ABS Pomp RRC blijft lopen
-
Frank 110V8
ABS Pomp RRC blijft lopen
Prikkers,
de ABS pomp van mijn RRC blijft de laatste tijd regelmatig lopen als ik de auto afzet. als ik dan de stekker loshaal en direct weer erin stop blijft hij lopen. wach ik een paar uur met het terug doen van de stekker dan begint de pomp niet weer. Herkent iemand de symtomen en heet iemand een idee waar ik het moet zoeken?
groet frank
Groet
Frank
de ABS pomp van mijn RRC blijft de laatste tijd regelmatig lopen als ik de auto afzet. als ik dan de stekker loshaal en direct weer erin stop blijft hij lopen. wach ik een paar uur met het terug doen van de stekker dan begint de pomp niet weer. Herkent iemand de symtomen en heet iemand een idee waar ik het moet zoeken?
groet frank
Groet
Frank
-
Andrew Colville
Re: ABS Pomp RRC blijft lopen
Ik denk dat de pomp relais blijft hangn ( ofwel de contacten blijven plakken)
de oplossing zou zijn eerst deze relais eens te vervangen door een nieuw exemplaar.
als de auto van na 90 maar voor 94 is dan zit deze onder de linkervoorstoel.
mocht dit geen plossing geven dan kan het de druk sensor nog zijn of evt lucht in het systeem, maardan zullen de remmen ook sponzich zijn.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
de oplossing zou zijn eerst deze relais eens te vervangen door een nieuw exemplaar.
als de auto van na 90 maar voor 94 is dan zit deze onder de linkervoorstoel.
mocht dit geen plossing geven dan kan het de druk sensor nog zijn of evt lucht in het systeem, maardan zullen de remmen ook sponzich zijn.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
-
Frank 110V8
Andrew,
Bedankt voor je antwoord, de carroserie is van 89, maar naast/onder de linkerstoel zit een aantal relais. Weet jij toevallg welke van de pomp is? anders kan ik ze natuurlijk gewoon gaan trekken, dn merk ik het vanzelf.
groet frank
Bedankt voor je antwoord, de carroserie is van 89, maar naast/onder de linkerstoel zit een aantal relais. Weet jij toevallg welke van de pomp is? anders kan ik ze natuurlijk gewoon gaan trekken, dn merk ik het vanzelf.
groet frank
-
kawa
He Frank zelfde probleem hierzo, alleen maakt die van mij ook nog eens veel lawaai, gaat een andere worden ben ik bang
Dus als iemand nog een goeie pomp heeft hou ik me aanbevolen
Btw gaat die van mij willekeurig aan en uit lijkt het wel, ik denk dat dat komt omdat er een paar sensordraden loshangen
Grtz Hans www.dridze.nl
Dus als iemand nog een goeie pomp heeft hou ik me aanbevolen
Btw gaat die van mij willekeurig aan en uit lijkt het wel, ik denk dat dat komt omdat er een paar sensordraden loshangen
Grtz Hans www.dridze.nl
-
Andrew Colville
Ik durf niet te zeggen welke het is maar je kunt ze ongestraft een voor een los nemen, aand deze relais voet zitten een paar dikke draden iig.
Hans , dat jou pomp uit zigzelf in en euitschakeld kan van alles zijn , durk verlies, lucht een storing of een defecte sensor. probeer eerst eens het hele systeem te verversen je rempedaal moet helemaal boven in al keihard zijn als het systeem goed ontlucht is. je zit dan ook vrij snel met je neus tegen de voor ruit als het systeem op orde is
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Hans , dat jou pomp uit zigzelf in en euitschakeld kan van alles zijn , durk verlies, lucht een storing of een defecte sensor. probeer eerst eens het hele systeem te verversen je rempedaal moet helemaal boven in al keihard zijn als het systeem goed ontlucht is. je zit dan ook vrij snel met je neus tegen de voor ruit als het systeem op orde is
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
-
Frank 110V8
Andrew bedankt,
Ik heb nog even het schema bekeken en een relais vervangen, nu werkt alles weer ,
groet Frank
Ik heb nog even het schema bekeken en een relais vervangen, nu werkt alles weer ,
groet Frank
-
Bart van Dessel
Als we die Andrew niet hadden! Weet stiekem toch heel veel. Ik bel hem vaker dan dat hij mij belt.....
groetjes bart
groetjes bart
-
Andrew Colville
Fijn dat het weer werkt frank, vaak zijn het simpele dingen maar soms ook de duurdere delen deze begeven het dan meestal door slecht onderhoud, remvloeistof om de twee jaar vervangen.
Bart waren de koppen zoals verwacht?
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Bart waren de koppen zoals verwacht?
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5