Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
-
VincentM
Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Hallo,
Vandaag caterpan eraf gehaald.
En wat foto's gemaakt van de cilinderwanden.
[www.mijnalbum.nl]
Heeft het nog zin om in deze motor geld te steken?
Of moeten de koppen er toch af?
Graag meningen.
Bedankt groeten Vincent.
Mocht je een motor weten voor weinig, hoeft geen V8 te zijn, dan graag!
Vandaag caterpan eraf gehaald.
En wat foto's gemaakt van de cilinderwanden.
[www.mijnalbum.nl]
Heeft het nog zin om in deze motor geld te steken?
Of moeten de koppen er toch af?
Graag meningen.
Bedankt groeten Vincent.
Mocht je een motor weten voor weinig, hoeft geen V8 te zijn, dan graag!
-
Martijn ten Broeke
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Staan 2 V8 's teab op de markt!
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('56142e91f0dce5aed73842bc02852a20', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 8863262, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('56142e91f0dce5aed73842bc02852a20', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 8863262, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
RoLandrover
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
ziet er inderdaad niet helemaal fris meer uit,..
voor zover met een foto te beoordelen.
grtn
RoLandRover
voor zover met een foto te beoordelen.
grtn
RoLandRover
-
Jan Willem
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Wat zegt de compressie test??
Lekt hij op de koppaking naar buiten??
Heb je overdruk op het koelwater en/of carter.
Zegt meer dan de beelden denk ik.
suk6 overigens
JW
Lekt hij op de koppaking naar buiten??
Heb je overdruk op het koelwater en/of carter.
Zegt meer dan de beelden denk ik.
suk6 overigens
JW
-
VincentM
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Hallo Martijn,
Bredankt. Ja, die heb ik gezien. Je bedoelt die met een tik in de motor?
En nog een in Brabant (disco1992).
Ik weet niet heel veel van deze motoren. Ik heb niet zo heel veel vertrouwen in afdankertjes van anderen....
Waarom doe je een goede motor weg?
Waarom laat jij die koppen vlakken? Koppakking lekkage?
Suuces groet Vincent.
Bredankt. Ja, die heb ik gezien. Je bedoelt die met een tik in de motor?
En nog een in Brabant (disco1992).
Ik weet niet heel veel van deze motoren. Ik heb niet zo heel veel vertrouwen in afdankertjes van anderen....
Waarom doe je een goede motor weg?
Waarom laat jij die koppen vlakken? Koppakking lekkage?
Suuces groet Vincent.
-
VincentM
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Bedankt voor je reactie.
Groet VincentM
Groet VincentM
-
VincentM
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Hallo Jan Willem,
Nee, geen compressie test gedaan.
Olieprobleem. Oliepomp versleten door gruis ( zand? ) in de olie. Geen overdruk of onderdruk voor zover ik weet.
Koppakking lekt niet naar buiten.
Bij het rond tornen van de motor om cilinderwanden te kunnen zien, kwam er wel een gesis uit cilinders. Ik had de bougies erin gelaten.
Bedankt, groet Vincent.
Nee, geen compressie test gedaan.
Olieprobleem. Oliepomp versleten door gruis ( zand? ) in de olie. Geen overdruk of onderdruk voor zover ik weet.
Koppakking lekt niet naar buiten.
Bij het rond tornen van de motor om cilinderwanden te kunnen zien, kwam er wel een gesis uit cilinders. Ik had de bougies erin gelaten.
Bedankt, groet Vincent.
-
Martijn ten Broeke
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Yeb, waarschijnlijk de koppakking lek!
Succes
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3fb5ca6fd87c6ff9f42e74ccc2714e82', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 8866247, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Succes
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3fb5ca6fd87c6ff9f42e74ccc2714e82', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 8866247, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
VincentM
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Da's rot, maar niet erg.....
Heb je een idee van de oorzaak? Die koppakkingen gaan toch stuk bij te veel warmte?
Of heb ik dat mis. Ik heb Peters in Epse in mijn adres boekje gezet. Misschien heb ik in de toekomst nog een kopvlakker nodig...
