Hella vacuumpomp
-
Frits Koks
Hella vacuumpomp
Ik ben bezig om een Hella vacuumpomp, type UP28, in mijn series 3 exdef. te bouwen.
Uiteraard met een omvormer 24-12 V.
Mijn vraag is of iemand weet hoeveel ampere dit type vacuumpomp moet hebben? Het staat niet op de pomp.
Ik weet dat er eerder mensen op deze site met zo'n pomp aan de gang zijn geweest.
Bij voorbaat dank,
Frits
Uiteraard met een omvormer 24-12 V.
Mijn vraag is of iemand weet hoeveel ampere dit type vacuumpomp moet hebben? Het staat niet op de pomp.
Ik weet dat er eerder mensen op deze site met zo'n pomp aan de gang zijn geweest.
Bij voorbaat dank,
Frits
-
Frits Koks
Re: Hella vacuumpomp
Bedankt voor de reactie, heb je ervaring met deze pomp?
Groet
Groet
-
Dennis101
Ja, een beetje.
Ik heb er 4 jaar terug eentje in mijn 88" S3 diesel gebouwd en daar doet hij het goed.
Dennis B
Ik heb er 4 jaar terug eentje in mijn 88" S3 diesel gebouwd en daar doet hij het goed.
Dennis B
-
mirza.denhond@hotmail.com
Hallo. Waarom zo moeilijk doen met een electrische vacuumpomp en dan nog via een omvormer. Oef... Ik heb gewoon een mechanische pomp geplaatst aangedreven door een V-riem. Voldoet prima. Deze pomp werd volop geplaatst in de vroegere Peugeot Diesels en is ook bij andere merken toegepast.
-
Exfietser
Hett hangte er maar vanaf wat je moeilijk vind. Een mechanische pomp is een heel mechanisch geknutsel met passende pully's, v-snaren en steuntjes enzo.
Een electrische pomp is twee draadjes en een slangetje aansluiten. Bovendien zijn die pmechanische ompjes steeds lastiger te vinden.
Arnold. (Die een mechanische pomp heeft.)
Een electrische pomp is twee draadjes en een slangetje aansluiten. Bovendien zijn die pmechanische ompjes steeds lastiger te vinden.
Arnold. (Die een mechanische pomp heeft.)
-
Frits Koks
Dennis,
Waarvan heb jij de stroom voor de pomp getrokken?
Grt
Frits
Waarvan heb jij de stroom voor de pomp getrokken?
Grt
Frits
-
Exfietser
Met een relais op de schakelaar van de rempedaal. Dus als je op de rem trapt gaan je remlichten branden en die spanning schakeld ook een relais dat dan weer je vacuumpompje start. De aanloopstroom van de pomp is waarschijnlijk te groot om hem direct via de remlichtschakelaar te laten lopen.
Arnold.
Arnold.
-
Dennis101
Je ziet het, Arnold heeft al het antwoord gegeven want die kent mijn 88" S3 ook.
Dennis B.
Dennis B.
-
van leur
Heb je nog meer gegevens van die vacuumpomp. De mijn mechanische is al voor de derde keer kapot.
Wil dat ook wel proberen een elec.
Bij voorbaat dank, Boy
Wil dat ook wel proberen een elec.
Bij voorbaat dank, Boy
-
Robert
En het is natuurlijk niet zo moeilijk om 12V van 1 accu af te takken...
-
Dennis101
Als je de verkorte levensduur van beide accu's accepteert is dat inderdaad gemakkelijk, maar als je graag een betrouwbare auto wil is het geen goed idee.
Dennis B
Dennis B