nou lekt ie overal
-
Shrek
nou lekt ie overal
Hard top erop gezet, rubbers onder en boven het raam vernieuwd, en nu lekt ie, soms natter binnen dan buiten. Wie weet wat het kan zijn. Het is een "88 ex belgisch leger uit 1975 was een soft top
De hardtop die er nu op zit is wat jonger als de auto, maar vogens mij hoeft dat niet zo'n probleem te zijn.
Op de bak achter heb ik achter op de hoeken ook wat boven de rand uitstekende pijpjes zitten waar weer draadeinden doorheen gaan waar de zijpaneelen mee worden vast gezet, is het de bedoeling dat die gelijk worden afgeslepen dus dat ze gelijk komen met de rand of hoort dit zo.
groet Richard Dries
De hardtop die er nu op zit is wat jonger als de auto, maar vogens mij hoeft dat niet zo'n probleem te zijn.
Op de bak achter heb ik achter op de hoeken ook wat boven de rand uitstekende pijpjes zitten waar weer draadeinden doorheen gaan waar de zijpaneelen mee worden vast gezet, is het de bedoeling dat die gelijk worden afgeslepen dus dat ze gelijk komen met de rand of hoort dit zo.
groet Richard Dries
-
Marijn & Simba
Re: nou lekt ie overal
Dat hoort zo, je moet daar speciale bouten voor hebben (of zelf maken) met een centreerring boven en onder zodat het allemaal recht zit.
onder de sidepanels hoort ook een rubber te zitten. en best dik rubber ook nog.
Dat ook aan de bovenkant. er zit geen staal op staal als het goed is.
Die rubbers kun je oa bij Paddock bestellen.
halverwege moeten de panelen ook worden vastgezet, in ieder geval, dat is bij mijn 109 zo. weet niet of een 88 dat ook heeft.
onder de sidepanels hoort ook een rubber te zitten. en best dik rubber ook nog.
Dat ook aan de bovenkant. er zit geen staal op staal als het goed is.
Die rubbers kun je oa bij Paddock bestellen.
halverwege moeten de panelen ook worden vastgezet, in ieder geval, dat is bij mijn 109 zo. weet niet of een 88 dat ook heeft.
-
Hermen Vlothuizen
Die kokers op de vier hoeken horen net iets boven de bovenkant van de achterbak uit te steken. Toen ik mijn "Belgje" ombouwde van softtop naar hardtop, staken ze zover uit dat ik een deel heb moeten afzagen. De opbouw van die kokertjes was duidelijk anders dan bij mijn civiele SIIa. Ook bij een 88" hoort elk zijpaneel op vier plaatsen aan de achterbak vastgezet te worden: aan de voor- en achterkant van de achterbak via de net genoemde kokertjes, halverwege die twee met een klein metalen beugeltje en op het hoekje net naast de achterdeur.
Hermen
Hermen
-
Dennis101
Het beugeltje in het midden van de zijpanelen is ook bij een 88" van toepassing.
Vaak blijkt het (regen) water tussen het aluminium dak en de stalen dakgoot vandaan te komen. De kit is in de loop der jaren hard geworden en door het verschil in uitzetting tussen het aluminium en het staal zijn er scheuren in de kitrand ontstaan. Het water uit de buitengoot loop dan zo naar binnen.
Dennis B
Vaak blijkt het (regen) water tussen het aluminium dak en de stalen dakgoot vandaan te komen. De kit is in de loop der jaren hard geworden en door het verschil in uitzetting tussen het aluminium en het staal zijn er scheuren in de kitrand ontstaan. Het water uit de buitengoot loop dan zo naar binnen.
Dennis B
-
Shrek
Hermen, als die kokertjes een milimeter of vijf boven de rand uitsteken, is dit dan te hoog? Verder klopt het dat ik de zijpanelen op de hoeken en in het midden(met stripje) vast moet zetten.