Succes, groet VincentM.
Heb je een idee van de oorzaak? Die koppakkingen gaan toch stuk bij te veel warmte?
Of heb ik dat mis. Ik heb Peters in Epse in mijn adres boekje gezet. Misschien heb ik in de toekomst nog een kopvlakker nodig...
Succes, groet VincentM.
-
josleurs
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
hoi
kan je de strepen voelen met je vinger? zo ja, dan moeten de cilinder uit geboord worden naar een overmaat. zo niet heb je kans dat het met alleen honen en nieuwe zuiger veren weer goed is.
als je de motor tornt met de hand is het heel normaal dat je gesis hoort.
als je meer info wilt kan je me mailen, ben revisie monteur van beroep.
grt jos
kan je de strepen voelen met je vinger? zo ja, dan moeten de cilinder uit geboord worden naar een overmaat. zo niet heb je kans dat het met alleen honen en nieuwe zuiger veren weer goed is.
als je de motor tornt met de hand is het heel normaal dat je gesis hoort.
als je meer info wilt kan je me mailen, ben revisie monteur van beroep.
grt jos
-
Frank 110V8
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Hoi,
Naar aanleiding van je oliepomp ben ik veel benieuwder naar je lagers, licht eens een krukaslager.
groet frank
Naar aanleiding van je oliepomp ben ik veel benieuwder naar je lagers, licht eens een krukaslager.
groet frank
-
Exfietser
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Als jij gruis en zand in de olie hebt gehad is dat natuurlijk door de hele motor gegaan. Dat zit dus nu nog overal. In alle oliekanalen en lagers dus ook. Ik denk dus dat je om alles goed te krijgen het hele blok gereinigd moet worden. Je de krukas moet (laten) nameten en dan mischien vervangen of slijpen dan alle lagers moet vervamgen. Zand is wel iets heel vervelends om er in te hebben. Of je moet boren hohnen etc. Dat kan eigenlijk alleen een vakman zien denk ik. Een compressie test en het meten van de (on)rondheid van de cilinder en aanwezigheid van een stootrand kunnen daar uitsluitsel over geven. Ik zou dat door een deskundig iemand laten checken Mischien dat Josleurs je hiermee kan helpen.
Dit soort dingen gaat veel kosten. Een ander lopend blokje is goedkoper denk ik. Alleen heb je dan andermans ellende en waarom doet iemand een blok weg? Als je gewoon voor een revisie gaat heb je daarna natuurlijk wel iets dat je kunt vertrouwen en waarvan je de status weet.
In dit soort gevallen is goedkoop vaak duurkoop. Je moet het goed doen en dat kost geld of je blijft met ellende en sores zitten. Per saldo zal dat dan duurder uitpakken. Als je de dingen die je niet zelf kunt doen zoals het boren en meten en blok schoonspoelen enzo laat doen en daarna alles zelf in elkaar zet kun je al behoorlijk besparen op de kosten. Je kunt dan dat geld besteden aan nieuwe nokkenassen. Behalve dat daar waarschijnlijk ook zand inzit schijnen die ook nog eens te kunnen verslijten.
Succes,
Arnold.
Dit soort dingen gaat veel kosten. Een ander lopend blokje is goedkoper denk ik. Alleen heb je dan andermans ellende en waarom doet iemand een blok weg? Als je gewoon voor een revisie gaat heb je daarna natuurlijk wel iets dat je kunt vertrouwen en waarvan je de status weet.
In dit soort gevallen is goedkoop vaak duurkoop. Je moet het goed doen en dat kost geld of je blijft met ellende en sores zitten. Per saldo zal dat dan duurder uitpakken. Als je de dingen die je niet zelf kunt doen zoals het boren en meten en blok schoonspoelen enzo laat doen en daarna alles zelf in elkaar zet kun je al behoorlijk besparen op de kosten. Je kunt dan dat geld besteden aan nieuwe nokkenassen. Behalve dat daar waarschijnlijk ook zand inzit schijnen die ook nog eens te kunnen verslijten.
