slecht lopen s3

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ivar van leeuwen

slecht lopen s3

Bericht door ivar van leeuwen »

hallo prikkers

ik heb een probleem met brandstof toevoer/ ontsteking

omdat da auto (2,25 b s3 1976) niet heel erg netjes liep ben ik begonnen aan het reviseren van de brandstof toevoer
allereerst heb ik een nieuwe verdeler geplaatst en afgesteld liep toen prima
carburateur laten schoonmaken toen nog liep hij ook prima

nieuwe brandstof pomp hierna begon het gezeur
nieuwe bobine (ging ondertussen stuk)
nieuwe kabels (stuk voor stuk vervangen)
oja en alle slangen vervangen

de auto start nu wel maar het is net of hij op 2 pitten loopt
als ik maar een beetje gas geef slaat hij af

wie kan mij helpen met een tip
oje ik wil nakijken of ik niet stiekem da bougie kabels verkeerd heb maar kan niet vinden welke volgorde het zou moeten zijn
kan iemand mij die vertellen

alvast bedankt voor de hulp

groeten ivar
luc.b

Re: slecht lopen s3

Bericht door luc.b »

Het lijkt erop dat hij niet genoeg benzine krijgt, misschien eens even de oude pomp terug plaatsen ?
Je kunt ook eens een voor de bougies eruit draaien en dan kijken of ze vonken en wat de staat is.

suc6

Luc
Roy B

Bericht door Roy B »

onstekingsvolgorde staat meen ik op je inlaatspruitstuk of daar ergens in de buurt. Wanneer je alles optijd zet en je de verdelerkap eraf haalt is de positie waar de rotor dan staat de eerste cilinder in de onstekingsvolgorde (meen ik mij teminste te herrinneren)

Maar lijkt er inderdaad meer op dat de brandstoftoevoer niet goed is. Haal de slang is los bij je carb. en kijk is hoeveel brandstof eruit en of dit minder of meer is dan met de oude pomp.
VincentM

Bericht door VincentM »

Hallo Ivar,

Je hebt al een hoop gedaan.
Het klinkt alsof je bijna klaar bent.
Hier een plaatje hoe mijn ontsteking zit. Ja, precies daar onder stof.

[www.mijnalbum.nl]

Die rode die los hangt hoort in het midden natuurlijk.
Zijn je kabels toevallig erg goedkoop? Dat zou ook kunnen schelen.
Waar woon je? Misschien dat er iemand in de buurt woont, die even mee wil kijken....

Groet VincentM
ivar van leeuwen

Bericht door ivar van leeuwen »

alvast bedankt allemaal

aan het plaatje te zien zit dat goed

ik ben nu aan het kijken naar mijn brandstof pomp (als ik handmatig op pomp komt en maar een heel klein druppeltje mee )
zou het kunnen dat te tank verstopt zit (in het oude bezink bad zat wel een hoop troep.

ik ga nog even verder klussen

groet ivar
wiens toetsenbord nu flink vies is : )
Frans Mien Mesjien

Bericht door Frans Mien Mesjien »

ALS het blok loopt, welke kleur heeft de rook dan? Het kan ook zomaar zijn dat er teveel brandstof in komt en te weinig lucht. Dan is de rook zwart. Je kan ook de volledige ontsteking los maken bij de grondplaat en dan het geheel draaien tot de motor goed loopt en dan nog eens kijken wat er verder gebeurt.
Als je linksom draait kom je bij een punt waar de motor gaat afslaan en als je rechtsom draait ook, dus daar tussenin moet je zijn.
Cor

Bericht door Cor »

FF niet moeilijk doen over de ontsteking: moet zijn 1 - 3 - 4 - 2: als je aan de R-zijde van de auto staat en je op de verdelerkap kijkt, zit de bougiekabel van de 1e cylinder R boven, vandaar ga je tegen de klok in naar L-boven (= 3) , L-onder is 4 enige overgebleven is 2. Midden is uiteraard bobine..
Plaats reactie