop de snelweg op". Hoewel je op de snelweg ook gewoon 80 kunt rijden wat al minder erg is
Gefeliciteerd, Hanzzl, want het was wel erg lang Hanzzzzzzzzzzzzzl he? Geniet ervan!!
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
Lucas van Lierop
Hehe eindelijk!, gefeliciteerd Hans!
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
sjeroens
idd varierend toerental/ snelheid/ versnelling, snelweg vermijden. Niet te hoog toerental (weet niet wat normaal is voor jouw blok)
Ik heb voor mijn v8 2000km aangehouden en toen olie verwisseld + filter. alles nakijken/ natrekken.
hou in het begin een wat dunnere olie aan (en check regelmatig..) in het begin zal hij wat verliezen via cylinderwanden.
Ook normaal is een wat hogere temperatuur. indien je op gas rijd: inrijden op benzine, is wat vetter.
sccs met inrijden,
jeroen
Ik heb voor mijn v8 2000km aangehouden en toen olie verwisseld + filter. alles nakijken/ natrekken.
hou in het begin een wat dunnere olie aan (en check regelmatig..) in het begin zal hij wat verliezen via cylinderwanden.
Ook normaal is een wat hogere temperatuur. indien je op gas rijd: inrijden op benzine, is wat vetter.
sccs met inrijden,
jeroen
-
seven
Bij mijn revisie motor zit aparte "inrijd" olie, meende dat ik daar 1000km mee moest rijden. Kopbouten aanhalen is mij niet verteld.
grtn
grtn
-
luc.b
Volgens mij is die inrijd olie gewoon hele goedkope olie, omdat hij er toch weer uit moet.
Ik weet uit de racerij dat het inrijden van een blok daar is:
Warm rijden ( en dan ook netjes rustig aan )
Vol gas door alle versnellingen en weer terug
dit een aantal keer en dan nieuwe olie erop en natrekken.
Ik zou dit bij mijn laro blokje niet te gek doen, feit is wel dat er met meer toeren meer olie rondgepompt word
en er meer olie opgespetterd word en dus goede smering.
Ik kan geen reden vinden om het rustig aan te doen of de snelweg te mijden.
suc6
;luc
Ik weet uit de racerij dat het inrijden van een blok daar is:
Warm rijden ( en dan ook netjes rustig aan )
Vol gas door alle versnellingen en weer terug
dit een aantal keer en dan nieuwe olie erop en natrekken.
Ik zou dit bij mijn laro blokje niet te gek doen, feit is wel dat er met meer toeren meer olie rondgepompt word
en er meer olie opgespetterd word en dus goede smering.
Ik kan geen reden vinden om het rustig aan te doen of de snelweg te mijden.
suc6
;luc
-
Hanzzl
Klopt, Sander.
Het was heeeeel lang.
Vanaf Prikkersdag 2008 Oude Pekela om precies te zijn.
Maar goed, Lang wachten , sparen, klooien en vloeken wordt nu toch beloond.
Oohhh ... heb er zin in!!!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2009 00:01 door hanzzl.
Het was heeeeel lang.
Vanaf Prikkersdag 2008 Oude Pekela om precies te zijn.
Maar goed, Lang wachten , sparen, klooien en vloeken wordt nu toch beloond.
Oohhh ... heb er zin in!!!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2009 00:01 door hanzzl.
-
Hanzzl
Lang verhaal Lucas.
Vertel ik je nog wel een keer.
Maar aanstonds eerst eens een vreugderondje rijden!
Vertel ik je nog wel een keer.
Maar aanstonds eerst eens een vreugderondje rijden!
-
Hanzzl
Mannen, bedankt voor alle tips.
Ik ga lekker rustig aan beginnen, beetje relaxed toeren, het ding eens mee naar werk nemen, een boodschapje doen een dorp verderop enz.
En ik zit al de kwaliteit van enkele onverharde weggetjes in de buurt te peilen. Kriebelt het soms? Joh, je meent het!
Ik ga lekker rustig aan beginnen, beetje relaxed toeren, het ding eens mee naar werk nemen, een boodschapje doen een dorp verderop enz.
En ik zit al de kwaliteit van enkele onverharde weggetjes in de buurt te peilen. Kriebelt het soms? Joh, je meent het!
-
Puffino
we duimen!!
Houd ons op de hoogte he!?
We willen graag de smile "voelen"
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Houd ons op de hoogte he!?
We willen graag de smile "voelen"
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
Dick Kruijt
Hoi Hans,
Gefeliciteerd met dit resultaat!
