Beste Prikkers,
Wie het weet mag het zeggen!
Ik reed weg en na ong. 20 meter sloeg de motor van mijn 1996 Discovery 3,9 V8i plots af. Tijdens het uitrollen probeerde ik hem weer te starten maar dat lukte niet. Ik liet hem toen naar de kant rollen en probeerde hem opnieuw te starten maar toen blokkeerde de motor en rook ik benzine.
Toen ik de volgende dag weer een poging waagde, blokkeerde de motor na een kwart slag ofzo. Toen ik de bougies eruit haalde bleken enkele helemaal nat te zijn, en uit 1 bougiegat liep de benzine zelfs uit.
Toen ik de motor zonder bougies liet ronddraaien spoot er uit 4 van de acht cilinders een hoop benzine. ( De hond die toevallig voorbijkwam krijgt voorlopig geen verkering meer, ik hoop niet dat zijn baasje rookt..)
Met andere woorden, de injectoren blijven openstaan. nou heb ik ze pas geleden alle 8 vervangen, dus na de eerste gaf ik de leverancier al de schuld, maar er gaan er natuurlijk niet meerdere tegelijk kapot..
Dus is mijn conclusie dat de ECU ze open laat staan. Is dit correct, of zou er een andere oorzaak kunnen zijn?
Wie het weet mag het zeggen!
Groet'n, Bas.
injectoren 3,9 V8 blijven open staan
-
Ian RookRover
Re: injectoren 3,9 V8 blijven open staan
Wat je kan doen is 5 volt (geloof ik) op de pinnetjes van een injector zetten en dan moet je hem horen klikken. Als je de spanning er dan afhaalt moet je hem weer horen. Gaat dit goed, dan kun je de schuldige bij de ECU zoeken. Zo niet, dan is het de injector zelf.
Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat de injectoren er niets mee te maken hebben, maar dat het membraan in de brandstofdrukregelaar die op de brandstofleiding zit waar de injectoren aan vast zitten gescheurd is. Als dit het geval is, dan stroomt het injectiehuis (plenum chamber) vol met benzine, waarna het via de inlaatpoorten en de inlaatkleppen in de cylinders komt.
Ik zou in elk geval even m'n motorolie controleren om te zien of er geen benzine in de olie is gekomen, want dan weekt alle aanslag in je motor los, waarna je filter verstopt raakt.
Ian.
Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat de injectoren er niets mee te maken hebben, maar dat het membraan in de brandstofdrukregelaar die op de brandstofleiding zit waar de injectoren aan vast zitten gescheurd is. Als dit het geval is, dan stroomt het injectiehuis (plenum chamber) vol met benzine, waarna het via de inlaatpoorten en de inlaatkleppen in de cylinders komt.
Ik zou in elk geval even m'n motorolie controleren om te zien of er geen benzine in de olie is gekomen, want dan weekt alle aanslag in je motor los, waarna je filter verstopt raakt.
Ian.
-
Bas_zelf
Re: injectoren 3,9 V8 blijven open staan
Hai Ian,
Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat je een heel goed punt hebt met die drukregelaar. Deze heb ik pas geleden vervangen omdat ik vermoedde dat de druk wat laag was omdat hij niet lekker stationair loopt, na vervanging liep hij precies hetzelfde. Gelukkig heb ik de oude nog.
Als het zo is, is dit weer eens een bewijs dat goedkoop (Shit Parts) duurkoop is..
Dit verklaart dan ook waarom niet alle cilinders vol stonden.. En ongetwijfeld is er benzine in m'n olie gekomen. hij heeft bijna twee dagen zo gestaan, en ik heb een paar keer de boel onder druk gezet met m'n startmotor.. Ff wisselen dus!
Nogmaals bedankt, ik hou je op de hoogte.
Bas.
Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat je een heel goed punt hebt met die drukregelaar. Deze heb ik pas geleden vervangen omdat ik vermoedde dat de druk wat laag was omdat hij niet lekker stationair loopt, na vervanging liep hij precies hetzelfde. Gelukkig heb ik de oude nog.
Als het zo is, is dit weer eens een bewijs dat goedkoop (Shit Parts) duurkoop is..
Dit verklaart dan ook waarom niet alle cilinders vol stonden.. En ongetwijfeld is er benzine in m'n olie gekomen. hij heeft bijna twee dagen zo gestaan, en ik heb een paar keer de boel onder druk gezet met m'n startmotor.. Ff wisselen dus!
Nogmaals bedankt, ik hou je op de hoogte.
Bas.
-
Bas_zelf
Benzinedrukregelaar dus!!
Vanmorgen de oude drukregelaar teruggeplaatst, ff een minuutje zonder bougies laten draaien en starten maar!
Na wat gesputter kwam hij netjes op gang, weer een probleem opgelost!
En inderdaad het membraam van de drukregelaar is gescheurd, als ik aan de vacuumaansluiting zuig dan trekt de lucht door de benzineaansluiting naar binnen.
Ian Bedankt voor je snelle en accurate analyse!
Morgen olie en filter vervangen and we are good to go.
De vorige keer dat ik een Brit Part onderdeel kocht (temperatuurzender t.b.v. ECU) was het ook defect. Die troep komt er bij mijn auto dus niet meer in
Na wat gesputter kwam hij netjes op gang, weer een probleem opgelost!
En inderdaad het membraam van de drukregelaar is gescheurd, als ik aan de vacuumaansluiting zuig dan trekt de lucht door de benzineaansluiting naar binnen.
Ian Bedankt voor je snelle en accurate analyse!
Morgen olie en filter vervangen and we are good to go.
De vorige keer dat ik een Brit Part onderdeel kocht (temperatuurzender t.b.v. ECU) was het ook defect. Die troep komt er bij mijn auto dus niet meer in
-
Ian RookRover
Re: Benzinedrukregelaar dus!!
Bas, je bent de tweede waar ik van hoor die met een Britpart drukregelaar exact hetzelfde probleem heeft (andere was op een engelstalig forum). Sommige britpart dingen zijn best ok, maar dit ding is een gegarandeerde miskoop.
Let goed op je olie nu, ik zou het een paar keer doorspoelen. Nu nieuwe olie erin, en dat elke paar honderd km af laten lopen, door een zeef/handdoek en er weer in. Zo heeft je "voorganger" het opgelost. Klinkt als ellende, maar verstopte olieleidingen door alle losgekomen aanslag, dat is pas ellende.
Veel succes!
Ian.
Let goed op je olie nu, ik zou het een paar keer doorspoelen. Nu nieuwe olie erin, en dat elke paar honderd km af laten lopen, door een zeef/handdoek en er weer in. Zo heeft je "voorganger" het opgelost. Klinkt als ellende, maar verstopte olieleidingen door alle losgekomen aanslag, dat is pas ellende.
Veel succes!
Ian.