Verder, Dennis heb jij gelijk over het gedeelte van het dak, daar loopt het water naar binnen, maar hoe gaat ik dat weer eens oplossen, gewoon kitten of de boel uit elkaar halen, mits dit mogelijk is.
Maar waar die dus werkelijk heel veel lekt is bij de bout waar het raam aan de buitenkant mee vast zit, het tuimel armpje zeg maar. Maar ik weet niet precies waar of dat ie lekt, maar daar druppelt het behoorlijk, en dat heeft ie dus nooit gedaan met de andere top erop, dus wie weet er raad
groetjes Richard Dries
Verder, Dennis heb jij gelijk over het gedeelte van het dak, daar loopt het water naar binnen, maar hoe gaat ik dat weer eens oplossen, gewoon kitten of de boel uit elkaar halen, mits dit mogelijk is.
Maar waar die dus werkelijk heel veel lekt is bij de bout waar het raam aan de buitenkant mee vast zit, het tuimel armpje zeg maar. Maar ik weet niet precies waar of dat ie lekt, maar daar druppelt het behoorlijk, en dat heeft ie dus nooit gedaan met de andere top erop, dus wie weet er raad
groetjes Richard Dries
-
Hermen Vlothuizen
Die 5 milimeter lijkt me geen enkel punt. Zo'n kokertje steekt altijd wel iets uit.
Begrijp ik het goed dat je lekkage hebt onder je voorruit? Zit in dat geval de strip tussen schutbord en raam wel goed?
Hermen
Begrijp ik het goed dat je lekkage hebt onder je voorruit? Zit in dat geval de strip tussen schutbord en raam wel goed?
Hermen
-
plaetje
Juist, zo was het bij mij ook; oplossing is (losmaken). Ja losmaken en helemaal schoonmaken alle oude kit resten verwijderen. En dan de truk, koop 5of beter 6 fietsbinnenbanden knip de ventiel er uit en leg die tussen het dak en de dakgoot. En dan weer vastzetten met popnagels (of blindnagels) . Bij mij waren dat 265 stuks (ook een 88 met tropenbak) en dan is die voor raren waterdicht. Oja de banden verder heel laten dus dubbel er tussen, dan werkt het als rubber en ook als een tochtstrip. Ik hoop dat je de omschrijving begrijpt, is iets werkt maar werkt zeer goed, altans bij de mijne. Je kunt komen kijken in Linne (L
-
Shrek
Hee plaetje kan je niet effe bij mij langs komen....vind ik toch een beter idee, maar ik ga kijken of ik je verhaal helemaal begrijp en kan toepassen
Groet Richard
Groet Richard
-
Dennis101
De meesten maken de rand grondig schoon en vetvrij waarna de rand wordt ingesmeerd met een hiervoor geschikte kit.
Waarschijnlijk weet Arnold (Ex-fietser) de naam van die kit nog. het is in elk geval geen Sikaflex, want daar had de camperbouwer waar Arnold toen geweest is minder goede ervaringen mee.
Dennis B
Waarschijnlijk weet Arnold (Ex-fietser) de naam van die kit nog. het is in elk geval geen Sikaflex, want daar had de camperbouwer waar Arnold toen geweest is minder goede ervaringen mee.
Dennis B
-
Shrek
Ik ben in iedergeval weer wat wijzer geworden door jullie reakties
groet Richard
groet Richard
-
Exfietser
Die kit is simson isr 70-03. Ik heb het gekocht bij boranka.
[www.boranka.nl]
Maar zie ook:
[www.simson.nl]
Ja het is de simson van het bandenplaksel.
Arnold.
[www.boranka.nl]
Maar zie ook:
[www.simson.nl]
Ja het is de simson van het bandenplaksel.
Arnold.
-
plaetje
ik ga (denk ik) naar de maasvlakte de cursusdag dan kun je kijken. Hoe de auto uit ziet kun je zien in het smoelenboek