Inloop motorolie heb ik van Turner gekregen toen ik een gereviseerd blok van hen terugkreeg. Ik heb er nog een paar liter van staan. En de instructies van Turner voor inrijden. Als je dat wil hebben, kom je 't maar (kosteloos) halen.\
Groet, Dick
Gefeliciteerd met dit resultaat!
Inloop motorolie heb ik van Turner gekregen toen ik een gereviseerd blok van hen terugkreeg. Ik heb er nog een paar liter van staan. En de instructies van Turner voor inrijden. Als je dat wil hebben, kom je 't maar (kosteloos) halen.\
Groet, Dick
-
Hanzzl
Ha Dick,
Die olie hoeft niet echt, maar misschien kan ik mijn garage er blij mee maken. Ben jij er op een nette manier van af. Ik zal eens vragen of ze er wat mee kunnen.
De instructies maken me nieuwschierig. Je mag me ook best een copie sturen. Van de andere kant, ik moet nu eerst 500 km met wisselend toerental inrijden, dus ophalen is gelijk weer een leuk ritje.
Sms je adres maar. nulzes viervier nulzestwee nultweenegen
Groetjes,
Hans
Die olie hoeft niet echt, maar misschien kan ik mijn garage er blij mee maken. Ben jij er op een nette manier van af. Ik zal eens vragen of ze er wat mee kunnen.
De instructies maken me nieuwschierig. Je mag me ook best een copie sturen. Van de andere kant, ik moet nu eerst 500 km met wisselend toerental inrijden, dus ophalen is gelijk weer een leuk ritje.
Sms je adres maar. nulzes viervier nulzestwee nultweenegen
Groetjes,
Hans
-
Hanzzl
Nou Sander,
De smile kan je je wel voorstellen denk ik. Ik zat juichend achter het stuur! YES!!!!
Een smetje op de vreugde was dat ik het garage-erf af wilde rijden en de richtingaanwijzers het niet deden. Grrr. Paar uur verder was het opgelost, houtjetouwtje ... een extra draadje getrokken ...Blijft een Land Rover he?
Maar rijden als een zwevend tapijt! Heeeeeeeeel mooi lopend motortje! Zo zacht als .... tja, wat is net zo zacht als een 2.25 petrolblokje? Genieten! Ok, even wennen aan het zoekend weggedrag, maar dat ging heel snel. Heerlijk, zo'n ouwe tractor.
Voelde me gelijk weer de bink.
En nu fijn inrijden. Gisteren binnendoor naar huis getuft. Dat gaan we de komende tijd meer doen.
Groetjes en tot ziens!
Hans
De smile kan je je wel voorstellen denk ik. Ik zat juichend achter het stuur! YES!!!!
Een smetje op de vreugde was dat ik het garage-erf af wilde rijden en de richtingaanwijzers het niet deden. Grrr. Paar uur verder was het opgelost, houtjetouwtje ... een extra draadje getrokken ...Blijft een Land Rover he?
Maar rijden als een zwevend tapijt! Heeeeeeeeel mooi lopend motortje! Zo zacht als .... tja, wat is net zo zacht als een 2.25 petrolblokje? Genieten! Ok, even wennen aan het zoekend weggedrag, maar dat ging heel snel. Heerlijk, zo'n ouwe tractor.
En nu fijn inrijden. Gisteren binnendoor naar huis getuft. Dat gaan we de komende tijd meer doen.
Groetjes en tot ziens!
Hans
-
Puffino
Heee, tof man!
Ga er lekker van genieten, enne, probeer ook meteen effe dat zoekerige stuurgedrag iets te verbeteren, kennelijk zit dat niet lekker in mekaar....
Maar, houd die smile vast!
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Ga er lekker van genieten, enne, probeer ook meteen effe dat zoekerige stuurgedrag iets te verbeteren, kennelijk zit dat niet lekker in mekaar....
Maar, houd die smile vast!
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
A3
Fijn dat je je eigen blok hebt kunnen behouden. Blijft het toch aardig orgineel. (matching numbers blok en chassis, zoals die op de invoerpapieren stond, kan ik me nog herinneren)
Ad Rietman
MiniFoto-IFWKC8KD.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b38674403f04d4eb105805203918f8ab', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-IFWKC8KD.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-IFWKC8KD.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-IFWKC8KD.jpg', '', 8977682, 600, 600, 'Loading image ...', false);
'De Engel'
Ad Rietman
MiniFoto-IFWKC8KD.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b38674403f04d4eb105805203918f8ab', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-IFWKC8KD.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-IFWKC8KD.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-IFWKC8KD.jpg', '', 8977682, 600, 600, 'Loading image ...', false);
'De Engel'