motor probleem
-
plaetje
motor probleem
ik heb al eerder vandaag vermeld, ik heb een probleem met de motor. (denk er zelfs een andere in te lepelen) Nu bij kleppen stellen een zuigend geluid, dus dan maar de kop er af of er niet een klep gebroken is. Nee dat dus niet, morgen dan de karterpan er onder uit. foto's zie [www.mijnalbum.nl] ik kan er niets aan zien (ja de koppakking is stuk) maar daarom loopt die toch niet op 3 cylinders. Wat kan het zijn.
-
Bart van Dessel
Re: motor probleem
Hoi Jo,
kan er geen verstuiver kapot zijn? Stukje gloeistift afgebroken? Ik denk dat met de kop lichten je een hoop kunt zien. Maar je hebt in je vorige bericht geen antwoord gegeven op je distributieriem die evt. een tandje versprongen kan zijn. Als die is versprongen dan kan een klep tegen je zuiger aankomen en dat je dan met de hand het blok niet verder kan draaien. Een startmotor is sterker en die duwt 'm dan door die weerstand en laat je blok dan toch lopen.
groetjes, Bart
kan er geen verstuiver kapot zijn? Stukje gloeistift afgebroken? Ik denk dat met de kop lichten je een hoop kunt zien. Maar je hebt in je vorige bericht geen antwoord gegeven op je distributieriem die evt. een tandje versprongen kan zijn. Als die is versprongen dan kan een klep tegen je zuiger aankomen en dat je dan met de hand het blok niet verder kan draaien. Een startmotor is sterker en die duwt 'm dan door die weerstand en laat je blok dan toch lopen.
groetjes, Bart
-
plaetje
Van die riem, ja was versprongen (1 tandje) en vanmorgen opnieuw ingestelt. En bij het stellen van de kleppen hoor ik dat een zuigend geluid bij een klep weet alleen niet meer welke. Ik heb de kop er af gehaald er is niets aan te zien alleen een lichte kras van de tweede klep op de eerste cylinder [www.mijnalbum.nl] daar staan de foto's van motor en kop.Ik zal morgen de karterpan er onderuithalen en dan de goeistiften even nakijken. Tevens is op de kleppen van de 3de cylinder te zien dat er iets tegen heeft gezeten.
Jo
Jo
-
Eric_1
Hoi
De koppakking lijkt anders flink kapot. Als dan compressie opgebouwt moet worden en die stroomt weg naar die andere zuiger krijgt die dus ook geen fatsoenlijke ontbranding en klinkt het ook of die cilinder dus niet mee doet. (en de andere zuiger blaast dan lucht mengel via de inlaat naar buiten wat je in je luchtfilter hoort.)
Groeten
Eric
De koppakking lijkt anders flink kapot. Als dan compressie opgebouwt moet worden en die stroomt weg naar die andere zuiger krijgt die dus ook geen fatsoenlijke ontbranding en klinkt het ook of die cilinder dus niet mee doet. (en de andere zuiger blaast dan lucht mengel via de inlaat naar buiten wat je in je luchtfilter hoort.)
Groeten
Eric
-
Bart van Dessel
Een klep die je zuiger heeft geraakt kan krom zijn en zal inderdaad lucht langs de klep blazen. Kop even laten afpersen bij revisiebedrijf. Als kop goed is dan moet je het in de kelder gaan zoeken (onderblok).
gr, Bart
gr, Bart
-
Exfietser
Ik denk dat de reden dat niet alle cilinders het doen, de lekke koppakking is. Ook het zuigende geluid kan daardoor komen.
En zoals je aangeeft cilinder drie heeft iets geraakt. Dan is er echt wel wat met je kleppen gebeurt. Kijk of ze recht zijn en controleer ook je klepgeleiders. De z.g. tappets en rollers. De messing tappets worden makkelijk ingedrukt. En als er een klepje raar zit kan die de boel best zoveel blokkeren dat het met de hand echt niet rond te krijgen is. Ik heb toen omdat ik het niet vertrouwde alle stoterstangen vervangen door nieuwe.
Verder is het mischien een iedee om je carter er onder uit te halen en dan er onder te gaan liggen en even met een zaklamp de boel controleren. Het is wel een vies werkje. Vraag me niet hoe ik dat weet.
Arnold.
En zoals je aangeeft cilinder drie heeft iets geraakt. Dan is er echt wel wat met je kleppen gebeurt. Kijk of ze recht zijn en controleer ook je klepgeleiders. De z.g. tappets en rollers. De messing tappets worden makkelijk ingedrukt. En als er een klepje raar zit kan die de boel best zoveel blokkeren dat het met de hand echt niet rond te krijgen is. Ik heb toen omdat ik het niet vertrouwde alle stoterstangen vervangen door nieuwe.
Verder is het mischien een iedee om je carter er onder uit te halen en dan er onder te gaan liggen en even met een zaklamp de boel controleren. Het is wel een vies werkje. Vraag me niet hoe ik dat weet.
Arnold.