Wat te doen bij grote beurt RRC V8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mischa

Wat te doen bij grote beurt RRC V8

Bericht door Mischa »

Hallo,

ik heb pas een RRC 3.9i aangeschaft en wil de auto een goede grote beurt geven.
Wat heb ik behalve motorolie, aut. versnellingsbakolie, oliefilter, luchtfilter, carterventilatiefilter en bougies nog meer nodig ?
Heeft iemand tips en adviezen ?

Alvast bedankt,

Mischa.
Andrew Colville

Re: Wat te doen bij grote beurt RRC V8

Bericht door Andrew Colville »

automaat olie filter

brandstof filter

olie voor en achter as

olie tussen bak

Remvloeistof

aandrijf assen smeren

wiellagerspeling controleren

alle ophang rubbers en rubber bussen in de reactiestangn na lopen

daar naast heeftkoel vloeistof ook maar een bepaalde levens duur.

ook de kleine dingen lampen deur scharnieren smeren etc etc horen bij een grote beurt.
disco1992

Re: Wat te doen bij grote beurt RRC V8

Bericht door disco1992 »

hey mischa,

succes met je rrc.

is dat die grijze 4 deurs die ik door tilburg zie rond zwerven van parkeer plaats naar parkeer plaats?
staat alleen in de bomen buurt waar jij totaal niet in de buurt woont maar misschien kom jij hem wel steeds verzetten.

is namelijk bij mijn vriendin voor de deur

als het jou rrc niet is vraag ik me af van wie wel heb de eigenaar nog nooit gezien en om de paar dagen staat hij in een ander parkeervak .

zal mijn kaartje eens onder zijn raam doen

sterkte met je grote beurt !
mocht het niet lukken weet ik nog wel een goed rrc v8 bedrijf in de buurt van breda

disco1992
Mischa

Re: Wat te doen bij grote beurt RRC V8

Bericht door Mischa »

Dankjewel, ga zaterdag mijn best doen !
Bram109

Re: Wat te doen bij grote beurt RRC V8

Bericht door Bram109 »

Waarom zie ik iets simpels als bougiekabels, verdelerkap en rotor niet staan?


Bram.
Dennis101

Re: Wat te doen bij grote beurt RRC V8

Bericht door Dennis101 »

Wat dacht je van controle slijtage remblokken/schijven, toestand remleidingen en slangen.
Controle toestand afdichtingen, niveaus en speling stuurinrichting.

Dit soort zaken die rechtstreeks met de veiligheid te maken hebben zijn mijns inziens zelfs belangrijker dan de rest.

Het handigste is natuurlijk om de lijst te gebruiken uit het werkplaats handboek, zodat je niets vergeet.

Dennis B
Plaats reactie