keuring/ schorsen
-
Ronaldsmit
keuring/ schorsen
Ik heb mijn wagen een 109 diesel 24 V opgeknapt en tijdens deze klus heb ik hem geschorst nu moet ik nadat ik de remmen nagekeken heb (wat ook nog wel eens tegen kan zitten heb ik uit alle postings begrepen )
Nu is de keuring verlopen en moet hij dus opnieuw gekeurd worden.
Als ik de schorsing ophef en ik wil naar de keuring mag ik dan naar de keuring rijden of moet ik hem op een auto-ambulnace zetten
bij voorbaat dank voor de antwoorden
Ronald Smit
P.S ik heb al gezocht in "archief " en op RDW site
Nu is de keuring verlopen en moet hij dus opnieuw gekeurd worden.
Als ik de schorsing ophef en ik wil naar de keuring mag ik dan naar de keuring rijden of moet ik hem op een auto-ambulnace zetten
bij voorbaat dank voor de antwoorden
Ronald Smit
P.S ik heb al gezocht in "archief " en op RDW site
-
Bram109
Re: keuring/ schorsen
Toch niet goed gezocht op de website van de RDW.
Zie: [www.rdw.nl]
Hoofdstukje 5.6
Bram.
Zie: [www.rdw.nl]
Hoofdstukje 5.6
Bram.
-
Dennis101
Eerst moet de auto gekeurd zijn en pas daarna hef je de schorsing op.
Zorg er wel voor dat de auto verzekerd is en dat je bij desbetreffende garage een afspraak hebt staan.
Als je aan die voorwaarden hebt voldaan mag je met het geschorste voertuig naar de keuring rijden.
Als hij goedgekeurd is mag je er ook weer (geschorst) mee terugrijden, hoewel het handiger is om de schorsing op te heffen voordat je de auto ophaalt.
In een afgekeurde auto mag je nooit rijden, want de auto moet altijd aan de permanente eisen voldoen als er mee op de weggereden wordt (geschorst of niet).
Als je eerst de schorsing op zou heffen en dan naar de keuring rijdt ben je wel in overtreding.
Zeker bij een series Land Rover zijn de remmen erg eenvoudig opgebouwd en zijn er als je een beetje inzicht hebt nauwelijks problemen te verwachten.
Dennis B
Zorg er wel voor dat de auto verzekerd is en dat je bij desbetreffende garage een afspraak hebt staan.
Als je aan die voorwaarden hebt voldaan mag je met het geschorste voertuig naar de keuring rijden.
Als hij goedgekeurd is mag je er ook weer (geschorst) mee terugrijden, hoewel het handiger is om de schorsing op te heffen voordat je de auto ophaalt.
In een afgekeurde auto mag je nooit rijden, want de auto moet altijd aan de permanente eisen voldoen als er mee op de weggereden wordt (geschorst of niet).
Als je eerst de schorsing op zou heffen en dan naar de keuring rijdt ben je wel in overtreding.
Zeker bij een series Land Rover zijn de remmen erg eenvoudig opgebouwd en zijn er als je een beetje inzicht hebt nauwelijks problemen te verwachten.
Dennis B
-
Ronaldsmit
Hé Bram je hebt gelijk toch hartelijk bedankt en ook Dennis bedankt voor de info hier kan ik wat mee
Ronald
Ronald
-
Wouter Baaijens
Aangezien ik binnenkort dezelfde handeling moet gaan uitvoeren haak ik even aan,
In hoofdstuk 5.6 van het RDW document staat:
Tijdens de schorsing van uw voertuig kunt u een vrijstelling van een dag aanvragen om de
APK-keuring te laten uitvoeren.
Maar is dat dan ook VERPLICHT?
Er boven staat nl
U mag met uw geschorste auto van de openbare weg gebruikmaken om naar de keuring toe te gaan.
Zorg er wel voor dat uw auto op dat moment verzekerd is.
Wie kan hier uitsluitsel over geven?
(Waarom zou je een vrijstelleing aanvragen als dat niet hoeft??)
Wouter
SIII'88 Def110TD5
Boxtel
In hoofdstuk 5.6 van het RDW document staat:
Tijdens de schorsing van uw voertuig kunt u een vrijstelling van een dag aanvragen om de
APK-keuring te laten uitvoeren.
Maar is dat dan ook VERPLICHT?
Er boven staat nl
U mag met uw geschorste auto van de openbare weg gebruikmaken om naar de keuring toe te gaan.
Zorg er wel voor dat uw auto op dat moment verzekerd is.
Wie kan hier uitsluitsel over geven?
(Waarom zou je een vrijstelleing aanvragen als dat niet hoeft??)
Wouter
SIII'88 Def110TD5
Boxtel
-
Iwan Stuifzand
Tijdens de schorsing mag je geen gebruik maken van de openbare weg.
Dus ben je verplicht om een vrijstelling aan te vragen om tijdens de schorsing gebruik te mogen maken van de openbare weg om naar de APK keuring te rijden.
Dus ben je verplicht om een vrijstelling aan te vragen om tijdens de schorsing gebruik te mogen maken van de openbare weg om naar de APK keuring te rijden.
-
Dennis101
De aanvraag tot vrijstelling heeft alleen betrekking tot een vrijstelling voor een dag MRB.
Als je al vrijstelling MRB hebt (bv. 25 jaar en ouder) dan heb je aan een schriftelijke bevestiging van de APK afspraak genoeg om met de geschorste auto (rechtstreeks!) naar de garage te rijden.
Zie ook:
RDW schorsen en APK
Dennis B
Als je al vrijstelling MRB hebt (bv. 25 jaar en ouder) dan heb je aan een schriftelijke bevestiging van de APK afspraak genoeg om met de geschorste auto (rechtstreeks!) naar de garage te rijden.
Zie ook:
RDW schorsen en APK
Dennis B