Succes,
Arnold.
-
RoLandrover
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
yep,
en 't moet niet allemaal 'goud' zijn wat er blinkt inderdaad even een lagerkapje loshalen van de krukas. En als je toch bezig bent haal er meteen eens de/een van de kop(pen) af, dat werpt vaak alweer een heel wat beter licht op de situatie.
Kijk hier even voor wat je tegen kan komen wat betreft de lagerschalen.
succes! je bent nu aan een leuke klus begonnen die zeer bevredigend werkt als je torretje weer snort onder de motorkap.
Werk secuur en schoon wat je ook doet met het/een blok en houd je aan 'het boekje' wat betreft de opbouw van een blok.
houd je dus aan aanhaal momenten en tolleranties enz. m.a.w. zoek een WorkShopManual van je auto. TENZIJ je zo eigenwijs bent als ik en net als mij denkt te weten wat, en waarom je het doet. dan krijg je zoiets : Foto-S4KEJCNR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf2c4725a4637c2e409639d614aa8356', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S4KEJCNR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S4KEJCNR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S4KEJCNR.jpg', '', 8872276, 600, 600, 'Loading image ...', false);
deze ligt in mijn auto.
hey maak er wat moois van,..als je het voor elkaar krijgt zal je trots op jezelf zijn en meer zaken aan durfen pakken, Even de stap om eraan te beginnen, en dan het afmaken geeft je veel voldoening.
Ciao en de grtn
RoLandRover
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2009 23:26 door RoLandrover.
en 't moet niet allemaal 'goud' zijn wat er blinkt inderdaad even een lagerkapje loshalen van de krukas. En als je toch bezig bent haal er meteen eens de/een van de kop(pen) af, dat werpt vaak alweer een heel wat beter licht op de situatie.
Kijk hier even voor wat je tegen kan komen wat betreft de lagerschalen.
succes! je bent nu aan een leuke klus begonnen die zeer bevredigend werkt als je torretje weer snort onder de motorkap.
Werk secuur en schoon wat je ook doet met het/een blok en houd je aan 'het boekje' wat betreft de opbouw van een blok.
houd je dus aan aanhaal momenten en tolleranties enz. m.a.w. zoek een WorkShopManual van je auto. TENZIJ je zo eigenwijs bent als ik en net als mij denkt te weten wat, en waarom je het doet. dan krijg je zoiets : Foto-S4KEJCNR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf2c4725a4637c2e409639d614aa8356', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S4KEJCNR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S4KEJCNR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S4KEJCNR.jpg', '', 8872276, 600, 600, 'Loading image ...', false);
deze ligt in mijn auto.
hey maak er wat moois van,..als je het voor elkaar krijgt zal je trots op jezelf zijn en meer zaken aan durfen pakken, Even de stap om eraan te beginnen, en dan het afmaken geeft je veel voldoening.
Ciao en de grtn
RoLandRover
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2009 23:26 door RoLandrover.
-
Hannes 109V8
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Tsja,
gruis, versleten oliepomp, krassen.......waarom zou de "rest" beter zijn?
Persoonlijk zou ik er geen energie meer insteken en opzoek gaan naar een ander blok.
Deze uit elkaar trekken en de goeie onderdelen tekoop aanbieden of zelf als spare bewaren.
SUCCES!!!
Hans
gruis, versleten oliepomp, krassen.......waarom zou de "rest" beter zijn?
Persoonlijk zou ik er geen energie meer insteken en opzoek gaan naar een ander blok.
Deze uit elkaar trekken en de goeie onderdelen tekoop aanbieden of zelf als spare bewaren.
SUCCES!!!
Hans
-
VincentM
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Hallo Jos,
Bedankt voor je reactie.
Dat van dat gesis is geruststellend.
Die strepen lijken oppervlakkig, maar ik zal morgen eens even voelen. Dat heb ik nog niet gedaan.
Als je mij je adres wil mailen, dan graag. Je kan 'eenvoudig' op mijn naam klikken, dacht ik.
Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd of je zelf een blok goed schoon krijgt, ook de olie- en koelkanalen...
Bedankt voor je reactie.
Dat van dat gesis is geruststellend.
Die strepen lijken oppervlakkig, maar ik zal morgen eens even voelen. Dat heb ik nog niet gedaan.
Als je mij je adres wil mailen, dan graag. Je kan 'eenvoudig' op mijn naam klikken, dacht ik.
Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd of je zelf een blok goed schoon krijgt, ook de olie- en koelkanalen...
-
VincentM
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Hallo Frank,
Je bedoelt de krukas lager schalen denk ik?
Die moet je meteen vernieuwen begrijp ik als je ze los haalt.
Hoe je dan de maat van nieuwe bepaald weet ik ( nog ) niet.
Ik laat ze voor nu nog maar even zitten...
Bedankt voor je reactie. Als ik ze los haal zal ik je dat laten weten. Hoe de staat nu is.
Groet VincentM
Je bedoelt de krukas lager schalen denk ik?
Die moet je meteen vernieuwen begrijp ik als je ze los haalt.
Hoe je dan de maat van nieuwe bepaald weet ik ( nog ) niet.
Ik laat ze voor nu nog maar even zitten...
Bedankt voor je reactie. Als ik ze los haal zal ik je dat laten weten. Hoe de staat nu is.
Groet VincentM
-
VincentM
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Hallo Roland,
Da's een indrukkend blok.
Of ik ooit zo ver door druk, moet ik nog maar even zien.
Die lagerschade pagina is een mooie vondst!
Bedankt groet VincentM
Da's een indrukkend blok.
Of ik ooit zo ver door druk, moet ik nog maar even zien.
Die lagerschade pagina is een mooie vondst!
Bedankt groet VincentM
-
VincentM
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Hallo Hannes,
Een ander goed blok vinden is nog niet zo eenvoudig...
Je ziet niet veel aan een tweedehands blok aan de buitenkant.
Maar ik denk dat ik op zoek ga naar een 'wissel'-blok.
Deze eruit en dan nog eens rustig uit elkaar trekken.
Bedankt groet VincentM
Een ander goed blok vinden is nog niet zo eenvoudig...
Je ziet niet veel aan een tweedehands blok aan de buitenkant.
Maar ik denk dat ik op zoek ga naar een 'wissel'-blok.
Deze eruit en dan nog eens rustig uit elkaar trekken.
Bedankt groet VincentM
-
Henk Bossinade
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Vincent,als je dan toch besluit om de drijfstang lagers te demonteren,let er goed op dat elke lagerkap die je loshaalt bij de daarbijbehorende drijfstang blijft ! Dwz. een drijfstang en kap horen bij elkaar en mogen niet verwisseld/gemixt worden met anderen.Soms zijn ze al gemerkt/ genummerd , anders moet jij het doen VOOR demontage,let ook op de richtingsstippen!Raadpleeg hiervoor je werkplaatshandboek.Als je de krukashoofdlagerkappen demonteerd,let dan ook op de nummers die erop staan , evt. zelf nogmaals merken.De lagerkappen horen bij het motorblok en zijn niet uitwisselbaar met die van een ander blok , dwz.als een kap defect is ,dan is het blok total loss. In principe monteer je evt. later alles weer op de zelfde plaats terug,nummer en merk dus ook de zuigers etc. voordat je deze demonteerd.Succes,vr.gr. Henk B.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2009 00:12 door Henk Bossinade.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2009 00:12 door Henk Bossinade.
-
Henk Bossinade
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Vincent,waar woon jij? Vr gr Henk B.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2009 23:40 door Henk Bossinade.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2009 23:40 door Henk Bossinade.
