lucht of benzine probleem 88 S2a

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
fred101

lucht of benzine probleem 88 S2a

Bericht door fred101 »

Ik heb een series 2a , 1970 benzine. Deze heeft altijd prima gelopen maar nu pingelt hij als een gek. Hij doet dat niet als ik de choke uittrek. Hij doet het koud en warm en het wordt dan niet meer of minder.

Ik ben een tijdje hier wat afwezig geweest (moest zelfs een nieuw account aanmaken)omdat ik door lichamelijke problemen bijna niet meer kan sleutelen en dan wil je niet steeds lezen hoe mensen leuk met restauraties bezig zijn maar ik wil hobbel niet kwijt dus nu het wat warmer is wil ik er aan beginnen maar net als vroeger de hele boel uit elkaar trekken wordt lastig dus ik moet gericht beginnen zodat ik er niet te lang mee bezig ben.

Ik denk :
- valse lucht spruitstuk/carburateur. Hij gaat echter niet harder lopen als ik carb-cleaner daar spuit (of er moet een gat aan de onderkant zitten)
- verstopping carburateur.

Ontsteking dacht ik eerst aan maar dan zou hij, denk ik niet zo op de choke reageren.

Wat zijn jullie ideeën daar over.

Fred101
En natuurlijk gaat op het zelfde moment de tussendemper van mijn 90V8 kapot maar gelukkig heb ik een 101 die het altijd doet :-)
Dennis101

Re: lucht of benzine probleem 88 S2a

Bericht door Dennis101 »

Je zou kunnen beginnen met het losmaken van de vacuümslang naar de verdeler.
Zodra je hem met lopende motor lostrekt zou hij slechter moeten lopen of zelfs afslaan.
Blijkt dit niets uit te maken, dan lekt waarschijnlijk de slang of de vacuümvervroeger.
Sluit je de aansluiting op de carburateur, dan blijft hij meestal wel lopen maar minder goed als met de slang normaal aangesloten omdat de ontsteking later plaatsvindt.
Maakt het niets uit in vergelijking met de normale situatie, dan is de vacuümvervroeger waarschijnlijk defect of zit de grondplaat vast.

Als je een remsysteem hebt met servo, dan is het ook mogelijk dat de slang hiervan of de servo zelf lek is.

Met de stroboscooplamp en een toerenteller kun je de werking van de vacuümvervroeger en centrifugaal vervroeging gemakkelijker controleren.

Een (deels) verstopte stationair sproeier zorgt ervoor dat de motor niet meer stationair loopt en/of dat (in de meeste gevallen) de progressie niet goed werkt.
Een defecte acceleratiepomp geeft een langere aarzeling en versnellen gaat bijna niet.
Met een verstopte hoofdsproeier is bijna niet te rijden, maar verstopte gaatjes in de emulsiebuis kunnen een te arm mengsel veroorzaken.

Dennis B.

P.S. Komen jullie ook naar het 101 weekend?
richard78

Bericht door richard78 »

Ik weet helaas geen oplossing voor je probleem maar als een van de lui die bezig is met een restauratie project wil ik je wel even veel beterschap en sterkte wensen.
Ik weet niet waar je woont maar er zijn anders vast prikkers die je willen komen helpen!

Richard78
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Hij blijft betrouwbaar hé zo'n 101

Tot over twee weken!

Groeten neef Henk
fred101

Bericht door fred101 »

Hi Dennis

Ja wij komen ook, dat wil ik niet missen. Bedankt voor de tips. Ik ga er morgen naar kijken.
De carburateur is ongeveer 4 jaar oud, de ontsteking ook. Maar ik rij er weinig mee dus verstopping zou kunnen. Het begon met wat gepingel toen het warm was maar binnen 20 km werd het echt pingelen. Ik zal ook de stroboscoop er eens opzetten.

Henk: Jorm is super en ik ben blij dat ik er toen zo veel werk in heb gestoken.
Plaats reactie