olie verversen -300TDI

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gekko

olie verversen -300TDI

Bericht door Gekko »

hoi,
ben inmiddels overgestapt van 200 naar 300TDI en de handboeken nog niet liggen...kan mij iemand vertellen wat voor een type motor olie ik hier nodig heb en hoeveel?
dank!

Nick
Lucas van Lierop

Re: olie verversen -300TDI

Bericht door Lucas van Lierop »

6,7 liter 15W40 heb ik er in (van Texaco)

Groet
Lucas
Gekko

Bericht door Gekko »

dank voor de snelle reaktie
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

15W40 zoals Lucas aangeeft dat kan, maarr..(ben geen betweter) 10W40 is beter, die is semy-synthetisch en geeft een betere smering voor de turbo die héél veel toeren draait. Vooral bij mij, met regelmatig 3000 kg aan de trekhaak, als werkpaard is dit beter.

Gr, Bart
Lucas van Lierop

Zal je altijd zien zoveel mensen zoveel suggesties. Ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik de switch van 10W40 naar 15W40 heb gemaakt op aanraden van de garage. Dezelfde garage zei ook dat MTF94 ipv ATFII in de R380 bak (wat ik wilde doen) alleen geldt icm TD5 en niet voor 300Tdi en dat heb ik er dus ook inzitten. Wat nu precies juist is dat blijft lastig als je geen echte kenner bent.

Groet
Lucas
VeeTee

Bericht door VeeTee »

Zie [www.lrch.nl]
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Land Rover schrijft MTF 94 voor bij alle R380 bakken, hier is zelfs een bulletin van geweest dus de garage had dit moeten weten.

Dennis B
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Een garage die 15W40 voorschrijft? Is dit een Land Rover dealer? Lijkt me heel sterk. 15W40 is voor oudere motoren die wat grotere toleranties hebben en zonder turbo of compressor. De Rover V8 is daar een goed voorbeeld van. Die service bulletins van Land Rover dat zal wel, maar ik gebruik hoofdzakelijk MTF olie of 75W90, dit is een prima compromis tussen de oude 80W90 en ATF die ik te dun vind en te gehorig. En dat gaat al jaren goed, ook zonder service bulletins.

Gr, Bart
Lucas van Lierop

Het is geen dealer. Dat met die bulletins vind ik trouwens ook maar lastig, ik heb wel de boeken maar hoe kom je aan die bulletins?
andre110

Bericht door andre110 »

In mijn defender 110 met 300Tdi blok doe ik 10W40 olie van Kroon. Is een wat duurdere olie, dat wel, maar ik ben er egr tevreden over.
Succes,
André
Defender 110 300 Tdi
Plaats reactie