-
VincentM
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Henk Bossinade Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vincent,als je dan toch besluit om de drijfstang
> lagers te demonteren,let er goed op dat elke
> lagerkap die je loshaalt bij de daarbijbehorende
> drijfstang blijft ! Dwz. een drijfstang en kap
> horen bij elkaar en mogen niet verwisseld/gemixt
> worden met anderen.Soms zijn ze al gemerkt/
> genummerd , anders moet jij het doen VOOR
> demontage,let ook op de richtingsstippen!Raadpleeg
> hiervoor je werkplaatshandboek.Als je de
> krukashoofdlagerkappen demonteerd,let dan ook op
> de nummers die erop staan , evt. zelf nogmaals
> merken.De lagerkappen horen bij het motorblok en
> zijn niet uitwisselbaar met die van een ander blok
> , dwz.als een kap defect is ,dan is het blok total
> loss. In principe monteer je evt. later alles weer
> op de zelfde plaats terug,nummer en merk dus ook
> de zuigers etc. voordat je deze
> demonteerd.Succes,vr.gr. Henk B.
Hallo Henk,
Na een tijdje nagedacht te hebben over allerlei optie's, ga ik het hel blok vervangen.
Ik heb de kennis en ruimte niet voor een totale revisie, op dit moment.
Als ik het blok vervangen heb, kan ik rustig het oude blok demonteren, schoonmaken en merken.
In een cilinderwand zit in ieder geval een voelbare ( dubbele ) kras 1,5 mm breed. De kop heb ik nog niet gelicht.
Ook dat doe nadat ik een ander blok erin lepel. Ik denk dat ik daarbij de hulp in roep van de garage hier in Boekelo.
Met de motor erin getakeld en gekoppeld aan versnellingsbak en chassis kan ik dan afmonteren.
In Engeland heb ik een gereviseerde motor gezien, v8. Nog even sparen en dan laten komen of halen, dat weet ik nog niet.
Bedankt voor je opmerkingen, dat helpt goed bij het inschatten van een klus.
Uit andere bijdragen van je begrijp ik dat je in Brabant woont. Da's toch al snel 2 uur rijden van Enschede ...
Mag ik je over een tijdje nog eens advies vragen over deze oude motor?
Bedankt, groet Vincent.
-------------------------------------------------------
> Vincent,als je dan toch besluit om de drijfstang
> lagers te demonteren,let er goed op dat elke
> lagerkap die je loshaalt bij de daarbijbehorende
> drijfstang blijft ! Dwz. een drijfstang en kap
> horen bij elkaar en mogen niet verwisseld/gemixt
> worden met anderen.Soms zijn ze al gemerkt/
> genummerd , anders moet jij het doen VOOR
> demontage,let ook op de richtingsstippen!Raadpleeg
> hiervoor je werkplaatshandboek.Als je de
> krukashoofdlagerkappen demonteerd,let dan ook op
> de nummers die erop staan , evt. zelf nogmaals
> merken.De lagerkappen horen bij het motorblok en
> zijn niet uitwisselbaar met die van een ander blok
> , dwz.als een kap defect is ,dan is het blok total
> loss. In principe monteer je evt. later alles weer
> op de zelfde plaats terug,nummer en merk dus ook
> de zuigers etc. voordat je deze
> demonteerd.Succes,vr.gr. Henk B.
Hallo Henk,
Na een tijdje nagedacht te hebben over allerlei optie's, ga ik het hel blok vervangen.
Ik heb de kennis en ruimte niet voor een totale revisie, op dit moment.
Als ik het blok vervangen heb, kan ik rustig het oude blok demonteren, schoonmaken en merken.
In een cilinderwand zit in ieder geval een voelbare ( dubbele ) kras 1,5 mm breed. De kop heb ik nog niet gelicht.
Ook dat doe nadat ik een ander blok erin lepel. Ik denk dat ik daarbij de hulp in roep van de garage hier in Boekelo.
Met de motor erin getakeld en gekoppeld aan versnellingsbak en chassis kan ik dan afmonteren.
In Engeland heb ik een gereviseerde motor gezien, v8. Nog even sparen en dan laten komen of halen, dat weet ik nog niet.
Bedankt voor je opmerkingen, dat helpt goed bij het inschatten van een klus.
Uit andere bijdragen van je begrijp ik dat je in Brabant woont. Da's toch al snel 2 uur rijden van Enschede ...
Mag ik je over een tijdje nog eens advies vragen over deze oude motor?
Bedankt, groet Vincent.
-
Eric&Betty Boop
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Martin v/d Velde gaat volgende week weer naar de ander kant van de plas.
Hij kan het blok misschien wel voor je meenemen.
Groet Eric.
--> mod_embed_images_loadimage('ac848a9a322c60c34f8b1f511cc7fc89', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=PDZCVM86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', '', 8935131, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('9d9887dbd91c1d83156c47d5135e7282', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=JR4NBGBE', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', '', 8935131, 600, 600, 'Loading image ...', false);
MiniFoto-C37WISQS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('65ffc1cab015a788f6a670c55f536510', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', '', 8935131, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-U3QEX83E.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a4645cf7f53bcf75c9f2df23908769d8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3QEX83E.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', '', 8935131, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hij kan het blok misschien wel voor je meenemen.
Groet Eric.
--> mod_embed_images_loadimage('ac848a9a322c60c34f8b1f511cc7fc89', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=PDZCVM86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', '', 8935131, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('9d9887dbd91c1d83156c47d5135e7282', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=JR4NBGBE', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', '', 8935131, 600, 600, 'Loading image ...', false);
MiniFoto-C37WISQS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('65ffc1cab015a788f6a670c55f536510', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', '', 8935131, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-U3QEX83E.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a4645cf7f53bcf75c9f2df23908769d8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3QEX83E.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', '', 8935131, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Hannes 109V8
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Succes Vincent!!!!
Die vanmij is "ook" gaan tikken, ik ga van-de-week ff proberen met motorflush (vervuilde klepstoter kanaaltjes volgens een motormonteur) en als dat niet helpt.......dan ga ik ook zoeken naar een ander blok!
Nogmaals succes
Hans
Die vanmij is "ook" gaan tikken, ik ga van-de-week ff proberen met motorflush (vervuilde klepstoter kanaaltjes volgens een motormonteur) en als dat niet helpt.......dan ga ik ook zoeken naar een ander blok!
Nogmaals succes
Hans
-
Henk Bossinade
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Hans,inderdaad is het vaak zo dat als een V8 gaat tikken,defecte of vervuilde hydr. klepstoters de oorzaak zijn en soms is de nokkenas dan ook niet al te fris meer. Echter kan het tikken ook veroorzaakt worden door 1 of meerdere kleptuimelaars.De kleptuimelaars van een V8 zijn van alu met een stalen taats die de klepsteel raakt,aan de andere kant zit een stalen kommetje waar de stoterstang in zit.Dit kommetje zit er ingeperst en wordt geborgd door 3 centerpuntjes.Het gebeurd weleens dat zo'n kommetje loskomt in de perspassing en een heel irritant getik veroorzaakt,vooral als er meerdere loszitten.Dit is te controleren door de complete tuimelaarsas (li en/of re ,waar je de tik denkt te horen) te demonteren en de kommetjes met remmenreiniger en perslucht TOTAAL vetvrij te maken(zodat ze niet meer door olie in de tuimelaar "plakken'') . Je kunt dan vaak met een kleine schroevendraaier oid. vaststellen welke evt. loszit.Ook kan te veel speling tussen tuimelaars en tuimelaaras getik veroorzaken.Mischien eerst dit even controleren voor je een nieuwe motor plaatst. Succes ,vr.gr. Henk B.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2009 21:32 door Henk Bossinade.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2009 21:32 door Henk Bossinade.
-
Hans 109V8
Re: Cilinder wanden V8 / vervolg oliepomphuis krassen.
Hoi Henk,
ZEER goeie tip!
De tik zit inderdaad maar aan 1 kant......dus zou heel goed kunnen!
Je hoort van me!
Groet
Hans
ZEER goeie tip!
De tik zit inderdaad maar aan 1 kant......dus zou heel goed kunnen!
Je hoort van me!
Groet
Hans